שאלה: לימור אני כבר מתוסכלת שנים. למעשה מתחילת הקשר שלנו בעלי גומר תוך כמה שניות מרגע החדירה אלי. ככה הכרתי אותו. בתחילת הקשר שלנו הוא היה מאהב מדהים! שעה עד שבכלל הוא היה מוריד את הבגדים ממני, היה מטריף אותי, מלטף, מענג, מנשק את כל הגוף. מעניק לי סקס אוראלי בעונג רב והרבה זמן ככה שהייתי גומרת מהלשון והאצבעות שלו עשרות פעמים בכלל לפני שהיה חודר אלי. אז בזמנו זה כמעט ולא הפריע לי שהוא גמר 30 שניות מרגע החדירה.

היום אחרי שאנחנו נשואים 16 שנה ויש לנו שלושה ילדים שיהיו בריאים, איזה משקיע ואיזה נעליים. מגיעים למיטה, מתים מעייפות ועושים סקס צולע בקושי כמה דקות. שנינו ערומים, מלטף קצת את הציצי, מאונן לי כמה רגעים ומיד חודר וגומר. אני מתוסכלת ממש, כי אני מאוד חרמנית ומינית וזה רק מוריד לי את החשק להיות איתו בכלל. לצערי הרב ממש אני כבר מתחילה לפזול החוצה. אציין שהצעתי לו כמה פעמים ללכת לטפל בזה. הוא היה אצל סקסולוג שנתן לו כדורים אבל הוא שוכח לקחת אותם ותכלס מרגיש לי שכל פעם שאני מתלוננת בפניו על הנושא הוא כאילו עושה לי דווקא. אני מרגישה חסרת אונים מולו ושלא אכפת לו בכלל. מה אני יכולה לעשות במצב הזה?

תשובת לימור בנדל: אהובה, וואו, אני כל כך מבינה את התסכול שלך. את רוצה לעשות אהבה עם בן הזוג שלך זמן רב וזה לא מתאפשר במצב אותו את מתארת כיום. ברשותך לפני הפתרון רציתי לספר לך קצת מה עובר על גבר שגומר מהר מבחינה ריגשית. בואי נתחיל מזה שלגברים לפעמים לא ניתנת לגיטימציה להתחבר לרגשות שלהם. הם "חייבים" לתפקד ושיעמוד להם האיבר שעות ולגמור רק אחרי שאת גמרת 50 פעם.

וואו - מלחיץ לא? רב הגברים שחווים את התופעה הזו של שפיכה מוקדמת חווים תחושה פנימית של תסכול או לחץ ומתח שנגרמים להם בזמן הסקס. הם כל הזמן בראש במחשבות - בכלל לא מחוברים לעונג או לגוף שלהם. הם לא נהנים בכלל בחוויה המינית כי הם לא נוכחים בה בכלל. כל העול של "יהיה סקס טוב" על הכתפיים שלהם, הרי אם הם ישפכו מהר אז "ייהרס" הסקס. את מבינה בכלל מה עובר עליו כשאת לא מסופקת? כמה הוא מרגיש "קטן" וחסר משמעות כשאת לא נהנית מהמין עצמו. כמה זה כואב לו כל פעם שהוא שומע ממך שהוא לא מספיק טוב? לרגע תהיי בנעליים שלו. 

שפיכה מוקדמת מתרחשת אצל גברים שונים מסיבות שונות. הרבה גברים מנותקים מהגוף שלהם בזמן מעשה האהבה ולכן הם בכלל לא מרגישים את העונג שבחוויה המינית. לחלק מהגברים שרירי ריצפת אגן חלשים ("מה יש לגברים גם שרירי ריצפת אגן?! חשבתי שרק לנשים יש") והסיבה היא פיזיולוגית. לחלק מהם שנאת פין, הם ממש לא אוהבים את האורך שלו, הצבע שלו, המראה שלו והצורה שהוא עומד ולכן ממש לא מחוברים אליו.

יחסי מין, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
יחסי מין, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

גברים רבים מתארים שהבעיה היא בכלל העומס הריגשי שיש להם בזמן הסקס. הם לחוצים, מתוסכלים, מפתחים חרדת ביצוע ואפילו מגיעים למצב שבו הם גומרים הם עצובים וחווים ייאוש במקום עונג. כל מה שתיארתי גורם לרבים מהם לחשוב שהם מאהבים גרועים, הם מאבדים את הערך העצמי שלהם ומאמינים שכל טיב הסקס ייפול ויקום על הזקפה שלהם, מה שיגרום מיד לירידה חדה בחשק המיני שלהם. הם יחוו עייפות מרב תשישות ריגשית ולא באמת כי הם עייפים. וכל זה, בגלל תפקוד מיני. מטורף לא? הבשורה הטובה היא - כן, אצל רוב הגברים זה ניתן לשינוי!

שלך,

לימור בנדל

לימור בנדל, מטפלת זוגית ומינית, מומחית ביצירת חשק מיני ותשוקה בזוגיות לאורך שנים. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק של לימור "מתעוררים ביחד" 

להרשמה למגזין "לחיות בתשוקה" העוסק באהבה, זוגיות ומיניות לחצו https://www.limorbandel.com/magazin-reg