שיא הקיץ מתקרב, ובזמן שהצפון והדרום הפכו לאזורי מלחמה, לא מעט הורים מתלבטים לאילו אטרקציות לצאת עם הילדים בחופש הגדול. דווקא אזור השפלה, מציע מגוון אטרקציות נהדרות לטיול משפחתי קסום. בין טבע פסטורלי, פעילויות לכל הגילאים וחוויות תרבות מרתקות.

חיסכון משמעותי: כל מה שאתם חייבים לדעת לפני החופשה הבאה
דיילת לשעבר חושפת: זו האמת המרה על שתיית מים במטוס

שביל הפסלים – יער בן שמן

יער בן שמן, הממוקם סמוך לכפר שמואל, הוא יעד נהדר לטיול משפחתי בטבע. היער מציע מגוון מסלולי הליכה ברמות קושי שונות, המתאימים גם לילדים קטנים. לאורך המסלולים תוכלו ליהנות מצמחייה עשירה, נופים יפיפיים ואוויר צח.

אחת האפשרויות הפופולריות לטיול עם ילדים ביער בן שמן היא שביל הפסלים. שביל זה, באורך של כ-1.5 ק"מ, עובר בין פסלים ייחודיים שנוצרו מחומרים טבעיים. הילדים ייהנו ללכת לאורך השביל, לגלות את הפסלים ולשחק ביניהם.

מבקרים ביער בן שמן  (צילום: יעקב שקולניק, קק''ל)
מבקרים ביער בן שמן (צילום: יעקב שקולניק, קק''ל)

רכיבת סוסים - חוות המאלף במושב משמר איילון

חוות המאלף, מציעה מגוון פעילויות לכל המשפחה, המשלבות אהבה לסוסים, טבע ורכיבה טיפולית. החווה מציעה טיולי רכיבה בשטח מגילאי 6 וחצי ולכל רמות הרכיבה. טיול רכיבה בטבע הוא דרך נהדרת ליהנות מהנופים, מהאוויר הצח ומהחיבור לסוס. עלות הטיול לקבוצה היא אמנם 130₪ לרוכב, אך מדובר בחוויה בלתי נשכחת לכם ולילדים. 

עגלת קפה "דובי" בכפר שמואל

אם אתם מעוניינים בהפסקה קצרה מכל הפעילויות, עגלת הקפה "דובי" מציעה לכם בדיוק את זה. העגלה עשירה במגוון: כריכים, מאפים, סלטים ועוד. המקום המושלם לקחת אוויר וליהנות מהרגעים הפשוטים בחיים עם קפה, חברים וקרני שמש נעימות. בשישי הקרוב, ה-21.6, תוכלו גם ליהנות ממגוון משקאות קפה קיציים של נספרסו, לצד תפריט מתכונים קייצי מיוחד, זאת כחלק מקולקציית הקיץ החדשה "Taste the summer moments" של החברה ושיתוף בין מגוון עגלות קפה הפרוסות ברחבי הארץ וזאת כדי לתמוך בעסקים הקטנים. 

עגלת קפה (צילום: באדיבות נספרסו)
עגלת קפה (צילום: באדיבות נספרסו)

יקב בראון

היקב הממוקם בלב כפר שמואל, הוא יקב משפחתי קטן המייצר יינות איכותיים מכרמים באזור. היקב הוקם בשנת 2009, לחובבי יין המחפשים יינות איכותיים וייחודיים. האווירה ביקב חמה ומזמינה, והצוות יעזור לכם לבחור את היין המושלם עבורכם. בזמן שאתם תהנו מכוס יין, הילדים יוכלו לסייר במטעים השונים וליהנות מקצת טבע. 

עיזה פזיזה - סדנאות להכנת גבינה לכל המשפחה

חוויה משפחתית של שעה וחצי של סדנא של גיבון מסורתי. במשק כ-60 עזים וניתן לטייל בדיר וללטף את העזים. לרכוש גבינות כשרות ותוספות עשירות ולשבת במקום ללא תיאום מראש. ניתן גם לקיים קורסים מקצועיים בשפות עברית ואנגלית. מרכז המבקרים פתוח בימים א'-ה' בין 08:30-16:00, בשישי וערבי חג עד 15:00 ובשבת המשק סגור.

מחירים לסדנאות משפחתיות 60₪ לכל משתתף מעל גיל 3 ו-40₪ לכל גבינה שמכינה המשפחה. ההרשמה היא דרך האתר עיזה פזיזה והמקום נמצא במושב טל שחר שממוקם מספר דקות נסיעה מצומת לטרון ומכביש 6.

עיזה פזיזה (צילום: ''עיזה פזיזה'')
עיזה פזיזה (צילום: ''עיזה פזיזה'')

פארק הקופים

אטרקציה זו מתאימה לכל הגילאים, וניתן למצוא בפארק פינות ליטוף, ג'ימבורי, קיר טיפוס, ועוד. חלק מהקופים הגיעו לאחר ניסויים, וחלקם הוברחו ארצה לאחר שהוריהם ניצודו והם נמכרו בשוק השחור לחיות בר. אחרים גודלו בארץ ללא תנאים שמתאימים לקופים. הפארק מוגדר כ"מתקן מוגן" על פי חוק צער בעלי חיים. לפעמים מגיעים גם קופים מגני חיות. יש מזנון שפתוח בשישי-שבת, חופשות חול המועד, חגים, או לפי תיאום מראש. הזמנת כרטיסים מראש באתר. מחיר למבוגר/ילד: 48₪.

שמורת הטבע מערת הנטיפים

מערת הנטיפים ליד בית שמש היא תופעת טבע מרשימה ויוצאת דופן שנוצרה במשך מיליוני שנים. טיול אל מעמקי בטן האדמה מאפשרת ביקור בעולם אגדות קסום ומופלא של פסלי אבן מעשה ידי הטבע. נטיפים וזקיפים בשלל צורות מעוררים את דמיונם של גדולים וקטנים ומבטיחים חוויה מרהיבה. רק שימו לב, הירידה למערה כרוכה בירידה ועליה חזרה של כ-164 מדרגות, בנוסף על המדרגות במערה. הסיור עצמי וכולל סרט, ללא הדרכה. תיאום מועד הביקור הינו ללא עלות, הכניסה לאתר עולה למבוגר 28₪ ולילד 14₪.