הר פוג'י הוא אחד הסמלים המזוהים עם יפן. פוג'י מושך אליו עשרות אלפי תיירים מדי שנה. אבל כעת, כשהתיירות חוזרת ליציבות שלפני נגיף הקורונה, הרשויות היפניות מנסות לנקוט צעדי מנע כדי להתמודד עם המוני המטפסים שמגיעים להר בעונת הטיפוס. 

בימים אלה הסתיימה התקנת שער בקרה באמצע הדרך במעלה הר פוג'י, כדי לשלוט בזרימת התיירים לחלקים העליונים של ההר. המכשול נסגר בין השעות 16:00-3:00, כדי למנוע מטפסים ספונטניים לעלות להר לפני רדת החשכה, ובכך להפחית תאונות של מטפסים מזדמנים. כמו כן, למתן את הצפיפות על הפסגה.

המשמעות של ההתקנה החדשה היא שמטפסים מתחילים יצטרכו לרשום את הטיולים שלהם מראש, עם בחירה בין טיפוס יום או לינת לילה באחת מבקתות ההרים אחרי התחנה החמישית לאורך מסלול ההליכה הפופולרי יושידה. את השער יכולים לעבור רק על ידי מטפסים רשומים באמצעות קוד QR שנשלח לסמארטפונים שלהם עם הזמנת הלינה.

במקביל להצבת השער, הרשויות קבעו הגבלה של מקסימום 4,000 מטפסים ביום בחלק העליון של ההר. כמו כן, השער ימנע ניסיונות של מטיילים לטפס לפסגה במסלול מהיר, מבלי לקחת מספיק זמן למנוחה. בסופו של דבר, רק מי שיבלה לילה על ההר יוכל לטייל עד לפסגה.

בעוד שהצעדים שננקטו עד כה אמורים למנוע תיירות יתר בפסגה, הרשויות ביפן עדיין מחפשים פתרונות להקטנת מספר התיירים גם בחצי התחתון של ההר. אחד מהפתרונות שהם מצאו, הוא חסימה של הכביש עד השער החמישי למכוניות ואוטובוסים. במקום תנועה של רכבים פרטיים, הם מתכננים להקים רכבות ציבוריות שיעודדו יותר טיולים.