עיריית ברצלונה, יעד נופש מוביל בספרד, הודיעה היום (ראשון) כי תאסור על השכרת דירות לטווח קצר לתיירים עד נובמבר 2028, צעד דרמטי שנועד לרסן את עלויות הדיור הגבוהות ולהפוך אותה לטענת העירייה ל"עיר שראויה לתושביה". ראש העיר של ברצלונה, ג'אומה קולבוני, אמר כי עד נובמבר 2028, ברצלונה תבטל את הרישיונות של 10,101 הדירות המאושרות כיום להשכרה לטווח קצר.

איזיג'ט מסתבכת: נוסעים בכיסא גלגלים סורבו לעלות על טיסה
שיא נוסעים מתחילת המלחמה: כך תתחמקו מהתורים בנתב"ג

"אנחנו מתמודדים עם מה שלדעתנו הוא הבעיה הגדולה ביותר של ברצלונה", אמר קולבוני, ״החל משנת 2029, דירות תיירים כמו שאנחנו רואים היום ייעלמו מהעיר כליל״. הבום הענק בדירות השכרה לטווח קצר, כמו דירות Airbnb למשל, הובילה לעליית מחירים דרסטית. שכר הדירה עלה ב-68% בשנים האחרונות ועלות רכישת הבית עלתה ב-38%, כל אלו הקשו על האוכלוסייה הצעירה למצוא בית משלהם בעיר.

עם היתרונות הכלכליים של מדינה מתויירת, מגיעים גם חסרונות אמנם ספרד מדורגת בין שלוש המדינות המתויירות ביותר בעולם - אבל התושבים המקומיים משלמים את המחיר, ג'נטריפיקציה והעדפתם של בעלי דירות להשכיר לתיירים הם נושאים בוערים בכל רחבי אירופה. ממשלות מקומיות הכריזו על הגבלות על השכרות לטווח קצר במקומות כמו האיים הקנריים של ספרד, ליסבון וברלין בעשור האחרון.