כל מי שטס בשנים האחרונות מכיר את עמדת עיטוף המזוודות, שנמצאת כמעט בכל שדה תעופה בעולם, ומציעות הגנה נוספת על המטען שלנו תמורת תשלום. בעוד בישראל המראה לא כל כך נפוץ, מטיילים בארה"ב ואירופה נוהרים לעמדות האלה - הכל במטרה להגן על המטען היקר. כדי ליהנות מהשירות תשלמו בדרך כלל עד כ-30 דולר, מחיר לא גבוה כדי להרגיש שקט נפשי.

אך האם העיטוף הזה בכלל יעיל? בגדול כן, למעט מקרים שהתיק שלכם נחשב כחשוד. למשל, כאשר הוא עובר בבידוק תחת סורקים שיכולים לזהות פריטים שיכול להכיל חומר נפץ פוטנציאלי. במידה והתיק חשוד, שום דבר לא יעצור את המאבטחים מלפתוח את העיטוף כדי לבדוק מה יש בתוכו. למעשה, על פי נתונים של ה-TSA, רק 5 אחוז מהמזוודות נפתחות לבדיקה פיזית, כך שהסיכוי שיפתחו לכם את המזוודה מלכתחילה קלוש. כך או כך, בחדרי בדיקת המזוודות יש מצלמות במעגל סגור, כך שהחשש לגניבה של צוות האבטחה הוא אפסי.

כדאי לדעת, שכאשר מזוודה עטופה נחתכת לבדיקה, היא כמובן לא נעטפת שוב. מקסימום יגלגלו אותה סביב המזוודה. 

בשורה התחתונה, אין שום יתרון לעטיפה של המזוודה. אם אתה בכל זאת מתקשים ליפרד מהמטען בלב שקט ורוצים תחושת ביטחון נוספת, עדיף שתיקנו מזוודה עם מנעול מאושר TSA. כך, אם צריך לפתוח את המזוודה שלך מכל סיבה שהיא, הם יכולים לעשות זאת בקלות.