דווקא בזמן המלחמה, חל זינוק במספר התיירים הישראלים המבקרים באזרבייג'ן. מנתוני לשכת התיירות של אזרבייג'ן בישראל עולה כי במשך חודשיים וחצי (מאז חודשו הטיסות בין שתי המדינות באמצע מרץ), ביקרו באזרבייג'ן למעלה מ-8,000 ישראלים, המהווה גידול של 50 אחוז בהשוואה לשנה שעברה. בשנת 2023 מספר הישראלים שביקרו באזרבייג'ן בין ינואר למאי עמד על מספר דומה של תיירים, שביקר השנה בתקופה של חודשים וחצי.

שתי נציגויות לישראל: אלו הערים המאושרות בעולם לשנת 2024
איזיג'ט מסתבכת: נוסעים בכיסא גלגלים סורבו לעלות על טיסה

הודות למחירים הנוחים במדינה, הנוף ההררי ומרחק הטיסה הנוח שעומד על כשלוש שעות, מספר הישראלים שביקרו השנה באזרבייג'ן הוכפל והמדינה השיעית הפכה בשנים האחרונות ליעד פופולרי עבור ישראלים רבים.

כזכור, עם פרוץ המלחמה בעזה, אזרבייג'ן איירליינס השהתה את פעילותה בישראל ושבה לנתב"ג ב-19 למרץ, כך שמספר המבקרים הישראלים המגולם בשנת 2024 עומד על חודשיים של פעילות בעוד שבשנת 2023 הנתונים נפרסים על חמישה חודשי פעילות. 

באקו, אזרבייג'ן (צילום: Aleksandr Zykov.CC BY 2.0)
באקו, אזרבייג'ן (צילום: Aleksandr Zykov.CC BY 2.0)

ג'מילה תליזבדה, מנהלת לשכת התיירות של אזרבייג'ן בישראל, מסבירה מדוע אזרבייגן הפכה ליעד מבוקש עבור הישראלים: "המדינה היא יעד בטוח עבור ישראלים ויהודים. כמעט ואין הפגנות כנגד ישראל או התקפות אנטישמיות. אזרבייג'ן היא מדינה רב תרבותית וחילונית ותמיד קיבלו והעריכו את הקהילה היהודית וחיו איתה בשלום".