אז מה הקטע עם אמבטיות הקרח שהפכו להיות פופולריות במכוני כושר ומרכזי בריאות? הרעיון בבסיסו פשוט: לקחת אמבטיה, למלא אותה במים וקרח ולהיכנס אליה למספר דקות. אנשי רפואה טוענים שמדובר בתהליך בריא לגוף ובעיקר לשרירים וכל אדם אתם אנשים בריאים – אין שום בעיה לקפוץ למים.

מאחר ובטבע אפשר למצוא הכל, גם אמבטיות קפואות היו קיימות הרבה לפני אתגרי הטיקטוק. אז בפעם הבאה שאתם עולים לצפון, אלו המעיינות שגם תמצאו בהם מים קפואים לרחצה וגם לא יעלו לכם כסף.

עין מוקש ברמת הגולן (צילום: דובר צה''ל)
עין מוקש ברמת הגולן (צילום: דובר צה''ל)

עין מוקש

בצפון רמת הגולן, בקרבת שרידי הכפר הצ'רקסי העזוב עין זיוואן, שוכן מעיין עין מוקש המזמין לרחצה מרעננת. המים נובעים אל תוך בריכה מלאכותית עגולה ועמוקה (כ-6-9 מטר) ובקוטר של כעשרה מטרים. הבריכה מוקפת באבני בזלת גדולות, עם גרם מדרגות ספירלי המקל על הכניסה והיציאה ממימיה העמוקים והצוננים. 
המעיין היפה קיבל את שמו משדות המוקשים הסובבים אותו. במשך שנים לא ניתן היה להגיע אליו עד שבשנת 2011 נפתח מעבר בטוח מכביש 98 לאחר פינוי המוקשים. חשוב להישמע להוראות ולא לחצות את הגדרות המסמנות את השטחים הממוקשים. 
זמן שהצלחנו להחזיק בתוך הבריכה: 90 שניות.
הכניסה למעיין עין מוקש חופשית וללא תשלום. מומלץ להצטייד במחצלות. חשוב לשמור על ניקיון השטח ולקחת את הפסולת למחזור או לפח הקרוב.
איך מגיעים: כדי להגיע למקום, יש לנסוע בכביש 98 מזרחה מצומת עין זיוואן עם כביש 91, להמשיך כ-1.3 ק"מ ולפנות ימינה לרחבת חנייה גדולה עם שלט "עין מוקש". מהחניה יש ללכת כ-800 מטרים לאורך דרך עפר בין בטונדות, תוך הקפדה להישאר מצידה השמאלי של הגדר המסמנת את גבולות השטח הממוקש שמסביב.

עין סלוקיה (צילום: מיטל שרעבי)
עין סלוקיה (צילום: מיטל שרעבי)

סלוקיה – עיינות עדן

מעיינות עדן הוא אתר שממוקם בדרום רמת הגולן. מדובר בעצם במספר בריכות קטנות ולא עמוקות שמציעות חוויה דומה לאמבט קרח ביתית, רק בטבע קסום עם מי שלגים קפואים. המקום מלא בריכות קטנות במפלסים שונים עם נוף ירוק והמון עצים שעושים צל מסביב. רוב הסיכויים שאי פעם בחיים שתיתם את מי המעיינות הספציפיים האלה כשרכשתם בקבוק מים מינרליים מחברה מוכרת (רמז שמו שם האתר). 
המעיין קר, יש ויכוח בין הרוחצים הטוענים שככל שעולים במפלסי הבריכות, ככה המים קרים יותר – תחליטו אתם. 
זמן שהצלחנו להחזיק בתוך הבריכה: 120 שניות. 
איך מגיעים: להגעה למעיינות יש לנסוע בכביש 98 לכיוון קיבוץ עדן, לפנות לכביש המוביל אליו ולהמשיך לאורך שבילים מסומנים היורדים לנחלים. מסלול הליכה קל ומתאים לכל המשפחה. 
הכניסה לאתר חופשית וללא תשלום. שימרו עליו.

נחל חרמון תחתון (צילום: Michael Giladi/Flash90 )
נחל חרמון תחתון (צילום: Michael Giladi/Flash90 )

נבי יהודה – נחל חרמון תחתון

את הבניאס אתם בטח מכירים, גם את המסלול המצוין שחולף על פני הנחל השוצף. אבל את הנקודה הזו כנראה פספסתם. נחל חרמון תחתון מציע חוויה מרעננת פלוס-פלוס עם מים קרים מאוד. מדובר בקטע שאינו מוגדר כשמורת טבע ועל כן הרחצה בו מותרת. 
למעיין קוראים גם נבי יהודה, על שמו של אדם הקדוש לעדה הדרוזית אשר קבור לא רחוק משם. הרחצה בנחל חרמון/נבי יהודה קרירה וטובה עם מים רדודים ונקיים. המקום מציע גם מסלול הליכה קצר בתוך המים, שמתאים גם לילדים. המקום מיוחד לא רק בשם המעיין אלא גם בזכות החיבור בין טבע להיסטוריה, חוויה מרתקת ומעמיקה לכל מי שמבקר בו.
זמן שהצלחנו להחזיק בתוך הבריכה: 230 שניות. 
איך מגיעים: על כביש 99, אחרי שעוברים את קיבוץ הגושרים, פונים ימינה לכביש מספר 918. ממשיכים ישר כ-2 ק"מ עד שרואים שלט "נבי יהודה" המשיכו שמאלה עד שתראו שלט "נחל חרמון תחתון".

רחצה במעיינות קרים היא חוויה מיוחדת המשחררת הרבה מאוד אדרנלין ובאופן אישי גרמה לנו לשיפור משמעותי במצב הרוח. יש משהו בקור שגורם לגוף להשתחרר ולהתמסר לקור. רופאים טוענים שרחצה במעיינות קפואים מסייעת למי שסובל מכאבי שרירים ותורמת לחיזוק המערכת החיסונית. רק חשוב לזכור שמה שעובד לאחד לא בהכרח יעבוד לאחר, וכל אחד צריך להתייחס לגופו ולצרכיו האישיים בהתייעצות עם רופא מומחה.