גן המדע ע"ש קלור ברחובות יפתח שוב לקהל בחודש יולי עם שלל פעילויות תחת כיפת השמיים.

הגן, שנפתח אחרי חמש שנים של עבודות חידוש, משתרע על פני שטח של כ-13 דונם. הוא נוסד על ידי מכון ויצמן למדע, מכון דוידסון לחינוך מדעי – הזרוע החינוכית של מכון ויצמן וקרן קלור לישראל. למרות הפתיחה המחודשת, בתקופה של שלוש השנים הקרובות, ייבנה בו חלק נוסף. עלות כל ההשקעה מוערכת בכ-120 מיליון שקל.  

בגן המדע מזמינים ילדים ומבוגרים לחקור ולגלות את עולם המדע דרך פעילויות, מיצגים והתנסות אמיתית. בגן יש תשעה מתחמים עם מתקנים בהם ניתן לשחק, לחוות, ליהנות וללמוד.

גן המדע ע''ש כלור במכון דוידסון לחינוך מדעי (צילום: יוסף כהן)
גן המדע ע''ש כלור במכון דוידסון לחינוך מדעי (צילום: יוסף כהן)

בין מתחמי הגן:

כיכר המורשת - בכניסה לגן תגלו מתחם פתוח ובו מספר מיצגים המבטאים את רוח ומורשת הגן, מכבדים את אנשי החזון והמעש שהניחו את העקרונות המנחים לאופי פעילות הגן. המיצגים כוללים קסלעפון, גל ענק, כדור-הארץ, בועות קטנות וגדולות, מערבולת, קיר נצנצים, מטוטלת כאוס, ועוד.  

הכול חי – מתחם מרתק בו ניתן לטפס בתוך מיצג אדיר ממדים של גוף האדם בגובה בניין בן 3 קומות. 

הכול צומח – מתחם המלמד איך רובוט מטפל בערוגה, מריחים צמחי תבלין, מכירים ירקות הגדלים ללא אדמה, ועוד.

הכול קוד – במתחם זה כל אחד יכול לקחת חלק במשחק תכנות שיתופי ענק בו תתכנתו באמצעות קוד את תנועת המים, צלילי המוזיקה, מראות וצבעים. 

הכול ארץ – כדור הארץ הוא הבית של כולנו, כיצד נצליח לשמור עליו? במתחם זה נתבונן במרחבי השמים, נבחין בתנועת העננים, נרד למעמקי המים, נטפס לצמרות עצים דרך מבנה עץ מבמבוק, נטייל על רשת עכבישים, נפגוש מערכת חיים בבריכה אקולוגית ונהנה ממסלול חושים תוך מגע ישיר עם האדמה, העצים, המים ומה שביניהם. 

הכול מוח – איך המוח מתעתע בנו? המוח הוא המכונה הכי מורכבת שידעה האנושות. אחראי על רגשות, הפעלת איברים ולמעשה – המפקד של הגוף. במתחם זה נחווה אשליות אופטיות, נבין כיצד הן מתרחשות, נחקור את יכולות המוח דרך פסלים מתמטיים ונבקר בגן יפני דרכו נפגוש את הקשר בין גוף ונפש, וננסה לפענח למה מתכוונים כשאומרים "הכל בראש". 

הכל מים – בין המתחמים ובתוכם זורם נחל, המתנקז לבריכה אקולוגית. בביקור במתחם תוכלו להכיר את תכונות הזרימה של מים וכיצד אנו יכולים להשפיע עליהם.

מחירי כניסה: 68-78 שקל, לרכישת כרטיסים מראש באתר: https://gan-hamada.davidson.org.il/