ב-15 בדצמבר, מציינים ברחבי העולם את יום התה הבינלאומי – יום מיוחד המוקדש לאחד המשקאות הפופולריים ביותר. תה הוא הרבה יותר ממשקה – הוא תרבות, מסורת ורגע של נחת. לכל מדינה יש את הדרך המיוחדת שלה להכין ולשתות תה: Afternoon Tea המפורסם של האנגלים, טקס התה האומנותי ביפן לרוגע ושלווה, מסורת תה מנטה מתוק במרוקו וכמובן ה"צ'אי מסאלה", תה ההודי המתובל .
כל כוס תה מביאה עמה סיפור ייחודי. לרגל יום התה הבינלאומי, מותג התה, "ליפטון" משתף בכמה עובדות מפתיעות על המשקה שהפך לסמל של תרבות עולמית. ומשיק בתזמון מושלם קולקציית פירמידה חדשה של תיונים בצורת פירמידה לחוויית תה עשירה וסוחפת.
הידעתם?
- תה הוא המשקה השני הנצרך בעולם אחרי מים.
- סין והודו אחראיות על יותר מ-60% מהייצור העולמי! התה גדל ומיוצר גם בקניה וסרי לנקה. הודו מתמחה בתה שחור, ואילו סין ידועה בתה ירוק ובמגוון רחב של סוגים טבעיים.
- ההבדל בין תה ירוק לתה שחור טמון רק במשך הזמן שבו מחממים את העלים במהלך העיבוד.
- תה מכיל נוגדי חמצון (בעיקר תה ירוק) ומיוחסים לו יתרונות בריאותיים, כולל תמיכה במערכת החיסונית ושיפור המטבוליזם. לתה ירוק מייחסים יתרונות כמו שיפור בחילוף חומרים ותרומה להורדה במשקל, בעוד תה קמומיל משמש כמשקה מרגיע אשר יכול לתרום לשינה טובה יותר.
הנתונים
- בשנת 2023, היקף שוק התה העולמי מוערך ביותר מ-55 מיליארד דולר, עם צפי להמשך הצמיחה.
- הצמיחה השנתית בשוק התה העולמית היא כשבע אחוזים לשנה, בעיקר בעקבות העלייה במודעות לבריאות
- שוק התה בישראל מוערך בכ-250 מיליון ש"ח בשנה, והוא צומח בעיקר הודות לביקוש לחליטות צמחים ופירות ותה ירוק.
- תה שחור הוא הסוג הנצרך ביותר בעולם, ומהווה כ-65% בעיקר במדינות מערביות ואסיה. תה ירוק מהווה כ-25% מהצריכה, במיוחד באסיה.
קולקציית הפירמידה החדשה של "Lipton", הינה פורמט ייחודי של תיונים המאופיינים בעיצוב ייחודי בצורת פירמידה. בשונה משקיקי התה המסורתיים, המבנה הייחודי התלת-ממדי של הפירמידה מעניק לעלי התה מרחב תנועה.
הקולקציה כוללת 6 טעמים עשירים, כאשר כל תערובת נבחרה בקפידה תוך שמירה על קיימות וסטנדרטים גבוהים של איכות - תה ירוק נענע, תה ירוק מליסה לימון, חליטת קמומיל, חליטת ג'ינג'ר לימון, חליטת קינמון ותפוח וחליטה בסגנון מרוקאי. מחירם עומד על 15.90 עד 19.90 ש״ח.