רוב הישראלים נוהרים מדי שנה ליוון וטורקיה ונהנים מהאווירה הים תיכונית, האוכל, מזג האוויר והחופים הקסומים. עם זאת, ישנם לא מעט יעדים באותן מדינות שרובנו לא כל כך הכרנו. לשם כך, התייעצנו עם עמית גולדברג, מנכ"לית טרלוויסט, ששפכה אור על מספר יעדים אטרקטיביים.

יוון

יואנינה 
מדובר באחד המקומות הנסתרים ביוון, מדינת אלפי האיים, המתאים לביקור לכל המשפחה. זו עיר בעלת מורשת היסטורית ותרבותית עם חומות עתיקות וטירות מרהיבות, כך שתוכלו ללמוד יחד עם הקטנטנים על תרבויות שונות ומרתקות. המיקום הציורי שלה הוא עוד סיבה שמושכת מאות אלפי מטיילים, כשהיא נמצאת על גדות אגם פמבוטידה ומוקפת נופים טבעיים עוצרי נשימה. כמו כן אפשר לבקר כאן בכפרים עתיקים, מוזיאונים מיוחדים כמו המוזיאון הארכיאולוגי של יואנינה ומוזיאון הצורפות, ליהנות מחופים קסומים וכמובן ממגוון טברנות מעולות ומסעדות שוות על הים.

לפקדה
היעד הזה נחשב למקום נסתר אותו עדיין לא גילו כל הישראלים. שמדובר באי מהמם המעניק חוויה מושלמת לכל מי שבוחר לסגור חופשה כאן, כבראש ובראשונה מגיעים בשל החופים המדהימים שנחשבים לגולת הכותרת באי, עם מי טורקיז צלולים וחולות זהובים. כמה מהחופים הידידותיים למשפחות הם קטיסמה ואגרמני. עם סביבה כיפית ומהנה לשחות, לשחק ולבנות ארמונות חול. בנוסף לפקדה מתהדרת בנוף טבעי עוצר נשימה, עם גבעות ירוקות, מטעי זיתים וכרמים המעניקים סביבה ציורית לטיולים וחקר האזור. אם אתם בעניין של ספורט ימי תוכלו למצוא כאן אינספור פעילויות כמו גלישת רוח ועפיפונים, שייט ושנורקלינג. כמו כן כדאי לבקר במוזיאונים שונים כמו המוזיאון הארכיאולוגי ומוזיאון הפולקלור וליהנות כמובן ממטבח קולינרי משובח.

האי סאמוס
האי המהמם שמשלב טבע ירוק, משמעות היסטורית ותרבותית ואטרקציות ידידותיות למשפחות מטיילות, מה שהופך אותו ליעד אידיאלי לחופשה עם הילדים. לסאמוס היסטוריה עשירה ואתרים ארכיאולוגיים משמעותיים כמו ה"הריון" של סאמוס – מקדש עתיק לאלה הרה, המספק הצצה אל העבר של העיר ונחשב אתר מורשת עולמית של אונסק"ו, כמו גם המוזיאון הארכאולוגי, והמוזיאון להיסטוריה של הים עם תצוגות אינטראקטיביות. אם אתם אוהבים לטייל בטבע תוכלו להגיע אל ההרים למסלולי הליכה, או לבקר בכפרים שמרגיש כאילו הזמן עצר בהם מלכת, וגם ליהנות מספורט ימי בשלל החופים שבאי. סאמוס גם קרובה אל איים סמוכים כמו פטמוס וליפסי, אליהם תוכלו להגיע במעבורת לחצי יום טיול. 

קלמטה
ביקור במקום הזה נחשב בגדר חובה, לא משנה אם אתם מטיילים לבד, כזוג או עם כל המשפחה! העיר כוללת מורשת תרבותית עשירה עם מגוון מוזיאונים כמו המוזיאון הארכיאולוגי של מסניה, שמספק הצצה מרתקת להיסטוריה של האי עם חפצים עתיקים מיוחדים. אם אתם אוהבים לטייל עם הקטנטנים במסלולי הליכה, תוכלו להגיע אל הרי הטייגטוס הסמוכים עם מסלולים מותאמים ונופים פנורמיים של האזור, כמו גם אל מפלי פולימניו - סדרה של מפלים ואגמים קסומים, בהם אפשר לשחות ולעשות פיקניק נחמד. בנוסף ישנם מגוון חופים מהממים, כשהחוף הראשי – חוף קלמטה, מושלם לביקור עם הילדים וגם לפעילויות מים שונות, וישנו פסטיבל מחול בינלאומי שמתקיים מדי שנה בחודש יולי לצד אירועי תרבות ומוזיקה.

האי חלקידיקי 
האי הזה מעניק שילוב מושלם של יופי טבעי, חופים ידידותיים למשפחות, אטרקציות וקולינריה משובחת, שהופכים אותו ליעד מושלם לחופשה משפחתית. בראש ובראשונה כדאי לבקר באחד מהחופים הצלולים שרובם מתאימים לבילוי עם הילדים כמו חוף סאני, וחוף קליתאה. בנוסף מחכים לכם פה מלונות ואתרי נופש מפנקים בסגנון הכל כלול עם בריכות שחייה שוות, מגלשות מים ומועדוני ילדים שידאגו להעסיק אותם לאורך כל היום. אטרקציות שמומלץ לבקר בהן הם חורבות אולינתוס ומערת פטרלונה, שם הילדים יכולים ללמוד על תקופות פרהיסטוריות, כמו גם בכפר אתיטוס שבקסנדרה עם אורח חיים מסורתי וקסום בו אפשר לחוות את התרבות היוונית ממקור ראשון.

טורקיה

איזמיר
העיר שבטורקיה היא עיר מהממת עם היסטוריה ומורשת תרבותית עשירה. תוכלו לבקר עם הילדים במגוון אתרים כמו האגורה העתיקה של סמירנה, קדיפקאלה (הטירה העתיקה של איזמיר), והחורבות הרומיות של אפסוס. כמו כן מדובר בעיר עם חופים יפהפיים וידידותיים למשפחות כמו צ'סמה ואלטינקום. אם אתם בעניין של מוזיאונים מומלץ להגיע אל מרכז המדע של איזמיר עם תערוכות וסדנאות אינטראקטיביות, וגם אל מוזיאון הטבע המאפשר לילדים לחקור וליהנות מתצוגות מרתקות ופעילויות חינוכיות. אטרקציות מומלצות נוספות הן פארק חיות הבר עם מגוון בעלי חיים מרתקים, ופארקי שעשועים שונים כמו "וונדרלנד" ו"לונה פארק איזמיר".

מרמריס
ביקור במרמריס עם הילדים יכול להיות אופציה מעולה אם אתם בעניין של בילוי משפחתי מפנק בין חופים צלולים, פארקי מים, מלונות מפנקים ואטרקציות רבות. למרמריס היסטוריה עשירה והיא כוללת את טירת מרמריס שמעניקה נופים פנורמיים של העיר וקו החוף, וגם עיר עתיקה שם אפשר לשוטט רגלית בין רחובות צרים ומפותלים המציעים חווית קניות ייחודית לצד בתי קפה ודוכני מזכרות. מרמריס היא גם ביתם של מספר פארקי מים מטורפים כמו פארק המים "אקווה דרים" ופארק המים "אטלנטיס" שכוללים מגלשות מים אתגריות, בריכות גלים, נהרות אבובים ועוד מלא חוויות. בנוסף אפשר לערוך כאן טיולי שייט וצפייה בדולפינים בסביבתם הטבעית, מה שיכול להיות חוויה מרגשת ובלתי נשכחת לילדים, וגם לבקר במרכז להצלת צבים שמוקדש להגנה ושיקום צבי ים בסכנת הכחדה עם הזדמנות להתבונן בחיות הקסומות מקרוב.

בודרום
ישראלים רבים נוהרים מדי קיץ אל אנטליה מסיבות די מוצדקות, אבל הרבה לא מודעים לכך שהעיר בודרום – שנחשבת אחותה הקטנה, היא יעד מטורף לבילוי עם הילדים הקטנים לחופשה מפנקת במיוחד. אחת האטרקציות הכי מומלצות היא פארק המים "דדמן" עם מגוון ענק של מגלשות מים, בריכות שחייה, נהרות אבובים ובריכת גלים שווה במיוחד. כמו כן תוכלו למצוא פה פארק דולפינים מרתק בו אפשר לצפות ואפילו לשחות עם החיות המתוקות. מחפשים לחקור ולהתרשם ממורשת תרבותית? בטירת בודרום תוכלו לגלות את המוזיאון לארכאולוגיה תת-ימית שם אפשר ללמוד על היסטוריה ימית, להתבונן בחפצים עתיקים ואפילו בספינה טרופה משוחזרת! אטרקציה נוספת שלא כדאי לפספס היא טחנות הרוח האייקוניות של העיר, הממוקמות על גבעה עם נופים מדהימים והזדמנות לתמונה משפחתית בלתי נשכחת.