"כל בוקר אני מתחיל עם שייק קרם עוגיות אחרי הריצה", מגלה רון פורת, מנכ"ל הרבלייף ישראל, בחיוך. הגבר שמוביל את אחת מחברות התזונה הגדולות בישראל אינו רק מדבר על אורח חיים בריא – הוא מיישם אותו הלכה למעשה.

בעת שהרבלייף העולמית מודיעה על רכישות אסטרטגיות בתחום התזונה הדיגיטלית המותאמת אישית, פורת מספק הצצה לעתיד שבו טיפוח הגוף, תזונה נכונה ופיתוח עסקי משתלבים יחד במודל שמותאם במיוחד לצרכן הישראלי המודע לבריאותו.

מעבר לתדמית השייקים: המהפכה של הרבלייף בישראל

"עיקר האסטרטגיה שלנו בישראל היא לשלב את מוצרי הרבלייף כחלק מהתזונה היומית השוטפת לכל הקהלים ולכל המטרות", מסביר פורת. "החל מיציאה מתדמית 'רק שייקים לירידה במשקל' לתזונה שמשתלבת במזון לאורך כל היממה ועד לספורטאים האולימפיים שבשבילם התזונה הנכונה היא חלק מהדרך להגיע לשיאים חדשים."

רון פורת (צילום:  נדיה פונכץ)
רון פורת (צילום: נדיה פונכץ)

פורת, שהגיע להרבלייף אחרי קריירה עשירה בתפקידי מכירות בחברות כמו דיפלומט ופרוקטר&גמבל, רואה בחברה הזדמנות יוצאת דופן. "העובדה שהרבלייף היא חברה מאוד שונה ממה שהכרתי לפני שהגעתי אליה משכה אותי. הן מבחינת המוצרים, הן מבחינת המודל העסקי, ובעיקר עקב הפוטנציאל החבוי שיש בה להתפתח, לגדול ולעשות את ההבדל."

חדשנות דיגיטלית: העתיד כבר כאן

הבשורה הגדולה של הרבלייף מגיעה בדמות רכישות אסטרטגיות חדשות שהוכרזו לאחרונה. "הרבלייף העולמית הודיעה בסוף השבוע האחרון על רכישה של שלוש חברות בתחומי הממשק הדיגיטלי תומך אורח חיים בריא, תזונה קטונית ואלמנטים שמאפשרים יצירת פתרונות תזונה פרסונליים לאנשים שונים", מספר פורת. "אנו נעשה כל מאמץ להביא את החידושים הללו בהקדם האפשרי לישראל בכדי שהצרכנים שלנו יוכלו ליהנות מהם."

הרכישות כוללות את Pro2col Health, חברה לפיתוח יישומים דיגיטליים לבריאות המשתמשת בנתונים ביומטריים לצורך המלצות תזונה מותאמות אישית, את Pruvit Ventures בתחום התזונה הקטונית, וכן שליטה של 51% בחברת Link BioSciences המייצרת תוספי תזונה פרסונליים על בסיס נתונים ביומטריים.

הישראלים והייחודיות שלהם בעולם הבריאות

מעבר לחדשנות הטכנולוגית, פורת מדגיש את הייחודיות של השוק הישראלי. "מכיוון שבישראל המודעות לאורח חיים בריא ופעיל היא גבוהה מאוד, האסטרטגיה שלנו מתמקדת בשילוב המוצרים בתזונה היומית," הוא מסביר.

אך הייחודיות הישראלית באה לידי ביטוי גם באתגרים: "למרות שהאוכלוסייה בישראל קטנה יחסית, יש ערים בעולם עם אוכלוסייה גדולה יותר, המגוון הגדול שלה יוצר את הצורך למתן כלים, פתרונות והתאמות רבות יותר לצרכנים השונים. בשילוב עם הדרישות הרגולטוריות המחמירות מאוד של המדינה ודרישות הכשרות הייחודיות, התפעול היומיומי הוא מאתגר ומיוחד מאוד ביחס לעולם."

הרבלייף - כרסטיאנו רונאלדו (צילום: יחצ,באדיבות המותג)
הרבלייף - כרסטיאנו רונאלדו (צילום: יחצ,באדיבות המותג)

מתכון להצלחה: מדע, ליווי אישי ואסטרטגיה שעובדת

מה עומד בבסיס ההצלחה של חברה שמציינת 45 שנות פעילות עולמית? "ההצלחה בנויה על מענה לשני צרכים עולמיים שרק הולכים ומתחזקים," משיב פורת. "האחד הוא מזון בריא, מבוסס מדע, נוח להכנה וטעים כמענה למזון המתועש שמקיף אותנו ומוביל למגיפת ההשמנה העולמית. השני הוא הזדמנות עסקית לפתוח עסק קמעונאי ללא צורך בתנאי פתיחה מיוחדים, עם מודל עסקי מבוסס ורווחי."

לדבריו, השילוב בין מוצרים מדעיים מתקדמים לליווי אישי מאפשר ללקוחות לאמץ אורח חיים בריא באופן עקבי ומוצלח: "השינוי החיובי שהמוצרים שלנו יוצרים אינו נובע רק מאיכותם, אלא גם מהתמיכה האישית שמעניקים חברי הרבלייף העצמאיים. הם מלווים את הלקוחות באופן אישי, מסייעים בהדרכת מוצרים ובניית תוכנית פרסונלית בהתאם לצרכים אישיים, מציעים תמיכה קהילתית ומשמשים כמקור למוטיבציה והכוונה."

מבט לעתיד: יעדים שאפתניים ותזונה מותאמת אישית

כשנשאל לגבי היעדים לשנים הקרובות, פורת מדבר על הרחבת הפעילות: "החזון שלנו הוא שאנשים ישפרו את איכות החיים שלהם בעזרת הרבלייף. בכדי להגשים את החזון אנחנו פשוט צריכים להגיע לכמה שיותר אנשים. נעשה את זה ע"י הרחבת פורטפוליו המוצרים שלנו וכניסה לקטגוריות חדשות בתחום המזון, והדגשת הערך הגבוה של ההזדמנות העסקית שלנו ליזמים."

עם הרכישות החדשות, נראה שעתיד התזונה הבריאה הולך לכיוון הפרסונליזציה והדיגיטציה. לפי הודעת החברה, גרסת בטא של פלטפורמת Pro2col צפויה להיות זמינה למפיצים עצמאיים נבחרים של הרבלייף בארה"ב כבר במהלך הרבעון השלישי של 2025, עם השקה מלאה ברבעון הרביעי והתרחבות לשווקים נוספים, כולל ישראל, החל משנת 2026.

הרבלייף (צילום: יחצ)
הרבלייף (צילום: יחצ)

"על ידי רכישת Pro2col ושילוב טכנולוגיית הבריאות הדיגיטלית שלה עם יכולות הייצור של Link BioSciences, הרבלייף תספק לרשת המפיצים הרחבה שלה הזדמנויות ייחודיות להרחיב את בסיס הלקוחות באמצעות פלטפורמת בריאות, איכות חיים ותזונה מותאמת אישית", מצוטט סטפן גרציאני, נשיא הרבלייף העולמית והמנכ"ל הנכנס.

לסיכום, פורת רואה בשילוב של תזונה בריאה, טיפוח, אורח חיים מאוזן וטכנולוגיה מתקדמת את העתיד של תעשיית הבריאות והלייף סטייל בישראל ובעולם. כמי שמיישם את ערכי החברה בחייו האישיים, הוא מדגיש: "במובן ההתנהגותי אני תמיד שומר על גישה חיובית, שקיפות ורצון לעזור לאחרים, ערכים שהם במרכז העשייה של הרבלייף."