בעקבות המלחמה ישראלים רבים החליטו השנה לוותר על חופשות בארץ ובחו"ל. בחלק מהמדינות הופסקה לאלתר הגעת ישראלים בעקבות מדיניות הממשלות כלפינו במלחמה, כמו טורקיה ומרוקו. עם זאת, מתברר כי גם במדינות שאוהבות את ישראל נוצר מחסור גדול בישראלים שמשפיע רבות על הכלכלה שלהן. אחת מהן, זו גיאורגיה.

איך פספסנו אותם? הכפרים הסודיים האלה באיטליה השאירו אותנו בהלם
למרות המלחמה: הוכפל מספר הישראלים שביקרו במדינה המוסלמית

מנתוני משרד התיירות הגיאורגי שפורסמו ב-"EuroNews", עולה כי בעקבות המלחמה בארץ נרשמה ירידה במספרם של התיירים הישראלים במדינה בצורה ניכרת. "בהשוואה לשנים קודמות, מספר התיירים מישראל ירד בצורה משמעותית, ההפסד מורגש. המצב באזור השפיע על מספר התיירים שהגיעו אלינו מישראל", מסביר מדריך תיירים מקומי.

טביליסי, גיאורגיה (צילום: רויטרס)
טביליסי, גיאורגיה (צילום: רויטרס)

יו"ר איגוד המסעדנים הגיאורגי הביע דאגה אף הוא, ואמר: "הרבה הזמנות בוטלו, והתחזיות להזמנות חדשות נמוכות מאוד. לכן, למרבה הצער, השנה לא נעמוד בציפיות שהצבנו לעצמנו בעקבות המחסור בישראלים".

עם זאת, ראש לשכת התיירות של גאורגיה מאמינה שהקיץ עדיין יהיה עמוס ומוצלח. "נתוני הרבעון הראשון של 2024 היו טובים מאוד. התוצאה הזו מאפשרת לנו להניח שהרבעון השני, עונת הקיץ והמגמה הכללית לקראת סוף השנה בענף התיירות יהיו טובים גם כן", סיכמה.