רובנו כנראה שותים מתישהו בזמן שנהיה במטוס. בין אם זה מים קרים או שתייה חמה, בכוס פלסטיק או בבקבוק. עם זאת, הדיילת לשעבר קאט קמאלני מארה"ב חשפה בריאיון למגזין התיירות האמריקאי "Travel and Leisure" כי יש משהו שאנחנו לא לקחנו בחשבון. 

אטרקציות, חופים ואוכל מטורף: היה לנו כזה כיף במדינה הזו שפשוט נגמרו לנו המילים
איך עוד לא גילינו אותם? אלו שלושת האיים המשתלמים ביותר ביוון

"כלל מספר אחד: לעולם אל תצרכו שום נוזל שאינו בפחית או בבקבוק", היא אמרה, והסבירה כי "את מיכל מי השתייה במטוס אנחנו כמעט אף פעם לא ניקינו והוא מגעיל". לאחר מכן סיפרה כי היא וחברותיה הדיילות כמעט ואף פעם לא שתו קפה או תה חם בזמן טיסה, מכיוון שההכנה של שניהם מסתמכת על המיכל הזה. במקום זאת, היא ממליצה לבקש מים בבקבוקים.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מטוס. אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
מטוס. אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

מחקר אמריקאי משנת 2019 שבוצע באוניברסיטת סיטי של ניו יורק ניתח את איכות מי השתייה ב-10 חברות תעופה בארצות הברית. מהניתוח עולה כי "איכות מי השתייה משתנה לפי חברת תעופה, אך כנראה שרובן סיפקו לנוסעים מים לא בריאים".

הציון לאיכות המים נקבע במחקר מדירוג 1 (הגרוע ביותר) ועד דירוג 5 (הטוב ביותר) עבור כל חברת תעופה, כאשר כל ציון מעל 3 הצביע על מי שתייה נקיים יחסית. עם זאת, מהמחקר עלה כי מתוך 10 חברות התעופה שנותחו, שבע מתוכן קיבלו ציון של פחות מ-3, מה שהוכיח שכדאי להימנע ממי ברז ממטוסים בכל מחיר. המחקר המליץ לוותר אפילו על שטיפת הידיים ולהשתמש במקום באלכוג'ל.