במבואת נחל יששכר ישנה פינת חמד הצופה אל גשר הרכבת החיג'אזית המתנשא מעל לנחל, וכוללת פינות ישיבה לפיקניק משפחתי וחניון מוסדר.

שמורת נחל יששכר נמצא מצדו הדרומי של נחל תבור, אך מסיבה לא ברורה הוא פחות מוכר למטיילים בגליל. אורכו של נחל יששכר הוא 21 קילומטרים. הוא מתחיל באזור גבעת גזית ומסתיים בנהר הירדן. הנחל משמש כעורק הניקוז העיקרי של רמות יששכר. אם תהיתם איך הוא קיבל את שמו, מספר שהנחל נקרא על שם שבט יששכר שישב במקום בימי המקרא, והוא למעשה מחלק את הרמה לשניים – רמת צבאים בדרום ורמת כוכב בצפון. למה רמת צבאים את שואלים? משום שבעבר חיו כאן עדרי צבאים גדולים. כיום במקום צבאים תמצאו בשמורה תנים, זאבים, חזירי בר, דרבנים, שועלים ושפני סלע.

שמורת נחל יששכר (צילום: רשות מקרקעי ישראל)
שמורת נחל יששכר (צילום: רשות מקרקעי ישראל)

מלבד עולם עשיר של בעלי חיים, ליד ערוץ הנחל יש צמחיה עשירה של תה עשבונית, עצי שיזף, דקל ואפילו עצי רימון. מכל אלה המבקרים יכולים ליהנות בזכות שביל הליכה מוסדר המוביל אל מי הנחל הזורמים, פינת תצפית, הצללה וחניון רכבים מוסדר. 

את השטח פתחה רשות מקרקעי ישראל, באמצעות הקרן לשמירה על שטחים פתוחים, בהשקיעה של כ-6.5 מיליון שקל. הפיתוח נעשה במסגרת פרויקט דרך נוף גאון הירדן הכולל את מבואת נחל יששכר, תצפית נשר, תצפית ישמעאל וחורשת ירדנה – בית יוסף. 

איך מגיעים: כתבו בוויז "גשר הרכבת הטורקי על נחל יששכר"