אתמול (שני) נפתחה לקהל טיילת חדשה בעיר ירושלים. הטיילת היא חלק מפרויקט שדרוג רחוב אמיל בוטה - רחוב המחבר ומנגיש את מתחם המלונות באזור לעיר העתיקה ובכך הופך את הרחוב לציר תיירותי מוביל. 

שר התיירות, חיים כץ: "אנו פועלים לשדרג ולשיפור חווית התייר בעיר שאין שני לה בעולם, עיר המחברת בין, דתות, תרבויות, טעמים והיסטוריה. שדרוג רחוב אמיל בוטה, מייצר חיבור לכלל מוקדי התיירות הסובבים את אגן העיר העתיקה לרווחת המבקרים. נמשיך להשקיע בפיתוח בירתנו הנצחית".

במסגרת הפרויקט נבנתה טיילת כחלק מהמרחב התיירותי הסמוך למלון המלך דוד, ימק"א, מלון מצודת דוד ומלון המלך שלמה. בנוסף, בוצעו עבודות תשתית נוספות שיקלו על עומסי התנועה בציר וכן בוצעו עבודות תאורה, פיתוח, ניקוז וריצוף המרחב והוסדרו רחבות להתכנסות תיירים במקום.

פרויקט עבודות השדרוג ארך שמונה חודשים והוא פרי שיתוף פעולה של משרד ירושלים ומסורת ישראל ומשרד התיירות במימון משותף בהיקף תקציבי כולל של 17 מיליון שקלים ובוצע על ידי הרשות לפיתוח ירושלים וחברת מוריה. המשך שדרוג המתחם בשלבי תכנון עתידיים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "רחוב אמיל בוטה הוא אחד משערי הכניסה לעיר העתיקה ואנו שמחים שהצלחנו להפוך אותו ליפה ומרשים יותר. השדרוג הוא חלק מתוכנית מקיפה של העירייה לפיתוח מרכז העיר. המטרה היא לשדרג את ההגעה לעיר העתיקה ולהופכה לנגישה, נוחה, מזמינה וחווייתית יותר. אני מאמין ששדרוג זה יהפוך את הרחוב לאבן שואבת עבור תושבי העיר והמבקרים כאחד".