במהלך חג הסוכות רבים יוצאים לטיולים ופיקניקים בחיק הטבע. ד"ר רלי אבל, דיאטנית בכירה בשירותי בריאות כללית במחוז מרכז, ממליצה על שורת טיפים בריאותיים ודלי קלוריות:

את הארוחה חשוב כמובן לאכול במקומות מוצלים בלבד בחיק טבע, סמוך לאגם, מול הים וכדומה, תחת שמשיה מוגנת וכמובן תוך הקפדה על מריחת קרם הגנה נגד השמש, הצטיידות בכמויות מים רבות ושהייה בשעות החמות פחות של היום.

סלטים וירקות:
מומלץ להביאם לפיקניק שהם כבר מוכנים ברוטב דל קלוריות ובקופסאות סגורות היטב. כך למשל, סלט חסה מרענן ברוטב ויניגרט מופחת קלוריות, סלט סלק חמצמץ, כרוב עם גזר-קולסלו, סלט עגבניות שרי בשמן זית ועשבי תיבול וסלט ישראלי מעורב.

ד"ר אבל מדגישה, כי הסלטים מאד מרעננים, מוסיפים צבע וטעם ותורמים לבריאות. במקביל אפשרי במקום להכין תפריט בשרי, להתבסס על שיפודי ירקות הכוללים עגבניות, בצלצלים ופלפלים.

לדבריה, עדיף להימנע מצריכת סלטי חומוס קנויים, שגם מתקלקלים מאד מהר וגם מכילים 30% שומן. מומלץ להכינם באופן עצמאי כך שאפשרי לשלוט על הרכיבים התזונתיים הכלולים בהם. בנוסף, עדיף להימנע מסלטים חריפים וסלטים מתובלים בהרבה מיונית. אלו גם מתקלקלים מהר, גם מצמיאים וגם מכבידים – כבדים בהרגשה ובקלוריות.

לחם:  
בדרך כלל לוקחים לפיקניק פיתות. יש פיתה קלה ופיתה מקמח מלא - על האש בחימום. הן פריכות וטעימות ועדיפות על פיתות רגילות. הן מכילות הרבה פחות קלוריות (חצי מהקלוריות בפיתה רגילה) והרבה סיבים תזונתיים. 

קינוח:
לקינוח אפשר להסתפק בפירות העונה. הם מתוקים, מכילים אחוז גבוה של מים ואינם מכילים כלל שומן. לחלופין, ניתן לקנח במעדנים דיאטטיים. אפשר לדוגמא להכין סלט פירות משפחתי ולתבל בעלי נענע או מנטה – זה גם בריא וגם מרענן.

דגים:
ניתן ואף מומלץ לשנות את התפריט הקונבנציונלי ולהחליף את מוצרי הבשר בדגים. צריכת דגים מומלצת משום שהרכב השומנים שבהם בריא הרבה יותר מזה שבבשר.

הקרפיון והפורל למשל מכילים כ-7% שומן. נסיכת הנילוס, הכסיף והבורי מכילה יותר שומן. הדגים שמכילים כמות רבה של אומגה 3 הם טונה, בקלה, אמנון, ברבוניה, סלומון ומקרל.

שתייה:
מומלץ להקפיד במיוחד על שתייה מוגברת, וכמובן יש עדיפות לשתיית מים על פני נוזלים אחרים. המים מרווים את הצימאון, חסרי קלוריות ואין בהם תוספות צבע או ממתיקים טבעיים או מלאכותיים.

כמובן שאם לא אוהבים לשתות רק מים, ניתן להכין בבית מראש תה צמחים קר מסוגים שונים כמו לימונית, לואיזה, נענע מנטה ופרוסות לימון או להביא מיצי פירות מדוללים. הרבה פחות עדיף לשתות קולה ומשקאות עם צבעי מאכל וחומרים משמרים.