חופי פאפוס כבר מזמן כבשו את לב הקהל הישראלי. הים התכול, המלונות, הטברנות וקבלת הפנים המחייכת, הם רק חלק מהקסם של העיר שנמצאת במרחק של 40 דקות טיסה מישראל. כעת, שחופשת הקיץ ממש מעבר לפניה, לא מעט ישראלים ינהרו לפאפוס בציפייה לחופשה משפחתית מפנקת. אך אנחנו פה להזכיר לכם שהקיץ הוא לא נחלתם רק של משפחות. וגם בפאפוס מבינים את זה. 

לאחרונה נפתח כאן ה- M Boutique Hotel - מלון בוטיק יוקרתי למבוגרים בלבד. מה זה אומר? שאתם חייבים להיות מעל גיל 18 כדי ליהנות ממנו. את המלון פתחה קבוצת Kuutio הקפריסאית במטרה ליצור אואזיס עבור זוגות שמחפשים שלווה מצד אחד ולהיות קרובים לכל ההתרחשויות מצד שני, מאחר והמלון נמצא במיקום נהדר, מרחק מספר פסיעות מהטיילת והמסעדות שלאורכה. כך שאתם יכולים לבחור אם לבלות את יומכם בבריכה ולאכול במסעדה המצוינת של המלון, או לצאת ולספוג את האווירה של פאפוס.  

סוויטות עם בריכה (צילום: M boutique hotel, Paphos)
סוויטות עם בריכה (צילום: M boutique hotel, Paphos)

"פרויקט סנטימנטלי" 

למרות שנראה שהמלון "חדש מהנליונים", המלון שוכן במבנה ותיק שתפקד בעבר כמלון הדירות "דפני". למעשה, המלון נבנה בשנת 1975, תקופה קצרה לאחר שהטורקים פלשו לקפריסין הצפונית, על ידי משפחת כריסומילוס. משפחה בעלת חזון שחלמה להפוך את יעד לתיירות שמושך מבקרים מכל העולם. כעת, אנתימוס אקונומידס , מבעלי המלון, מנסה להגשים את אותו חזון בדרכו שלו. לדבריו, הוא הקים את המלון לתחייה לזכרה של אימו מריה שנפטרה לפני כחמש שנים, מי שניהלה את המלון בגלגולו הקודם כ-20 שנה.

בשיחה איתנו הוא אומר בהתרגשות: "העם הישראלי נמצא עמוק בלב שלי, והקשרים העסקיים העמוקים שיצרתי במשך השנים עם הישראלים הפכו במהרה ליחסים חברותיים וחמים. מלון הבוטיק שלנו, מהווה עבורי חלום שהתגשם והפך עם הזמן לפרויקט סנטימנטלי ולא רק עסקי".  

המילים החמות של אנתימוס הן לא רק מילים, אפשר ממש להרגיש את האהבה לישראל ואת החום שמשדר הבעלים והעובדים, כשמתארחים שם. כל שאלה נענית בחיוך וסבלנות יתרה, ומידי פעם נזרקות אפילו מילות ברכה בעברית.  

מוקף בצמחייה (צילום: M boutique hotel, Paphos)
מוקף בצמחייה (צילום: M boutique hotel, Paphos)

כש"דפני" נפתח לראשונה לקהל בשנת 1977, היו בו 21 דירות, מסעדה, בר, בריכת שחייה, בר בריכה וגם את מועדון הדיסקו הראשון בפאפוס. מאוחר יותר המלון התרחב, נוספה לו קומה ו-31 דירות. כעת, במלון שנפתח מחדש אחרי שיפוץ כולל, תמצאו 77 חדרים וסוויטות  – 8 סוויטות עם בריכה וג'קוזי פרטיים.

החדרים והסוויטות מעוצבים בסגנון מודרני ויש בהם כל מה שהייתם מצפים למצוא במלון בוטיק שמגדיר את עצמו כיוקרתי, ממכונת אספרסו, דרך טלוויזיה ועד חדר אמבטיה מפנק בו תמצאו מגבות חלומיות וחלוקים.

העיצוב המודרני נשמר גם מחוץ לחדרים, בחללים הציבוריים, בשבילים מוקפי הצמחייה, ובבריכה האינטימית. בקומת הכניסה נמצא החלל המרכזי של המלון עם איזור קבלה קטן ולצדו מסעדת המלון, עליה נרחיב בהמשך. חוץ מזה, בגג המלון נמצא ספא אינטימי עם שני חדרי טיפולים אישיים, סאונה וחדר כושר. בצד השני של הגג נמצא הרופטופ בר שמתחיל לפעול משעות הצהריים ונסגר בשעות הקטנות של הלילה. במרכז הרופטופ יש בר גדול ומסביב שולחנות גבוהים הצופים אל הים, ומגישים בו קוקטיילים, בירות ויין. את האלכוהול מלווה אווירה צעירה ומוזיקה שמשמיע די-ג'יי מקומי.

קוקטיילים מפנקים (צילום: M boutique hotel, Paphos)
קוקטיילים מפנקים (צילום: M boutique hotel, Paphos)

מטבח ישראלי ים תיכוני 

כפי שציינו, בלב המלון נמצאת מסעדת "ג'פטו", מסעדת שף שמשרתת את אורחי המלון ומבקרים מבחוץ. על התפריט והביצוע בפועל הופקד השף רפי כהן, שף ישראלי עם פזם של 15 שנים במסעדנות במלבורן שבאוסטרליה. הקונספט של המסעדה הוא Farm to table, ורבים מחומרי הגלם שמשולבים במנות מגיעים מחוות בהרי פאפוס. את שמן הזית המצוין שלהם הם מפיקים מכרם זיתים שהם מגדלים בעצמם, וגם גבינת החלומי שהיא חלק מרכזי בכל ארוחה קפריסאית, נעשת באופן בלעדי למסעדת המלון. אם אתם חובבי יין, אל תפספסו את תפריט היינות המשובח שלהם, שכולל  גם יין שנמכר בבלעדיות למלון ממנזר עתיק שנמצא בהרי פאפוס.

חלומי אפוי, מסעדת ג'פטו (צילום: מיטל שרעבי)
חלומי אפוי, מסעדת ג'פטו (צילום: מיטל שרעבי)

ואם נחזור רגע אל האוכל, התפריט שיצר כהן לא יכול להיות מדויק יותר. התפריט אמנם אקלקטי, אך הוא מתרכז ברובו במטבח ים תיכוני, ואפשר למצוא בו מנות כמו קרפאצ'יו בקר, סשימי של דג לבן, חלומי אפוי, ניוקי ריקוטה, ריזוטו פיטריות, פסטה פירות ים, דגים ונתחי בשר.

ארוחת בוקר מסעדת ג'פטו (צילום: מיטל שרעבי)
ארוחת בוקר מסעדת ג'פטו (צילום: מיטל שרעבי)

מה יש מסביב?

אם החלטתם שבא לכם לשנות מצב צבירה ולקום מהבריכה, באזור יש המון מה לעשות. החל מלקחת רכב ולהעלות לכיוון ההרים וליהנות מהטבע, לצאת לסיור יקבים מודרך, לצאת לשייט אל הלגונה הכחולה, לבקר באי הצבים, להתפרע בשופינג בקניון או להצטייד במזכרות בשוק שבעיר העתיקה. מומלץ כמובן לשאול את צוות המלון, כי מידי פעם הם מוציאים סיורים מאורגנים לנקודות עניין בסביבה. 

מנזר שיש לו יין (צילום: מיטל שרעבי)
מנזר שיש לו יין (צילום: מיטל שרעבי)

לידיעת שומרי הכשרות

אל תתפלאו אם בשיטוט ברחובות הסמוכים למלון תגלו כל מיני מסעדות ובתי אוכל המציעים החל מגירוס ועד פירות ים שרק יצאו מהמים. עם זאת, יש לא רחוק מהמלון גם אופציות כשרות, אחת מהן היא מסעדת "סבא", מסעדה ישראלית שמציעה סלטים, פלאפל, שוארמה, שניצל ועוד. מובטח שלא תצאו ממנה רעבים.  

מסעדת סבא. ישראלי כשר (צילום: מיטל שרעבי)
מסעדת סבא. ישראלי כשר (צילום: מיטל שרעבי)

כמה זה עולה:

מחיר לחדר זוגי על בסיס לינה בלבד בסופ"ש של 13.6-16.6, החל  מ- 164 אירו ללילה לזוג. מחיר לחדר זוגי הכולל ארוחת בוקר בתאריכים אלו, החל מ 212 אירו לילה. חדר זוגי עם בריכה וג'קוזי פרטיים, החל  מ- 312 אירו ללא ארוחת בוקר ו 360 אירו כולל ארוחת בוקר במסעדת השף ג'פטו. 

פרטים נוספים: https://mboutiquehotel.reserve-online.net/

הבריכה של M boutique hotel (צילום: מיטל שרעבי)
הבריכה של M boutique hotel (צילום: מיטל שרעבי)

* הכותבת הייתה אורחת המלון