ענף התיירות בישראל חווה בשנים האחרונות שני משברי ענק שלא היו כדוגמתם מקום המדינה, הקורונה ומלחמת חרבות ברזל. עקב המצב חברות תעופה רבות עדיין לא שבו לטוס לישראל ובכך גרמו להעלאת המחירים והקטנת התחרות, מה שעומד להביא אותנו לאחד הקיצים היקרים שידענו בתחום. כדי להבין איך בכל זאת ניתן מעט להקל בהוצאות, דיברנו עם יהודה זפרני, מנהל תחום התיירות במועדון צרכנות הוט, שהציע כמה דרכים אפשרויות.

אטרקציות, חופים ואוכל מטורף: היה לנו כזה כיף במדינה הזו שפשוט נגמרו לנו המילים
דיילת לשעבר חושפת: זו האמת המרה על שתיית מים במטוס

מטוס. אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
מטוס. אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

להזמין חופשה בדקה ה- 90, או לא? 
הזמינו חופשות כמה שיותר מוקדם ואל תחכו לרגע האחרון. ביולי ובאוגוסט, בטח בשנה הזו, יש יותר ביקוש מהיצע בעיקר בגלל חברות התעופה שעדיין לא חזרו לטוס לישראל. כך שההמלצה היא חד משמעית ולהזמין מראש ולהבטיח לעצמכם ממחירים הרבה יותר זולים. 

מה רצוי להוסיף בעת הזמנת החופשה?
בעת ההזמנה מומלץ למי שיכול להזמין פוליסת ביטוח ביטול טיסה. במיוחד בתקופה זו הביטוח הזה יכול לחסוך לנו הרבה כסף. חשוב לציין שפוליסת הביטוח נכנסת לתוקף מרגע הנפקתה ולא מרגע יציאת הלקוח לחו"ל, חשוב עם סגירת ההזמנה לבקש מסוכן הנסיעות או מהאתר שהזמנתם את האפשרות הזו.

אריזת מזוודה, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
אריזת מזוודה, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

האם מומלץ להזמין חופשות מאתרים בינלאומיים? 
בעקבות המצב הרעוע מבחינת ביטולי טיסות ההמלצה היא לבדוק ולהזמין דרך סוכני נסיעות בישראל ובאתרים ישראליים. יש לציין כי  חוק הגנת הצרכן תקף לגבי הזמנות דרך סוכני הנסיעות לעומת הזמנות ישירות מחברות התעופה וחברות vתיירות הזרות שהחוק לא תקף לגביהם. במקרה של ביטול הטיסה דרך חברות ישראליות תקבלו החזר מלא מלבד 5% או 100 שקלים - הזול מבניהם. כמו כן, מומלץ להזמין דרך חברות שמאפשרת לכם לבטל את ההזמנה שביצעתם.

מה לגבי טיסות לאוקוסט?
היום ניתן להזמין טיסות סדירות, טיסות שכר או טיסות לואו קוסט. צריך לבדוק אם ההבדל בין טיסה סדירה ללואו קוסט הוא לא משמעותי, אם יש הבדל גדול רבים יעדיפו ללכת לפי המחיר הזול ביותר. רוב הסיכויים שטיסה סדירה לא תבוטל לעומת חברות לואו קוסט שמבטלות הרבה טיסות בייחוד בזמן האחרון. חשוב לציין כי הרבה טיסות סדירות יכלילו יותר שירותים במחיר הכרטיס כמו צ'ק אין, טרולי/מזוודות וכמובן זמינות רבה יותר מצד החברה. 

מטוסים בנתב''ג (צילום: AFP via Getty Images)
מטוסים בנתב''ג (צילום: AFP via Getty Images)

מה ההמלצה לגבי השכרת רכבים בחו"ל? 
בקיץ משפחות רבות נוהגות להשכיר רכבים - מאות אלפי ישראלים משכירים רכבים לחופשה פרטית. עד הקורונה רבים היו מזמינים את הרכב ברגע האחרון. כעת ההמלצה בגלל מחסור ברכבים היא להזמין ולשריין מראש. אם אתם עם ילדים אל תחסכו בסוג הרכב. קחו רכב בינוני ומעלה שיוכל להקל על הנסיעה וחשוב כמובן לבדוק שיש את כלל האמצעים הבטיחותיים ברכב. בנוסף, אל תשכחו לקחת בהזמנה כסאות מתאימים לילדים ככל שיש צורך. 

רגע, מה לגבי חופשה בארץ?
דווקא בגלל שהשנה יש עדיין בחלק מהמלונות מפונים מהצפון, שריינו מראש את הזמנת בית המלון, כך גם תחסכו כסף וגם תהיו בראש שקט, וכמובן תחזקו את ענף התיירות הישראלי. זה מתקשר גם לאטרקציות בארץ, מומלץ לסגור לפני את כל הפעילויות לחופשה. בגלל הצמצום באטרקציות השנה בצפון ובדרום, המקומות שכן פתוחים מלאים עד אפס מקום. הזמינו הכל מראש. 

השכרת רכב לטווח ארוך (צילום: Shutterstock)
השכרת רכב לטווח ארוך (צילום: Shutterstock)