כשאנחנו מתכננים את חופשת הקיץ הדבר הראשון שעולה לנו לראש בדרך כלל הוא בטן-גב באיזה חוף מפנק. אך מסתבר שלא רק. על פי הדו"ח השנתי של מכון הכלכלה מאסטרקארד על מגמות נסיעות, שפורסם לאחרונה, גרמניה זכתה בשני מקומות ברשימת 10 יעדי הטיולים המובילים בעולם לקיץ הקרוב.

הדו"ח, שחשף גם שיא של כל הזמנים בתנועת נוסעים ושהות חופשה ארוכות יותר, דירג את עשר הערים שצברו את הנתח הרב ביותר בהזמנת טיסות מיוני עד אוגוסט 2024. מעבר לנוכחות הגדולה של גרמניה, חופשות חוף ויעדים טרופיים בלטו ברשימה, עם פרנקפורט המדורגת תשיעית אליה הצטרפו אורנג'סטאד, ארובה (10), קורפו, יוון (8), בנגקוק, תאילנד (7), ובאלי, אינדונזיה (6).

באשר לחמישייה הפותחת, ניכר שחלק מהביקוש נובע מהתקיימות של אירועי ספורט, אבל גם המחיר משחק תפקיד. להלן היעדים הפופולריים ביותר בהתבסס על נתוני הזמנת טיסות של חברת מאסטרקארד.

קנקון, מקסיקו (צילום: אינגאימג')
קנקון, מקסיקו (צילום: אינגאימג')

5. קנקון, מקסיקו

אתר הנופש הקריבי סוגר את החמישייה הראשונה, לא מעט בזכות חיבתם של המטיילים האמריקאים. ארבעה יעדים נוספים בקריביים שיהיו פופולריים גם כן בקיץ הקרוב ונמצאים בעשירייה הראשונה עבור תיירים אמריקאים, הם: ארובה, פורטו ריקו, פונטה קאנה וסנטיאגו של הרפובליקה הדומיניקנית.

ניס, צרפת (צילום: אינגאימג')
ניס, צרפת (צילום: אינגאימג')

4. ניס, צרפת

אז אמנם פריז תארח בקרוב את האולימפיאדה, אבל התיירים מתכננים לצאת ממנה  ולהגיע גם עד קוט ד'אזור. ניס היא יעד מועדף עבור פריזאים הבורחים מהמוני אוהדי הספורט. עד כדי כך שבסקרים ניתן לראות שההזמנות למלונות עבור פריזאים הנוסעים לאזורים אחרים בצרפת עלו ב-49% במהלך יולי.

טירנה, אלבניה (צילום: אינגאימג')
טירנה, אלבניה (צילום: אינגאימג')

3. טירנה, אלבניה

אם קרואטיה הייתה במשך שנים התאומה של איטליה - מבחינת שמש ים תיכונית, אתרים עתיקים וחיי לילה – היום אלבניה עולה על המפה. מאחר שקרואטיה התייקרה מאוד בשנים האחרונות, אלבניה מספקת את הסחורה. הבירה, טירנה, נמצאת במרחק של כשעה מאתרי נופש בחוף האדריאטי ושעתיים דרומית לאלפים האלבניים הידידותיים למטיילים. היעד הזה פופולרי במיוחד בקרב מטיילים מצפון אירופה.

טוקיו, יפן (צילום: אינגאימג')
טוקיו, יפן (צילום: אינגאימג')

2. טוקיו, יפן

מגפת הקורונה הרחיקה את המוני המטיילים מיפן. המדינה שמרה על גבולותיה סגורים לתיירים במשך כמעט שנתיים וחצי והסירה את כל המגבלות רק לפני שנה. מה גרם לכך שהתיירות זינקה מאז. תוסיפו לזה את החלשות הין, שהפך את היעד להרבה יותר נגיש. למעשה, יפן הייתה היעד המוביל ב-12 החודשים האחרונים.

מינכן, גרמניה (צילום: אינגאימג')
מינכן, גרמניה (צילום: אינגאימג')

1. מינכן, גרמניה

בירה ונקניקיות הן תירוץ מספיק טוב לטייל בגרמניה לאורך כל השנה, אבל מה שהופך את מינכן ליעד החם של הקיץ, הוא אירוח משחק הפתיחה של אליפות אירופה בכדורגל ביוני.