אחרי שתשפ"ד קצת שיפדה אותנו, נאחל שתשפ"ה תשפה אותנו. ערב ראש השנה תשפ"ה ישראל יוצאת עם מבצע "סדר חדש" ומחסלת את חסן נסראללה. לא בטוח שסדר חדש יהיה שיפוי מספק על תשפ"ד המשפדת, אבל מפת הכוכבים מראה שגם הסדר החדש לא הולך להיות לפי התכנון של ישראל. כדאי מראש להתאים ציפיות, ויתכן שאנחנו מכוונים גבוה מדי, או לכל הפחות, היישום של הסדר החדש ייקח זמן ומשאבים, ונשלם עליו מחירים כבדים.

ללמוד אסטרולוגיה מתחילים ומתקדמים >>>

הסתיו של 2024 הוא ללא ספק החלק העצים ביותר במלחמה, וישראל מעזה לפעול בו בהרבה עוצמה. מאחורינו החלטות נחושות, כפי שנכתב כאן מראש בתחזית השנה האזרחית 2024. מכאן ישראל לא עוצרת, והיא תפעל בתעוזה לאורך כל הסתיו. כרגע מחכים לתגובת ישראל על התקיפה האירנית, היא תבוא. אבל צריך לומר שאם מישהו מצפה שאחרי חיסול נסראללה ושאר המכות שחיזבאללה ואירן חוטפים, תהיה כניעה, הוא צפוי לגלות שאנחנו בדרך לעוד הסלמה.

המלחמה בצפון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
המלחמה בצפון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)

לא הכל רואים, ולא הכל מבינים. הדברים לא ילכו לפי התוכנית האסטרטגית, ואולי אין ממש כזאת. ישראל ששקעה בבוץ העזתי, שוקעת גם בגזרות האחרות. כלומר היא אינה מצליחה לתרגם את ההישגים הצבאיים להישגים מדיניים, והיא מתמודדת גם עם אתגרים ביטחוניים. הסתיו הוא העצים ביותר, אך הוא לא מייצר פתרון שליו, ואחריו החורף ירגיש כמו שקיעה בבוץ. כלומר גם אם ישראל מצליחה בשדה הקרב, וגם אם האויב יחסית מוחלש, הוא מצליח לזנב בחיילנו, ולטפטף טילים על העורף, ואין שקט, אין הסדרה, או חזרה מהירה של תושבי הצפון. אין שקט גם מיהודה ושומרון.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>> 

הסתיו הוא גם דרמטי מהבחינה הכלכלית, וזה נכון לרבים אישית. אנחנו נכנסים לחגי תשרי בקשיים כלכליים, וזה יחייב רבים אישית לשנות משהו בהתנהלות שלהם. עכשיו זה זמן שרבים עושים זאת, או לפחות מבינים זאת. צריך לומר שהסתיו נותן לנו את הכלים לכך. יש הרבה יצירתיות, חוכמה, יוזמה, כוח, רעיונות, תחכום. לכן יש אפשרות טובה להתמודד למי שחווה קשיים, ולעשות מהלכים מצליחים, למי שמייצר דברים חדשים, שינוי, או מקדם פרויקט כלשהו. אפשר לקדם גם דברים לא כלכליים, כמו למשל הרגלים. למשל שינוי בהרגלי התזונה שלנו, אורח-החיים, וכן הלאה.

אם כן לרבים זה סתיו של שינוי, והוא יכול להיות פשוט שינוי מצליח, והוא יכול להיות שינוי שנותן התמודדות חדשה עם בעיות גדולות. לישראל אלו בעיות גדולות, אבל דווקא במפה הלאומית שלנו אין התמודדות נכונה. לכן נגיע לחורף בשיא המשבר הכלכלי, באופן שמאיים על יציבותה של הכלכלה שלנו. מכאן שנסחוב את המשבר לתקופה ארוכה קדימה. למרות הצטרפות גדעון סער, נראה שהממשלה תתקשה בהעברת התקציב ל-2025, ובכל מקרה צפויות שם מריבות משמעותיות. צפויות גזרות כלכליות משמעותיות גם על הציבור. כמו-כן נראה בחודשים הקרובים עוד הורדות דירוג אשראי לישראל.

אבל החורף מזמן לא רק משבר כלכלי, כי אם פוליטי, ונראה שהוא מוביל לפירוק הממשלה. מכאן שיהיו שינויים פוליטיים גדולים בישראל, ומה שהיה הוא לא מה שיהיה. אבל רק כשנדע מתי תאריך בחירות ומי המפלגות שרצות, אפשר יהיה להכין תחזית בחירות. וכמו שכבר קיבלתם תחזית בחירות לאמריקה, תקבלו גם לישראל. צריך לומר שבאופן כללי עבור נתניהו אין עדנה, ודברים שהוא מנסה לעשות לא מצליחים, בלאומי ובפוליטי. ראינו ניסיון כושל להחליף שר ביטחון, ונראה עוד מהלכים שלא יוצאים לפועל, או יוצאים שלא לפי התכנון, או שמסתבכים.

קמלה האריס, דונלד טראמפ (צילום: ABC news)
קמלה האריס, דונלד טראמפ (צילום: ABC news)

החורף לא טוב גם ברמה האישית לכל מה שדורש עשייה מעשית (בניגוד לסתיו), כמו קידום או הקמת פרויקטים או עסק, יוזמות, ואפילו ביצוע ניתוחים. זה זמן בו לא מומלץ להתחיל משהו חדש, וגם פרויקטים ועסקים קיימים נכנסים לצרות, מהאטה ועד סגירה. השפעות אלו יורגשו עד לפסח, ולרבים פסח יהיה ה"גרנד-פינלה". כמובן לא כולם מושפעים, וצריך לבדוק מפה אישית של כל אחד כדי לומר מה ואיך. כך למשל מי שנולד בשבוע הראשון של מזלות שור, אריה, עקרב, גדי, דלי ודגים (כלומר בתחילת המזל), צפוי לחוות לפחות מתח כלשהו בין אמצע נובמבר לסיום 2024. להם ועוד רבים שלא הוזכרו, מומלץ להיזהר במיוחד מעודף אגו, שתלטנות, עצבנות, סכנות, ואימפולסיביות בחודש חצי הללו.

במקביל גם מדינת ישראל מושפעת, וצפויה אווירה מאד אלימה בישראל בזמן זה (אחרי אמצע נובמבר ועד סיום השנה האזרחית). ככל הנראה אלו המתחים שבתוכנו, כמו הפגנות ועוד, אך בהחלט יתכן שאלו גם מתחים חיצוניים, כמו ביטחוניים. אך כבר סביב יום השנה לרצח רבין נראה גועש נקודתית, וזה יתכן בהחלט גם ברמה האישית לרבים (מסיבות אישיות). צריך לומר שהמערכת הפוליטית בישראל גועשת כבר מאחרי החגים, והחורף יביא את שיאיי הפילוג בין חלקי העם. נראה תופעות אלימות יותר ממה שכבר ראינו. זה יוביל אותנו לינואר מאד לא יציב במדינה, בו מחד יש תחושה נמוכה, והרבה לחץ בעם. ומאידך יש תקווה באופק, ומתחילות להגיע גם חדשות טובות, בעיקר ככל שנתקדם בתוך פברואר.

ברמה האישית שימו לב למערכות היחסים שלכם בשבוע הראשון של ינואר. היזהרו מכפייתיות, שתלטנות, וגם בעיות מעשיות. זה זמן שמפעילים בו הרבה כוח. נתבו אותו לכוח בונה. כל התקופה סביב זמן זה (וקצת קודם לכן) גורמת לנו תסכול, כיוון שקשה להחליט אם לשמור על המסגרת או לצאת לדרך חדשה. יתכן שבשבוע הזה נופלת ההכרעה, היזהרו מבחירה אימפולסיבית או לא שקולה. יש מתח עצום בין החלק שחושש והחלק בנו שרוצה חופש או עצמאות. 

הפגנות לשחרור החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנות לשחרור החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

בעולם המעשה, גישה יותר אחראית, שקולה, מציאותית וזהירה, תהיה החל מפברואר ועד לפסח. לא בטוח שקל לנו, אבל הגישה רציונלית ופרגמטית יותר. זה נכון לגבי פועלנו, אבל לא ברמה הרגשית ובמערכות יחסים. האביב מביא הרבה בעיות בתחום הזה, והוא אינו מומלץ להיכרויות רומנטיות חדשות. סופן לא מבטיח, גם אם לוקח קצת זמן להתעורר מהאשליות. בכלל זמן זה מייצר אשליות בחלומות שלנו, רומנטיקה מילולית או מטאפורית.

היזהרו במיוחד בימים סביב סוף מרץ ותחילת אפריל (נאמר בין פורים לפסח, שיהיה קל לזכור). יש הרבה רגש ומעט היגיון, ורבים יעשו שטויות. רבים יתאהבו, אבל זה רק חלום. אחרים יחושו כבר בשלב זה את האכזבה בחייהם, וזה על רקע ציפיות לא ריאליות בכל מקרה. אפריל הוא כבר חודש של פיכחון לרבים, והוא עלול להביא לסיומים של מערכות יחסים שונות, או התעוררות למציאות כלשהי. ובישראל?

גם המדינה מתפכחת מאשליות, אך הקרע בעם גדול באביב. למשל נגלה בין היתר את מצב מערכת הבריאות בישראל, ונבין שזאת קריסה. בין פורים לפסח יש תחושה בישראל שיש חסמים שקשה לפרוץ, תחושת תקיעות מסוימת. מכאן מתחיל מאבק כוחות בציבור ובממשלה, ואחד משפיע על השני. זה זמן בו כבר התרחשו דרמות גדולות, אבל הן ממשיכות לבעבע. אולי בעקבות תוצאות שיצרו שינויים, כמו למשל בהרכב הממשלה. זאת ישראל שעברה דרמה, ולכן מתגבשת ההשפעה על הציבור והמדינה. לכן ישראל מתחילה תהליך שינוי יסודי ביותר, בסופו זו לא תהיה אותה המדינה. אך התהליך יימשך מספר שנים.

בכל זאת מעשית עם סיום החורף הכל נרגע מעט במדינה, גם אם יש תכונה גדולה בעם. אבל לא לאורך זמן. בין פסח לאמצע הקיץ שוב רואים מתחים, ככל בנראה ביטחוניים. תחילה מתמודדים עם בעיה גדולה, ואח"כ חוזר עניין התעוזה, ויחד איתו הגישה שיש בכוחנו לעצב מחדש את אזורנו. גם בזמן זה מדובר בגישה לא מספיק מציאותית ונעשות שגיאות. ימי הזיכרון והעצמאות 2025 עוברים בהמון כבדות, כאב, ומתח רב (ככל הנראה פנימי). אפשר שמתחים פנימיים שהיו בחורף בשיאם, שוב מגיעים לכדי פיצוץ. כך או אחרת, זה זמן קשה מאד במדינה ואפשריות גם סכנות.

טקס יום הזיכרון בכותל (צילום: מרק ישראל סלם)
טקס יום הזיכרון בכותל (צילום: מרק ישראל סלם)

יוני עד אוגוסט הם בהחלט "סדר חדש" בחיים האישיים של רבים. חלק יזיזו דברים בהרבה חוכמה, אסטרטגיה, רעיונות, תחכום ומחשבה, ואולי אפילו בתבונה ורגישות. אבל רבים מאד יתמודדו עם נחיתה למציאות. כבר אמרנו שמרץ עד פסח הוא זמן של אשליות, חלומות לא ריאליים, ולעתים כבר האכזבות. ביוני עד אוגוסט לא ניתן לברוח מהמציאות, והיא לעתים רחוקה מהחלומות שקדמו. לכן תיתכן ברמה האישית תחושה של קושי להתמודד ביומיום, של ניפוץ ציפיות, או שמתבררות הבעיות שרק התחבאו קודם לכן.

ברמה הלאומית סביב אמצע הקיץ שוב מתחיל להירגע, וזה ייקח אותנו עד לחגי תשרי תשפ"ו. אחריהם שוב מופר השקט, אבל גם יש דברים טובים שמחכים לנו בסתיו הבא. למשל נראה שכאן מתמודדים הרבה יותר טוב עם המצב הכלכלי, הבינלאומי, ויש ממשלה הרבה יותר יציבה ומצליחה. אבל אנחנו עוד מלקקים את הפצעים, ועוד נכונו לנו אתגרים. עוד נספר על כך בתחזית השנה הבאה. אך נשאלת השאלה:

האם התחזית לעיל תתממש? אסטרולוגיה אינה מדע מדויק, אך עיקר הדברים אמור להיות נכון. לא טוב לתת אמון עיוור, אבל באותה מידה גם לא שלילה אוטומטית עיוורת. זה בדיוק הזמן לשפוט את התחזית השנתית הקודמת שפורסמה לכם ב-29.12.2023 לשנה האזרחית 2024, כי הארכיון זוכר הכל. מומלץ לשמור גם תחזית זו, להיעזר בה ולבדוק אותה במהלך השנה.

ומילה חשובה לסיום, ישראל עוברת תקופה קשה, אבל יש לה מפת לידה מאד חזקה. זה, כבר לא ענין של תקופה, זה לנצח. לכן לנצח נתקיים, ולנצח כל הזמן נגדל ונצמח. יש תקופות של נסיגה, ואנחנו באחת כזאת. אבל על כל צעד אחורה, יבואו שניים קדימה. ועוד נפרח הרבה מעבר למה שהיה כאן ב-6 באוקטובר שעבר.

לתחזיות נוספות באתר של עמי גוטמן >>>