רבים מאיתנו מגלים במהלך החיים שאנחנו זקוקים למדרסים. הסיבות לכך יכולות להיות רבות ומגוונות. אלה יכולים להיות אנשים שמתמודדים עם כאבי גב וברכיים, חולים בסוכרת ומחלות מפרקים, ספורטאים שמבצעים פעילות גופנית מאומצת וגם כאלה שמבנה כף הרגל יוצר עיוותים ומביא אותם לנהל קשר ארוך ויציב עם המדרסים. בחירה נכונה ומושכלת במדרסים איכותיים תספק תמיכה במנח כף הרגל ותסייע בשמירה על בריאות הרגליים, הברכיים והגב. הם בעלי יכולת לבלום זעזועים ושחיקה של הסחוסים ולהפחית כאבי גב, ברכיים ורגליים.

השימוש במדרסים הפך פופולרי כבר בשנות ה-80 של המאה הקודמת אבל הם קיימים כבר למעלה מ- 500 שנים. אורטופדים, אורטוטיסטים (מומחה לכף הרגל) ומכונים רבים החלו להציע שלל מדרסים. בפועל מדובר בשני סוגים עיקריים. האחד: המדרסים המובנים שמיועדים לאנשים עם בעיות קלות. השני: מדרסים בהתאמה אישית שנועדו לספק מענה לבעיות מורכבות אותם תמצאו במרכזים אורטופדים ומכונים שונים  

מדרסי בהתאמה אישית  (צילום: יח''צ)
מדרסי בהתאמה אישית (צילום: יח''צ)

מדרסים איכותיים יהיו אלה שישפיעו על ההליכה, היציבה, הברכיים והגב. א.א אורטופדיה, הרשת הגדולה ביותר בישראל למדרסים ועזרים אורתופדים, מציגה את המדרסים הדקים והמתקדמים בעולם בהתאמה אישית. המדרסים תוכננו בשיתוף רופאים ומומחי כף הרגל מהארץ והעולם, והם בעלי אישור ה- FDA. את המדרס מעצבים בהתאמה אישית בשלושה שלבים: אבחון מקצועי לכף הרגל על ידי אורטוטיסט מוסמך מטעם משרד הבריאות וסריקת כף הרגל בטכנולוגיית תלת מימד חדשנית המעתיקה באופן מדויק את מבנה כף הרגל. השלב הסופי בייצור המדרסים נעשה באמצעות מדפסות תלת מימד תעשייתיות מיוחדות המדפיסות אותם בעזרת חומרים רפואיים ומיכון CNC.

הגעתי לאבחון במהלכו הקפיד האורטוטיסט לדלות מידע חיוני שיסייע בהתאמה מושלמת של המדרסים. לאחר האבחון עברנו לשלב השני והקצר- סריקת כף הרגל באמצעות מחשב בטכנולוגיית תלת מימד חדשנית המעתיקה באופן מדויק את מבנה כף הרגל. אני מודה שהשלב הזה היה כל כך קצר ונעשה תוך כדי שיחה בה מומחה כף הרגל מברר עוד פרטים על אורח החיים וכפות הרגליים. הנתונים נאספו והמפרט נשלח למפעלי החברה בארץ.

הייצור נעשה באמצעות מדפסות תלת מימד תעשייתיות המדפיסות את המדרסים שכבה אחר שכבה באמצעות חומרים רפואיים ומיכון CNC משוכלל שמסוגל לבצע חיתוכים דקים ביו- מכניים, מתקני יציבה, בעלי גימור אקסקלוסיבי ועמידות גבוהה. 

המדרסים היו מוכנים תוך שבועיים והגעתי עם נעלי ההליכה למדוד אותם. האורטוטיסט הסביר שיש לנהל איתם קשר לא חונק שבמסגרתו כל יום נעלה בהדרגה את מספר השעות שבהן אנחנו משתמשים במדרסים. אני מודה שאני לא ממושמע וכבר ביום השני הלכתי איתם למרחקים ארוכים. לשמחתי המדרסים אכן היו קלילים וסיפקו יציבות רבה, היו נוחים ו"תפסו" את כף הרגל כבר בשלב הראשון של ימי ההליכה. הדקיקות הפכה אותם לבלתי מורגשים- מה שסייע להסתגלות מהירה. 

מדרסי פרימיום באתר www.aa-orthopedics.co.il (צילום: יח''צ)
מדרסי פרימיום באתר www.aa-orthopedics.co.il (צילום: יח''צ)

לאחר כשבועיים הגעתי לביקורת כנדרש. טיפ קטן- הביקורת היא שלב חובה ברכישת מדרסים ומכון או מרכז שאינו מקפיד על כך- אינו מומלץ. במהלך הביקורת האורטוטיסט הסביר שיש לבצע שינויים קלים במדרסים. הוא עשה זאת באמצעות מכשור שהיה במקום והוסיף חלק שסיפק תמיכה טובה יותר מזו שכבר היתה. מדובר במדרסים נוחים, איכותיים שנותנים עבודה גם בהליכות למרחקים לא קצרים.

מחיר: 2,875-2,000 שקלים (תלוי בהסדר קופת החולים), להשיג בסניפי א.א אורטופדיה בפריסה ארצית, ובאתר