צריכת אגוזים באופן יומיומי מסייעת במניעת מחלות לב. מספיקה כמות של 30 גרם ליום, כדי להפחית את הסיכון למחלות לב ב-25-40 אחוזים. אומרת מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה בשירותי בריאות כללית, מריאנה אורבך, לקראת יום האגוזים שיצוין מחר (שלישי).

אורבך מציינת, כי אגוזי מלך מהווים מקור לחומצת שומן אומגה 3, החשובה לבריאות הלב. "אגוזים מפחיתים את רמות הכולסטרול הרע בדם, שומרים על תפקוד תקין של מערכת העצבים ומהווים מקור לרגיעה במצבי מתח ולחץ", היא מסבירה.

אגוזים (צילום: אינג אימג')
אגוזים (צילום: אינג אימג')

לדבריה, אגוזים מכילים ברזל וסידן רב ולפיכך עוזרים במניעת אוסטיאופורוזיס ומסייעים בבניית העצמות והשרירים. "לחומצות השומן שבאגוזים, יש השפעה מטיבה על ויסות התיאבון (עוזרים בהורדה במשקל ובמקביל בשמירה על משקל תקין", היא מציינת עוד – "אגוזים עוזרים בשמירה על תפקוד תקין של מערכת העיכול, מאחר והם מכילים סיבים".

היא מבהירה, כי האגוזים לא מומלחים ומהווים תוספת חשובה לתזונה יומית מאוזנת."תוספת של אגוזים לתפריט היומי בכמות של חמש יחידות (30 גרם), עשויה להיות יעילה לשיפור רמות השומנים בדם", היא ממליצה עוד "האגוזים עשירים במינרלים בעיקר אשלגן ומגנזיום, החשובים לתפקוד תקין של מערכות הגוף השונות".

אורבך מוסיפה, כי אגוזים מכילים נוגדי חמצון (אנטי אוקסידנטים), אשר ידועים בעזרתם מפגיעה ברקמות הגוף ומשמשים כמגן מפני מחלות הסרטן השונות. 

"הם עשירים בויטמין B1, כאשר תכולה יפה של ויטמין B1, עשויה להועיל בטיפול בכאבים על רקע נוירולוגי (כאבי רגליים בעיקר)" היא מסבירה, אך מבהירה: "עם כל זה חשוב לציין, שמומלץ לצרוך את האגוזים כמקור שומן במקום שומנים ממקור אחר, אך לצרכם בתבונה, היות ויש להתחשב בסך הקלורי שלהם שהוא מכיל רמת קלוריות גבוהה. כמו כן חשוב להרחיקם מהישג ידם של ילדים קטנים, בכדי למנוע מקרי חנק".