בימים אלו רבים מוותרים על פעילות גופנית, אולי בגלל שאין מצב רוח, אולי פחות זמן פנוי, ואולי חשש ללכת למקומות ציבוריים רחוק ממרחב מוגן, כל אחד והסיבות שלו, אבל חשוב לדעת שדווקא פעילות גופנית היא הדבר הכי חשוב לשיפור במצב הרוח.

מחקר שבוצע לאחרונה הראה שצעידה בחוץ במשך 40 דקות ביום, תרמה לשיפור במצב הרוח באותה מידה כמו תרופות נגד חרדה. האם כדאי לעשות צעידה מהירה או איטית? מתי שורפים יותר קלוריות? בואו ננפץ את המיתוס:

לצאת להליכה מהירה או לריצה? אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)
לצאת להליכה מהירה או לריצה? אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)

בצעידה של 5 ק"מ שורפים אותו מספר קלוריות, לא משנה כמה זמן היא לוקחת – אם היא לוקחת לכם שעה, תשרפו אותו מספר קלוריות כמו אם תעשו את אותה צעידה ממש מהר ותסיימו אותה תוך 40 דקות.

טוטאל הקלוריות יהיה אותו דבר. אבל – וזה משהו חשוב: יש הבדל בשריפת הקלוריות בגוף אחרי שמסיימים את הצעידה. כשמתאמצים מאוד ועושים את הפעילות יותר מהירה ומרוכזת – לוקח לגוף יותר זמן "להתאושש" ולחזור לדופק בסיסי של מנוחה.

בזמן הזה שהגוף עדיין בדופק גבוה – שורפים עדיין הרבה יותר קלוריות. בצעידה איטית ויחסית יותר רגועה, הגוף "מתאושש" וחוזר לדופק מנוחה די מהר, כך שכל שריפת הקלוריות הנוספת בזמן שאחרי הצעידה – קיימת במידה קטנה מאוד.

הליכה (צילום: אינגאימג')
הליכה (צילום: אינגאימג')

מן הבחינה הזו יש כביכול עדיפות לפעילות עצימה בדופק גבוה גם אם היא קצרה יותר. צועדים חצי שעה או רצים רבע שעה? אותו שיקול. בצעידה של 3 ק"מ שורפים אותו מספר קלוריות, לא משנה כמה זמן היא לוקחת – אם היא לוקחת לכם שעה, תשרפו אותו מספר קלוריות כמו אם תעשו את אותה צעידה ממש מהר ותסיימו אותה תוך 30 דקות.

ואם תרוצו מהר מהר ותסיימו 3 ק"מ ברבע שעה – בזמן הקצר הזה תשרפו אותו מספר קלוריות כמו אם תצעדו את המרחק הזה בזמן ארוך יותר. טוטאל הקלוריות יהיה אותו דבר, אבל זה רק לזמן הפעילות עצמה - יש הבדל בשריפת הקלוריות בגוף אחרי שמסיימים את הפעילות.

כשמתאמצים מאוד ועושים את הפעילות יותר מהירה ומרוכזת – לוקח לגוף יותר זמן "להתאושש" ולחזור לדופק בסיסי של מנוחה. בזמן הזה שהגוף עדיין בדופק גבוה – שורפים עדיין הרבה יותר קלוריות. עקב סיבה זו יש עדיפות לריצה או לפעילות עצימה בדופק גבוה גם אם היא קצרה יותר.