חגי תשרי, ובעיקר ראש השנה, מסמלים התחדשות וחשבון נפש, אך השנה, בצל המלחמה והחטופים, אווירת החג שונה וקשה. ובעוד שבשנה שעברה הדאגה שלנו הסתכמה בהמתנה שיארזו לנו באריזת מתנה, בתוספת פתק החלפה, השנה, כולנו מייחלים לפתק החלפה עבור השנה כולה.

רבים מאיתנו חווים כאב, דאגה ואובדן, וכל תפוח טבול בדבש השנה מקבל משמעות שונה – עם מתיקות שנראית כמעט בלתי מושגת, מול מציאות רווית תסכול. ולמרות הכל, גם במציאות קשה נוכל להידרש לאתגר של תקווה ואמונה, להתקרב ככל האפשר ליקירינו ולהפיח רוח אופטימית לשנה טובה יותר. מתנות החג, בהקשר זה, מקבלות עומק נוסף, כשהן מייצגות תמיכה, חום וחיוך קטן, בתקופה שבה כולנו זקוקים לכך.

פק''ל קפה (צילום: יעקב בלומנטל)
פק''ל קפה (צילום: יעקב בלומנטל)

1. אוהבי הקפה- התפקדו! 

אין מי שלא מכיר את פק"ל הקפה הצה"לי, שנפוץ לא רק בקרב חיילים, אלא גם בקרב משרתי מילואים, תרמילאים ומטיילים. אחד מהאנשים הטובים שאיבדנו, שחבריו ומשפחתו מעידים שהיה לו טקס מיוחד להכנת הקפה בחיק הטבע, הוא סרן דקל סויסה ז"ל, מפקד מחלקה בגדוד 13 בגולני, שנהרג במתקפת הטרור בשבת השחורה. בני משפחתו חשבו על יוזמה מיוחדת להנצחתו, ובחרו להפיק ליקר קפה שחור מיוחד, תחת השם "פק"ל קפה", שהרווחים ממכירתו מועברים כתרומה עבור חיילים. דודתו של סויסה ז"ל, עדנה יונגשטיין, רקחה ביחד עם בנה גל את הליקר המשובח, שלו ארומה פירותית ושוקולדית, וסיומת ארוכה של קפה שחור. יונגשטיין גם עיצבה את התווית שעל הבקבוק, בצירוף המשפט שסויסה ז"ל נהג לומר ולשלוח לחבריו ולבני משפחתו: "אל תשכחו לחייך כשאתם מתעוררים".
מחיר: 100 ש"ח לבקבוק כולל משלוח לנקודת איסוף, או תוספת של 30 שקלים למשלוח עד הבית להשיג: באתר https://morning-shops.com/LaShaker

משק לין (צילום: בועז אשכול )
משק לין (צילום: בועז אשכול )

2. שמש נצחית במזון מלכות

לין דפני, בת 22, נרצחה באירוע הטרור בפסטיבל המוזיקה בקיבוץ רעים. לאחר ימים של חוסר ודאות, משפחתה קיבלה את הבשורה הקשה שהיא וחברתה הטובה, זיו פרנקל, נרצחו יחד. אילאיל, אמה של לין, מספרת על הרעיון להנציח את בתה דרך הדבש הטהור: "חבר הזכיר בשיחה את משק לין, ואני לא שמעתי כלום מעבר לשם 'לין'. חשבתי שזה מתבקש שנעשה איתם משהו להנצחתה," היא נזכרת. יוסי זוהר, מנהל הפרויקטים במשק לין שבכפר בילו, נרתם מיד לבקשה, ובתוך חודשיים הופקו צנצנות דבש מפרחי בר, עם תווית מעוצבת הנושאת את דמותה של לין, בתוספת משפט השראה, והקעקוע בדמות שמש שהיה על ידה, שאותו בחרה לקעקע אמה של לין, לאחר מותה. "לין אהבה שמש, ים ושקיעות, וההנצחה על הדבש עוזרת לנו, ההורים, להמשיך להפיץ את האור שלה" אומרת אילאיל.
מחיר: 12.40 שקלים לצנצנת דבש מפרחי בר; החל מ-69 שקלים למארז יין ודבש, שאפשר להמיר ל"דבש לין".
להשיג: באתר המשק 

ספל גיבורי על של דארלינג (צילום: נוי עודד)
ספל גיבורי על של דארלינג (צילום: נוי עודד)

3. "כתום ישראל" – קונים ותומכים בעסקים ישראליים

בנק מזרחי טפחות הקים מתחם מיוחד, לאחר פרוץ מלחמת "חרבות ברזל", שתומך ב-450 עסקים שנפגעו מהמצב הביטחוני, ובנוסף, מעניק פלטפורמה לעסקים של משרתי המילואים. המתחם הדיגיטלי שבאתר הבנק, "כתום ישראל", מזמין את הציבור לרכוש מתנות לחג, ולסייע בחיזוק הכלכלה המקומית דרך תמיכה בעסקים מהצפון ומהדרום. אפשר למצוא בו, בין השאר, דבש ממכוורת בשדה אליעזר, מוצרי טיפוח מקיבוץ יפתח, עציצים ממשתלת אליפלט, שירותי קייטרינג מקרית שמונה וגם את ספל גיבורי העל של חנות הבוטיק דארלינג, שהקימו בני הזוג מיכל ואביגדור שץ. כשפרצה המלחמה, גויס אביגדור, קצין שריון, לארבעה חודשים, בעוד שמיכל נשארה בבית עם חמישה ילדים ופעילות העסק נעצרה. בהמשך השנה התגייסה גם מיכל למילואים, למערך הסברה בחירום, ורגע לפני החגים מגויס אביגדור בשנית.
מחיר: 45 שקלים לספל גיבורי על, להשיג: באתר https://darling-home.co.il

מארז למען ילדי שניידר (צילום: עמותת ילדים שלנו)
מארז למען ילדי שניידר (צילום: עמותת ילדים שלנו)

4. לחיי הילדים 

עמותת "ילדים שלנו", ארגון הידידים של מרכז שניידר לרפואת ילדים, יזמה מארזי שי מיוחדים לחג המאפשרים לשלב את שמחת החג עם עשיית טוב. רכישת המארזים לא רק מוסיפה לתחושת השמחה האישית אלא מהווה תרומה ישירה למטרות חיוניות כמו רכישת ציוד רפואי מתקדם, תמיכה במחקר רפואי וסיוע לצוות המטפל. העמותה פועלת לשיפור רווחת הילדים החולים ובני משפחותיהם תוך קידום איכות הטיפול במרכז שניידר, ובכך מבטיחה שהילדים יזכו לטיפול המתקדם והטוב ביותר.
מחיר: החל מ-78 שקלים למארז, להשיג באתר

אווה מטאל (צילום: נבו שמיר)
אווה מטאל (צילום: נבו שמיר)

5. עציצים לנצח 

סטודיו EVA METAL הממוקם בשוק הפשפשים ביפו, הוא סטודיו ישראלי ייחודי לעיצוב במתכת. הסטודיו, בבעלות רותם בשרן, קצין מבצעים בחטיבת הנח"ל במילואים, ששירת כשישה חודשי מילואים מאז תחילת המלחמה, מתהדר בצוות מעצבים ישראלים, בוגרי שנקר ו-HIT שיוצרים עיצובים מקוריים ופריטים בהתאמה אישית.
באתר ובגלריה תוכלו למצוא מגוון רחב של פריטי עיצוב המיועדים לעיצוב הבית והמשרד, ביניהם אלמנטים דקורטיביים ייחודיים, כמו העציץ הנצחי שלפניכם, שאינו דורש השקיה.
מחיר: 199 שקלים במקום 240 שקלים, להשיג: בגלריה ברחוב רבי חנינא 9, יפו, לינק פסלון KAD

max brenner (צילום: באדיבות המותג)
max brenner (צילום: באדיבות המותג)

6. שנה מתוקה משוקולד

בעוד רבים מאיתנו הדרדרו לאכילה רגשית מאז האירועים, ערב החג הוא הזדמנות להמתיק קצת את הגלולה המרה, בעזרת מארז חגיגי של מקס ברנר, פרי שיתוף פעולה עם עמותת אלו"ט. למארז המיוחד שמשלב את מוצרי השוקולד המוכרים מתווסף גם לוח שנה ייחודי שמעוטר בציורים של ילדי העוטף והצפון.
מחירים: 175 שקלים למארז ULTIMATE HOLIDAY שבו אוסף פרלינים בעבודת יד, פקאן סיני עטוף בנוגט, כדורי דגנים מצופים, ושוקולד איכותי עם שברי קשיו וקרמל; 224 שקלים למארז ART MEDIUM שמכיל מגוון פרלינים, פקאן סיני בשוקולד מריר, ושקד בקרמל עטוף בנוגט; ו-229 שקלים למארזTHANK YOU BOX שמכיל שוקולדים עם קרם חמאת בוטנים, כדורי דגנים מצופים ושוקולד חלב עם שברי קשיו וקרמל, להשלמת החוויה החגיגית.

מפיץ ריח, סבון (צילום: רונן מנגן)
מפיץ ריח, סבון (צילום: רונן מנגן)

7. מפיץ ריח מרגיע מבית SABON

לכבודה של השנה החדשה השיק המותג הבינלאומי SABON את קולקציית הטיפוח The Little Marvels of Paris המשלבת ניחוחות פריזאיים רעננים, במהדורה מוגבלת. אחד מהמוצרים הבולטים בקולקציה הוא מפיץ הריח Sunny Cocktail, שמכיל את תמצית פריחת הלינדן האורגנית, הידועה בתכונותיה המרגיעות. בהתאם לכך מספק המפיץ תחושת רוגע לגוף ולנפש תוך שהוא מבטיח להשרות אווירה קיצית ושמחה בכל חלל.
מחיר לצרכן: 199 שקלים

זר,  אופרת סבון  (צילום: סטודיו KP)
זר, אופרת סבון (צילום: סטודיו KP)

8. פרחים שהם אופרה אחרת

כאלה בטח עוד לא קיבלתם: זרי פרחים שעשויים מ-100% סבון ריחני. סטודיו הבוטיק "אופרת סבון" מציע מתנה ייחודית בדמות זר פרחים ססגוני ומוצק, בעלי ניחוח ממכר, שלא יבול לעולם. אולי רק יתמוסס לו במים. ראשי הפרחים מפוסלים מסבון שספוג בשמנים ארומטיים, ואלה מעניקים לזר המושלם ניחוח מרגיע ונעים.
מחיר: החל מ-210 שקלים, להשיג: באתר הבית של "אופרת סבון" www.soap-opera.co.il

סל פינוקים טעים מהכרם, היידה  (צילום: יח''צ)
סל פינוקים טעים מהכרם, היידה (צילום: יח''צ)

9. היידה, מתנות 

היזמית ורד כהן, שעזבה קריירה בתחום הפרסום כדי להגשים את תשוקתה לעיצוב, מביאה - לכל מי שוויתר השנה על בילויים בחו"ל - לקט מוצרים ייחודיים מכל העולם, שתוכלו לאגד למארז מושלם. בין פריטי העיצוב המרהיבים אפשר למצוא כלי אירוח, טקסטיל ותכשיטים בסטייל ים-תיכוני. במארזים המיוחדים לראש השנה שילבה כהן מעדנים, מרקחות ויינות כתמיכה בעסקי הצפון והדרום, עם אפשרות לרכישה בכמויות גדולות לארגונים. 
מחירים לדוגמה: סל פינוקים מהכרם- זוג יינות יקב אדיר, צנצנת נשיקות, זוג נרות אווירה, מפה איכותית, וקישוטי רימונים. 379 שקל; מארז אירוח מלא צבע- צלחת קרמיקה, מגבת מטבח, ספר מתכונים, ריבת בצל, שמן זית. 279 שקל. להשיג: www.haydi.co.il

תחתית נמו (צילום: גרסיאלה דיזיינס)
תחתית נמו (צילום: גרסיאלה דיזיינס)

10. שנהיה לראש ולא לזנב

גרסיאלה נעמי אימבינדרוב, אמנית רב-תחומית, מעצבת בסטודיו שלה, "גרסיאלה נעמי דיזיין", חפצי נוי עכשוויים ויודאיקה מודרנית, הנוצרים בעבודת יד ובסדרות קטנות, מה שהופך כל פריט לייחודי. תחתית הבטון מדגם "נמו" משמשת כתחתית למאכלים חמים, ומשלבת אלמנטים צבעוניים כמו לבבות או בועות עשויים שרף אפוקסי. 
מחיר: 270 שקלים (מידות: מגש 16X25 ס"מ, משקל: 360 גרם). להשיג: באתר www.graciela-noemi.com

דיקנטר הוגו, גולף & קו  (צילום: עידן מלכה)
דיקנטר הוגו, גולף & קו (צילום: עידן מלכה)

11. אגרטל שיתופי, במקום בקבוק שתיה 

במקום להכביר בבקבוקי שתייה גדולים וממותגים, נסו לשלב על שולחן החג את המתנה האלגנטית: דיקנטר מעוצב עם פקק עגול עשוי זכוכית. תוכלו למזוג לתוכו את היין או את ליקר הרימונים, וליהנות משולחן חגיגי ומעוצב, בלי הסחות.
מחיר: 94.5 שקלים, במקום 189 שקלים. להשיג: ברשת גולף אנד קו

Happy Lemon (צילום: ערן סלם)
Happy Lemon (צילום: ערן סלם)

12. הופכים את הלימון ללימונדה

ברשת Happy Lemon הכינו מארזים חגיגיים המתבססים על הפריטים הנמכרים ביותר בחנות. ביניהם פמוטי קרמיקה לבנים בצורת גיאומטרית, נרות בדוגמת חלת דבש, קעריות הגשה מעוטרות בדוגמאות אתניות ואוריינטליות ומפיצי ריח. אלה יספקו למארחים (ולקונים) תחושה של "עסקים כרגיל", שאולי תסייע בשיפור מצב הרוח.
מחיר: 149.90 למארזים נבחרים/ להשיג: ברשת Happy Lemon

הביטאט, אגרטלי קרמיקה  (צילום: יח''צ)
הביטאט, אגרטלי קרמיקה (צילום: יח''צ)

13. לא עוד ואזה 

המעצבת Marie Michielssen, יוצרת פריטי דגש לחללי הבית, ביניהם אגרטלי חרס פיסוליים, בניגודיות ובתנועתיות מופלאה. מישילסן, שלה חיבור עמוק לנייר, שהתפתח במהלך לימודי עיצוב גרפי, בחרה בו להשראה, כחומר גמיש ונגיש, שמאפשר חופש יצירתי בלתי מוגבל. האגרטלים האקלקטיים הם בבחינת סמל לבולטות והשראה, בימים קשים ובתקופה כאוטית.
מחיר: החל מ-310 שקלים, להשיג: ברשת הביטאט

OH GLOW- דיפיוזר  (צילום: יח''צ)
OH GLOW- דיפיוזר (צילום: יח''צ)

14. להוריד את הסטרס

אתר OH!GLOW מציע מגוון מתנות בעלות ערך קהילתי וסביבתי, שמתאימות לעיצוב והתחדשות הבית לקראת החגים. נדמה שערכת האנטי סטרס, מבית AROMA HOME, היא המתנה המתבקשת לימים אלה. הערכה כוללת מוצרים המבוססים על שמנים אתריים של תפוז, פצ'ולי וילאנג ילנג, שמסייעים בהקלה על תחושות לחץ, שאותם תוכלו לרסס על כרית השינה, או למרוח על נקודות הדופק. דפיוזר Harmony הוא רעיון נוסף למתנה שניחוחות בצידה. עיצוב קומפקטי ומעוצב ואפשרות לחיבור USB יסייעו למכשיר להפיץ מאורו (לד) וניחוחו בבית או במשרד – למשך שעתיים רצופות.
מחיר: 99 שקלים לערכת האנטי סטרס; 145 שקלים לדיפיוזר. להשיג: באתר https://ohglow.co.il

ואזה, KARE (צילום: יח''צ)
ואזה, KARE (צילום: יח''צ)

15. שנת דוב, או שנה של דבש?

KARE הוא מותג עיצוב בינלאומי שנודע בזכות הקו העיצובי הייחודי שלו, של פריטים ססגוניים עם קריצה, בעלי נוכחות ואמירה עיצובית מובהקת. השנה תוכלו להביא איתכם לסעודת החג אגרטל לימונים צהוב ומשמח, או לבחור בדוב חסון שמחזיק תחתיות לכוסות.
מחיר: 69 שקלים לתחתיות; והחל מ-669 שקלים לאגרטל (לרגל החגים יינתנו הנחות של עד 35% הנחה על מוצרים נבחרים). להשיג: באולם תצוגה משה לוי 11 ראשל"צ, https://www.kare-design.com/

Gin and Tea TLAB  (צילום: צילום וסטיילינג לינוי ודרור)
Gin and Tea TLAB (צילום: צילום וסטיילינג לינוי ודרור)

16. המתנה שתחתום את ארוחת החג 

חנות הקונספט T LAB מבית ויסוצקי משלבת מומחיות של 170 שנות תשוקה לתה, ומציעה מארזים מעוצבים שבהם מבחר עשיר של תה וחליטות ממטעים מובחרים מרחבי העולם. בין המארזים והמתנות: מארז בניחוח ישראלי עם חליטות מדבריות וגליליות, מאגים מעוצבים, תה בתפזורת וצנצנת דבש, ועוד.
מחירים לדוגמה: מארז Gin & Tea המשלב ג'ין מושרה בתה, בקבוקי טוניק וכוסות להגשה, 189 שקלים; מארז טעימות תה עם שקיקים במגוון טעמים ופקעות תה נפתחות לפרח, 139 שקלים. להשיג: בחנות הקונספט ברחוב החשמונאים 103 בתל אביב, או באתר Wissotzky T Lab

ארכה, נורות חוסן (צילום: יח''צ)
ארכה, נורות חוסן (צילום: יח''צ)

17. לראות את האור 

אמנם אלה לא בדיוק חגיגות עצמאות, אבל ימים אלה מזמנים את כולנו יחד, למסר של איחוד ואהבת הארץ. ברשת החשמל והתאורה "ארכה" השיקו נורות לד מיוחדות עם סמל מגן דוד וכיתוב "עם ישראל חי", שתוכלו להבריג לגופי התאורה המעוצבים בבית לחזית מוארת וחזקה.
מחיר: 9 שקלים לנורת לד מגן דוד באור לבן או אור כחול; 29 שקלים לנורת לד בכיתוב "עם ישראל חי.

מעמד ליין בולדוג צרפתי, ג'נטלמן (צילום: יח''צ)
מעמד ליין בולדוג צרפתי, ג'נטלמן (צילום: יח''צ)

18. כלב השמירה של החג

ברשת המתנות ג'נטלמן מציעים מתנות עם קריצה, שמשלבות אסתטיקה עם פונקציונליות. במקום לשאת את בקבוק היין ביד, נסו את המעמד בדמות בולדוג שחור ואלגנטי, עם משקפי שמש מוזהבות ופפיון תואם.
מחיר: 149 שקלים, להשיג: ברשת ג'נטלמן ובאתר: www.gentleman.co.il