פעם בשביל לעוף בשמיים היינו צריכים לעלות על טיסה לחו"ל, או לקפוץ ממטוס. היום, זה הרבה יותר פשוט. ישנן לא מעט אופציות יצירתיות ומגניבות, המתאימות לילדים ומבוגרים כאחד, שיספקו חוויה דומה, רק בלי כל ההוצאות הנלוות לחופשה בחו"ל.

הטייסת, גלילות

אולי לא תאמינו אבל אתם יכולים להטיס מטוס קרב. הכירו את הטייסת, מרכז הסימולטורים של F16 ו-F35 היחיד מסוגו בארץ ובעולם. כשתגיעו תרגישו שנכנסתם לטייסת קרב בחיל האוויר, תלבשו סרבל, תתדרכו לקראת הטיסה ותמריאו לחוויה יוצאת דופן בשמי הארץ עם משימות מאתגרות.
הטייסת הוקמה על ידי אל"מ (מיל) קובי רגב ואדמית רגב ומפקדים בכירים נוספים וטייסי קרב מחיל האוויר במטרה לאפשר לכל אחד ואחת להיחשף למורשת ולתרבות המצוינת של חיל האוויר, ללמוד מערכיו ולחוות את החוויה של טיסה במטוס קרב, דרך סימולטור.
הצוות המקצועי שילווה אתכם במהלך הפעילות בטייסת הם טייסי קרב בכירים במיל/ מחיל האוויר הישראלי ומדריכות סימולטור מוסמכות לטיסה קרבית. בסיום הטיסה תתחקרו את הגיחה שלכם, ממש כמו במציאות.
במקום תמצאו פינת התרעננות וכן חנות מזכרות לאוהבי הטייס עם קסדות מיוחדות, מעילי עור של טייסים (אפילו לקטנטנים) ומרצ'נדייס מגניבים.
אל הטייסת ניתן להגיע החל מגיל 12 ומעלה, בקיץ פועלת גם קייטנה. תכנית הלימודים הייחודית של הטייסת כוללת היכרות עם יסודות הטיסה, עם מערכות המטוס, פיתוח מנהיגות, קבלת החלטות, הבניית ביטחון עצמי ומצוינות אישית.
אתר אינטרנט: https://www.pilots.co.il/

View this post on Instagram

A post shared by Flybox (@flyboxisrael)

פלייבוקס, ראשון לציון

עוד חוויה שתעיף לכם את הראש (וגם את שאר הגוף) לגבהים חדשים - FlyBox , מנהרת הרוח היחידה בארץ. תאמינו או לא, בימינו ניתן לעוף ללא מצנח, ללא חוטים וכבלים, בחלל סגור ובטוח, ללא שום סיכון (עם מדריך מנוסה). אז איך זה עובד? מגיעים לפליי בוקס, עוברים הדרכה קצרה ומעניינת, לובשים חליפת תעופה ופשוט מרחפים באוויר.
בהשקעה של למעלה מ-50 מיליון שקלים, ועם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בעולם, חברת I-Fly הבינלאומית, שבנתה כ-150 מנהרות רוח בעולם, הקימה בישראל את מנהרת הרוח הראשונה והיחידה, ממש לפני 7 שנים. מאז, למעלה מ-150,000 ישראלים, נשים, גברים וילדים, הגשימו חלום וריחפו באוויר ממש כמו גיבורי על, במהירות שמגיעה ל-275 קמ"ש. אז בין אם אתם הורים לילדים מגיל 4 ומעלה, או סבא וסבתא שרוצים להגשים חלום ילדות, בפליי בוקס כל אחד יכול לעשות זאת. תעברו חוויה מרגשת, מלא אדרנלין ובלתי נשכחת!
טיפ מאיתנו: כשתסיימו לעוף, תעצרו בפודטראק החדש שנפתח בצמוד למתחם FlyBox ממש על האגם.
אתר אינטרנט: https://www.flybox.co.il

פלנתניה, נתניה

הקיץ הזה אתם ממריאים אל הירח! מתי בפעם האחרונה יצאתם למסע במציאות מדומה בעקבות לווין? או חקרתם את העתיד, מאפולו ועד ארטמיס, במופע פלנטריום מטריף? פלנתניה הוא מרכז מדע, חלל ותרבות יפן, הכולל גן מדע, גן יפני, חוויות וסדנאות לימוד פלנטריום מתקדמות בתחומי המדע והחלל. 
במקום תוכלו לצפות במופע כוכבים בפלנטריום המשוכלל בישראל, ללמוד על שמי הלילה באמצעות אפליקציות מיוחדות ולחוות טיסה אל החלל באמצעות מציאות מדומה. תאמינו לנו, החלל החיצון מעולם לא היה קרוב יותר, רק צריך לעלות על העלייה הנכונה בכביש 2.
הפעילויות מתאימות לכל אחד מגיל חמש ומעלה, בהרשמה מראש באתר. באתר תוכלו לרכוש כרטיס כניסה ולצפות בלוח האירועים, כך לדוגמא תשמחו לדעת שביום שלישי, ה-2.7.24, מתקיים בפלנתניה "טנאבאטה", חג הכוכבים היפני. באירוע יהיו סדנאות ופעילויות שונות לילדים, כמו: אוריגמי, עץ משאלות, טאיקו ועוד.
אתר אינטרנט: http://www.planetanya.org.il/

View this post on Instagram

A post shared by Lior Kestner (@pilot_lior)

FNA, הרצליה

גם הילד שלכם שואל מתי עולים על מטוס? בזמן מחירי הטיסות רק ממשיכים לעלות, וחופשה משפחתית בחו"ל יכולה להיות יקרה מאוד גם אם לא מחשיבים את עלות הטיסה, מצאנו לכם פיתרון יצירתי - חוויה יומית ובלתי נשכחת! טיסה בשמיים במטוס פרטי, בבית הספר לתעופה FNA, הממוקם בהרצליה. המקום מתמחה בלימודי תעופה מקצועיים ופותח את שעריו לחובבי התעופה הצעירים, המוזמנים לחוות את עולם הטיסה מקרוב. הילדים יכולים לעלות לטיסה עם טייס פרטי מוסמך, ללמוד על עקרונות התעופה ולהתנסות בחוויית טיסה מרגשת מעל נופיה היפים של ישראל. האטרקציה הזו מעניקה לילדים חוויה בלתי נשכחת, מלאה בריגוש והשראה, לטוס בשמיים, בלי להוציא אלפי שקלים המתלווים לכל חופשה.
בנוסף, אם גם לכם ההורים יש חלום ילדות להפוך לטייסים, ב-FNA ישמחו להגשים לכם אותו. חוויית "טייס ליום אחד" מציעה לכם המבוגרים להתנסות בהטסת מטוס פרטי, יחד עם מדריך מוסמך, ולעוף על עצמכם ומעל הארץ היפה שלנו.
אתר אינטרנט: https://www.fnaviation.co.il/gifts/

מצנח רחיפה (צילום: ירדן כחול)
מצנח רחיפה (צילום: ירדן כחול)

כנפיים, נתניה

דרך נוספת לעוף כמו ציפור בשמיים, היא באמצעות מצנח רחיפה. כן כן, להרגיש את הרוח ולקבל זווית ראייה אחרת על החיים, מלמעלה ומול הנוף הכי יפה שיש. אז אם תמיד חלמתם לעוף, ובא לכם לנצל את החופש הגדול עד תום - עכשיו זה אפשרי. צאו לדרך עם אחד המדריכים המוסמכים של "כנפיים", שייקח אתכם לחוויית רחיפה מלאה באדרנלין! את תחושת הרחיפה המדהימה מלווים נוף מרהיב לים, וחופי נתניה והסביבה.
לבחירתכם רחיפה בת 10 דקות או בת 20 דקות. לרחיפה ניתן להוסיף צילום במצלמה מקצועית מסוג GoPro וסרטון שתקבלו אחרי. ניתן לרחף בכל ימות השבוע, בהתאם לתנאי מזג האוויר ובתיאום מראש.
הרחיפה מתאימה מגיל 6 ועד 100 ק"ג. כל המדריכים בעלי רישיון רחיפה של את"א.
טיפ מאיתנו: הביאו סל פיקניק ושבו להתפנק אחרי שתרחפו, או שתקפצו לקניון "עיר ימים" שנמצא ממש ליד לוקיישן הרחיפה - מגוון בתי קפה ומסעדות מחכים לכם שם. 
אתר אינטרנט: https://paraglidingil.com/

אברלאב (צילום: ירדן כחול)
אברלאב (צילום: ירדן כחול)

 אברלאב, הרצליה

ומה לגבי ההורים שמנסים לשרוד את הקיץ? מצאנו גם לכם המלצה שווה שתעיף אתכם גבוה, כמעט עד החלל. המעבדה החדשנית EVERLAB, מציעה טיפולים מפחיתי מתח באמצעות טכנולוגיות מתקדמות שעד לא מזמן היו זמינות רק לחברות כמו נאס"א. זוהי המעבדה היחידה בארץ שביכולתה לעכב את נזקי הזמן, לחזק את המערכת החיסונית ולהטעין מחדש את הגוף שלנו.
אחת הטכנולוגיות במעבדה היא פוד עתידני שנראה כמו חללית קטנה, המדמה מצב ציפה ומאפשר למוח שלכם להיכנס למצב מדיטטיבי (גל-תטא) בפרק זמן קצר. החוויה בתוך הפוד מדהימה, תאזינו למוזיקה נעימה בזמן שתעצמו עיניים ותרחפו באוויר. החוויה הזו מעניקה איזון מחדש למערכת העצבית בגוף הנדרשת לרגיעה. במקום תמצאו גם את "החדר האדום" שהוא למעשה סאונת אינפרא רד, המשתמשת בגלי אינפרא כדי לעודד ניקוי רעלים מהגוף, התנעת ייצור הקולגן, שריפת קלוריות והרגעת מערכת העצבים. גם מקלחת קרח תחכה לכם באברלאב ופאוץ' עתידני שיגרום לכם להרגיש כמו אסטרונאוטים שמרחפים בחלל.
טיפ מאיתנו: אם כבר התפנקתם, לכו על זה עד הסוף! עצרו כמה מטרים ליד Everlab בבבר-המסעדה "בווארלי" שמגיש מנות צבעוניות להפליא, הוא גם שייך למילואימניק שמתחילת המלחמה לוחם בעזה, אז בואו לפרגן לו.
כתובת: אריק איינשטיין 3, הרצליה
אתר אינטרנט:  Everlab