בימים האחרונים אושפזו אנשים רבים מהכפר טורי דל בנאקו הסמוך לאגם גארדה באיטליה, בעקבות תלונות על הקאות ושלשולים. כעת, לאחר שעשרות הציפו את המיון המקומי, התברר שווירוס הנורוווירוס התפשט בכפר השליו וגרם למצב חירום. הנגיף יכול להתפשט במהירות באמצעות מים מזוהמים.

טורי דל בנאקו, במיקום ציורי ליד אגם גארדה, מציע בדרך כלל חופשה איטלקית חסרת דאגות. עם זאת, אנשי הכפר מאושפזים כעת בבית החולים בהמוניהם עקב תסמיני קיבה-מעיים. מאות אנשים, לפי הדיווחים באיטליה, סבלו בימים האחרונים מתסמינים כמו הקאות, שלשולים, התכווצויות בטן וחום. רבים מהם נלקחו לבית החולים בפסקיירה דל גארדה. 

זאת חברת התעופה האירופאית שמאמינה בישראל

זאת הסיבה מדוע העובדים בנמל התעופה האירופי ענדו דגלי פלשתין

הגידול במספר המקרים, כ-300 אנשי הכפר, הניע את הרשויות לפעול. הם אספו דגימות צואה מהאנשים שנפגעו, עד שהתברר אופי הנגיף. עדיין לא ברור כיצד כל כך הרבה תושבים נדבקו בו, אך החשוד העיקרי הוא מקור אספקת המים. בעקבות החשד, ראש העיר סטפנו ניקוטרה הוציא צו האוסר על השימוש במי שתייה.

לפי "לה רפובליקה", עליית מפלס המים של אגם גארדה עשוי להיות קשור לזיהום. לאחר גשם כבד, מפלס המים גבוה משמעותית מהרגיל בתקופה זו של השנה. על כן, יתכן ומערכת הביוב בעומס יתר. השבוע נסגר אפילו חוף באגם המפורסם בעקבות זיהום חיידקי שהתגלה בו.