משמחת תורה לקללת המלחמה, והנה חלפה שנה. אמנם אתם כבר ידעתם בתחילת המלחמה שהיא תימשך גם בשמחת תורה הבא, כפי שפרסמנו לכם ביום החמישי למתקפה (12.10.2023). אבל עכשיו רוצים לדעת מתי היא תיגמר ומה יהיה בחג? נעשה קצת סדר:

סדנת כירון – אסטרולוגיה למתקדמים >>>

הבוקר קמנו לאזעקות בגוש-דן, שהופעלו בסה"כ רק משתי רקטות. כוח האש של חיזבאללה הרבה יותר גדול מזה, ובכל-זאת הוא רק מטפטף לנו טיל פה וכטב"ם שם. בצפון הוא יורה בצורה יותר מאסיבית, אך עדיין בוחר שלא להפעיל עוצמה מלאה. צריך להבין את האסטרטגיה של אירן והציר שבראשה. השיטה היא להתיש אותנו, למשוך את המלחמה עוד ועוד, והם שומרים תחמושת. המטרה להראות שאמנם אנחנו יכולים מאד לפגוע בהם, אך לא להחזיר את תושבי הצפון לביתם, ולא לחזור לשגרה במרכז.

שריפה בפאתי קרית שמונה, מלחמת ''חרבות ברזל'' (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)
שריפה בפאתי קרית שמונה, מלחמת ''חרבות ברזל'' (צילום: אייל מרגולין, פלאש 90)

הם מפסידים במלחמה, אך מנצחים במטרה של ההתשה. בתחילת המלחמה רבים לא האמינו כמה היא תימשך, אבל גם לא האמינו עד כמה האויב ייפגע. חמאס איבד את רוב כוחו הצבאי, ונראה שזה הכיוון גם בצפון. אבל עבור ישראל יש בעיה של שחיקה גבוהה. כפי שנכתב לכם כבר ב-12 באוקטובר 2023: "המלחמה הזו היא פחות "יום כיפור", ויותר "מלחמת ההתשה"." האסטרטגיה הזאת לא השתנתה, וטבעת החנק עלינו לא צפויה להרפות. גם ממשלת ישראל אינה מחפשת את נקודת היציאה, ושואפת להכרעה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>> 

לישראל יש ועוד יהיו השיגים גדולים וחשובים, ונראה גם תקיפה משמעותית באירן. אבל אנחנו לא מגיעים לרגע ההכרעה, לא מחזירים בקלות את השקט לגבול הצפון, ולא מוצאים את הנוסחה בעזה ובכלל לסיום המצב. כל הסתיו מלחמתי מאד, וגם החורף לא ייתן שקט. למעשה, בסופו של החורף מפת מדינת ישראל נרגעת מעט, אבל גם זו רגיעה זמנית וחלקית. בכל-זאת כדאי לדעת שישראל בצד המנצח. תוכלו לקרוא בהרחבה את התחזית השנתית למדינה שפורסמה בראש השנה. נאמר עתה מילה על החג:

אוגדה 162 בצפון רצועת עזה  (צילום: דובר צה''ל)
אוגדה 162 בצפון רצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

אז גם שמחת תורה הקרוב לא עובר בשקט, ויתכן בוקר לא שליו. ובכל-זאת צריך לדעת שאירוע כמו שמחת תורה שעבר לא יקרה לנו. כבר לא יפתיעו אותנו כמו בשבעה באוקטובר, ולא קרוב לכך. בכל נקודת זמן כדאי תמיד לזכור שישראל היא הצד מנצח, ושאחרי המלחמה, שתהיה עוד ארוכה, יהיה גם שקט ארוך. נכון לעכשיו, העצבנות בשמיים מופיעה כבר מערב החג (שעות הלילה של ה-23.10) ועד לשעות הבוקר המאוחרות של החג למחרת (24.10). אבל זה לא בקנה מידה דרמטי שמצדיק את החרדות שלחלקנו יש. ובכל-זאת שימו לב גם ברמה האישית. העצבנות בשמיים יכולה ליצור בעיות אישיות, מריבות, לחצים ותקריות. הימנעו מאימפולסיביות ומאנשים אגרסיביים ברצועת הזמן הזאת.

ללמוד אסטרולוגיה עם עמי גוטמן >>>