ד"ר מאיה רוזמן עם פינת המיתוסים השבועית: והפעם, ידעתם שכ-70% מהמבוגרים בעולם סובלים מרגישות למוצרי חלב? מה שגורם לכאבי בטן או נפיחות אחרי צריכה מרובה של מוצרי חלב. הסיבה נעוצה בירידה ביכולת של הגוף לפרק את הלקטוז סוכר החלב.

כדאי לדעת שבגבינה צהובה כמעט ואין לקטוז, לכן רוב הגבינות הקשות מתאימות גם אם יש רגישות כזו למוצרי חלב ולא אמורות לגרום לכאבי בטן. ואיך יודעים כמה לקטוז יש במוצר? על אריזת מוצרי החלב רשום בטבלה 'פחמימות'. כל הפחמימות במוצרי חלב, שאינם מכילים תוספת סוכר, הן הלקטוז. 

מוצרי חלב (צילום: אינגאימג')
מוצרי חלב (צילום: אינגאימג')

אז מה הקשר לכאבי ראש? בגבינה צהובה יש חומר אחר שנקרא טיראמין. בעבר מחקרים טענו כי הוא גורם לכאבי ראש, במיוחד אם צורכים גבינה צהובה וקפה באותה ארוחה.

איך נדע אם יש לנו רגישות? מורידים מוצרי חלב מהתפריט ליומיים שלושה, ואז מוסיפים רק גבינה צהובה. פרוסה אחת או שתיים ליום. אם אין כאבי בטן, סימן שאפשר להמשיך לאכול אותה ואם במקרה יש פתאום קצת כאב ראש, אז אולי אתם רגישים לטיראמין.

האם זה קורה יותר עם גבינה צהובה 9%? והאם היא מכילה 'פלסטיק' ברכיבים? תוכלו לראות שרשימת הרכיבים זהה לגבינות עתירות שומן. אז אולי זה פחות טעים, אבל אין שם משהו שונה ברכיבים. רק פחות שומן ופחות קלוריות.

האזינו: