להיות בעל עסק בישראל זה תמיד מאתגר אבל תוסיפו לזה את אירועי השנה החולפת שגרמו להמון עסקים לא להצליח לשרוד. לאיה וניר צ'חנובסקי, העומדים מאחורי סטודיו צ'חה הייתה שנה מאתגרת במיוחד- ולמרות הכל הם מוכיחים מהי תקומה.

וכך כתבה איה בפייסבוק שלה; "קורונה - סרטן - מלחמה - שריפה. בדיוק לפי הסדר הזה וכל התשובות נכונות. מזמן לא שיתפתי, ואין פה רגע דל (לכולנו אגב). בדיוק כשעמדתי לפצוח בשנת ההחלמה, פרצה המלחמה. ומאז אני מסתובבת בעולם טיפה באוויר, לא מצליחה לגעת בקרקע.

חמסה של סטודיו צ'חה (צילום: דרור סיתהכל)
חמסה של סטודיו צ'חה (צילום: דרור סיתהכל)

"עם חצי מוח, עם נפש מעורערת, לב שלומד שאפשר להישבר שוב ושוב, עם הפרעת קשב חדשה שמעולם לא הייתה לי. מבינה ומקבלת שזאת אני עכשיו וזזה לי מיום ליום. בערב אחד בחודש יולי הסטודיו שלנו עלה באש. ענן שחור סמיך ומסריח מילא את החלל ואת האוויר. מחזה מפחיד, מרעיד, התגלמות כל הפחדים, ריח בלתי נסבל, מחנק. זעזוע והלם גדול. סוף טוב הכל טוב, ניר השתלט על האירוע בצורה בלתי נתפסת, יחף בלי חולצה, עם מטף וחצי (כן אלו שתקועים באיזו פינה בעסק שלכם? אז כדאי שיהיו תקינים זה הציל אותנו!) לכולנו שלום!!! והיה פה מבצע שיקום פסיכי, פינוי, נקיון, חומרים, פירוק, בניה, צביעה... וכל זה עם ילדים בחופש גדול כן? עם הרבה מזל, הצלחנו להציל לא מעט סחורה אחרי מיון מסיבי בחום המתוק של אוגוסט. איבדנו גם הרבה מהדגמים וכך שתראו שאזלו מהמלאי".

ליקוניה, סטודיו צ'חה (צילום: דריה קוגן)
ליקוניה, סטודיו צ'חה (צילום: דריה קוגן)

למרות הטלטלות והאובדן הלא קטן של הסחורות, הצליחו השניים לקום על הרגליים ולייצר מחדש, בעבודה מאומצת, את מיטב המנורות שלהם שיהיו מתנות לחג.

סטודיו צ'חה לאחר השריפה (צילום: יח''צ)
סטודיו צ'חה לאחר השריפה (צילום: יח''צ)

השניים, כבשו את העולם בן לילה - משנת 2013, כשיצרו פמוטים שטוחים בטכנולוגיה ייחודית המבוססת על אשליית תלת-ממד, ומאז המוצרים שלהם הם שם נרדף לאיכות וחדשנות. מדהים שדווקא בתקופה כה חשוכה, דווקא הסטודיו שמייצר מנורות ומשתמש באור כאלמנט מרכזי- נשרף כמעט כליל. "אור אמנם עלול להראות כמו דבר פשוט, אך אם תחשבו על זה מדובר בהמצאה עוצמתית ומהפכנית" משתפת איה, "האור משפיע בכל רגע על הסביבה שלו ויכול לשנות את איך שאנחנו רואים את המציאות באינספור דרכים שונות. ביצירה שלנו המפגש שבין דו מימד לתלת מימד יוצר מימד חדש וזו הדרך שלנו להגיד שדברים הם לא תמיד איך שהם נראים לעין. עומק האשליה טמון ביכולת שלנו לפרש ולתפוס את המציאות. מה אנחנו רואים ומה לא? מה מציאותי ומה לא? ככה נוצר הקסם".

חגי תשרי המתקרבים הם הזדמנות נפלאה לפרגן למעצבים המקומיים שלנו, ולעזור להחזיר אל חייהם את האור.
סטודיו צ'חה https://studiocheha.co.il