תכנון החופשה בחו"ל היא החלטה חשובה, ויש גורמים רבים שיש לקחת בחשבון, כמו תקציב והעדפות אישיות. לאחרונה, דווח על זינוק במחירי המלונות בחו"ל, דבר שעשוי להביא אותנו לחפש אלטרנטיבות. אחת האלטרנטיבות המשתלמות היא הפלגה מיעדים שונים בים התיכון. 

אין ספק שתעשיית הקרוזים בפריחה בשנים האחרונות. בשנת 2023 לבדה הפליגו ברחבי העולם 31.7 מיליון נוסעים, מדובר בעלייה של  6.8% משנת 2019 שהייתה שנת שיא לפני פרוץ מגפת הקורונה עם 29.7 מיליון נוסעים. את הנתונים הללו מספק ארגון CLIA, שמאגד את תעשיית הקרוזים העולמית. הסיבות העיקריות שבגינן תיירים בוחרים הפלגה, הן בראש ובראשונה המחיר המשתלם והאפשרות לטיול רב יעדי.

כמו כן, כדאי לדעת שבניגוד למה שבוודאי חשבתם – קרוזים הם לא נחלתם רק של הקשישים. על פי הנתונים מתברר שהגיל הממוצע של המפליגים הוא 46. למעשה, 65% מהמפליגים בעולם הם מאוכלוסייה צעירה כאשר 36% הם מתחת לגיל 40.

ואם נחזור רגע למחיר, הפערים לעיתים ממש משמעותיים. למשל, הפלגה שיוצאת מרומא ב-19 במאי למשך 7 לילות באוניית MSC Seaside עם ביקורים בפלרמו (איטליה), איביזה (ספרד), ולנסיה (ספרד), מרסיי (צרפת), גנואה (איטליה) וחזרה לרומא, תעלה לכם $2266 לזוג. מחיר כולל כמובן שלוש  ארוחות ביום ובופה פתוח 22 שעות ביממה, אטרקציות והופעות. לעומת זאת, 7 לילות במלון Hotel Giolli Nazionale ברומא באותם התאריכים יעלו לזוג 2,706$ על בסיס ארוחת בוקר בלבד.  

בדקנו גם עלות הפלגה מאתונה, שיוצאת ב-11 ביוני באוניית MSC opera למשך 7 לילות למיקונוס (יוון), קורפו (יוון), קפלוניה  (יוון), קטקולון  (יוון), בארי (איטליה),  וחזרה לאתונה. מחיר ההפלגה לזוג 1,526$ לזוג בחדר פנימי זוגי. שהייה באותם התאריכים במלון Poseidon Athens Hotel על בסיס ארוחת בוקר תעלה 1,863$.

אם תרצו לצאת להפלגה מברצלונה, תוכלו למצוא הפלגה למשך 7 לילות באוניית פאר לקאן (צרפת), גנואה (איטליה), לה-ספזיה, רומא, פלמה דה-מיורקה וחזרה לברצלונה בפחות מאלפיים דולר לזוג. גם כאן, 7 לילות במלון Hotel SERHS Rivoli Rambla יעלו החל מאלפיים דולר, על בסיס ארוחת בוקר בלבד.