פארקי שעשועים, מוזיאונים לילדים, אירועים, מופעי חוצות ואטרקציות מרגשות. בחירת יעד לחופשה משפחתית יכולה להיות משימה מאתגרת. צריך להתחשב בגילאים, תחומי עניין, תקציב וסגנון החופשה. כדי להקל עליכם, הלכנו דווקא על חופשה עירונית בחמש ערים אירופאיות, שמציעות שילוב מושלם של פעילויות ואטרקציות לכל המשפחה וגיחות יומיות לטיולים בטבע. לאור המצב, כדאי להיות ספונטניים יותר ולתכנן לטווח קצר, לבחור יעדים ידידותיים ולהיערך לאפשרות של ביטול. 

פריז (צילום: אינג אימג')
פריז (צילום: אינג אימג')

פריז: בין מגדל אייפל לדיסנילנד וארץ הפנטזיות            

פריז היא עיר יפהפייה ושיקית שיכולה להיות חוויה נפלאה לכל המשפחה. בין האתרים ההיסטוריים, המוזיאונים והגנים המרהיבים כמו טווילרי ולוקסמבורג, יש בה המון אפשרויות לבילויים והנאות שמגלים תוך כדי שיטוט ברחובות. 

מגדל אייפל - אתר חובה לכל המשפחה עם לא מעט פעילויות אינטראקטיביות. הנוף מראש   המגדל כובש והילדים (גם אתם ההורים) יוכלו לטייל בתוך המבנה ולחקור את ההיסטוריה שלו, לשחק במודלים תלת ממדיים, ולסיים את הבילוי בפיקניק משפחתי בגנים הירוקים שמסביב.      

דיסנילנד פארק - פארק שעשועים קסום והאטרקציה מספר אחת עם מתקנים מהאגדות, ארץ הפנטזיות אפופת הקסם, ודמויות דיסני אהובות שישמחו לעשות סלפיז עם הילדים. כדי למקסם את ההנאה מהפארק, רצוי להחליט מראש לאן הולכים ולחלק את הבילוי בו למספר ימים.  

יורודיסני צרפת  (צילום: רויטרס)
יורודיסני צרפת (צילום: רויטרס)
   

האקווריום של פריז - אחד האתרים המרשימים בעיר. האקווריום, הממוקם בגני טרוקדרו היפים  מול מגדל אייפל, מציע מסע תת-ימי מרתק בין מגוון עצום של דגים טרופיים, סוסי ים, כרישים ומדוזות נדירות. מלבד האקווריומים, המתחם מציע שלל פעילויות לילדים, הצגות ומופעים. 

מוזיאון השוקולד - פריז משופעת במוזיאונים נפלאים כמו מוזיאון המדע והתעשייה ומוזיאון ד'אורסה, אבל אם יש מוזיאון שילדים אוהבים במיוחד הוא מוזיאון השוקולד. המוזיאון מציע מסע חוויתי דרך ההיסטוריה של השוקולד, אמנות הכנת השוקולד ואיך לא-טעימות מתוקות ומשמחות.                

יער בולון - פארק גדול ומקסים במערב פריז, בדיוק מה שצריך לפסק זמן מהמולת העיר. תמצאו  כאן פארק שעשועים עם מתקנים לכל הגילאים, אגם גדול עם סירות פדאלים, גן חיות קטן וחמוד עם קופים ידידותיים והמון עצים, מדשאות ירוקות ופינות חמד מוצלות להעביר בהן את היום.       

אמסטרדם, קורונה בהולנד (צילום: רויטרס)
אמסטרדם, קורונה בהולנד (צילום: רויטרס)

אמסטרדם: כיף והרפתקאות בין התעלות   

בירת הולנד היא עיר של כיף והרפתקאות, ובחירה מעולה לחופשה משפחתית עירונית. בין אם אתם מחפשים שייט מגניב בתעלות, מוזיאונים אינטראקטיביים, פארקים ירוקים, טיולי אופניים או ביקור בפארקי שעשועים ובכפרים הציוריים שמחוץ לעיר, אמסטרדם היר ווי קאם.  

פארק וונדל - הפארק הגדול ביותר באמסטרדם ומקום טוב להתחיל בו את החופשה בעיר. יש בו שישה אזורי משחקים לילדים ועוד גן שעשועים גדול ומלא מתקנים שווים, שבילי אופניים, פינות מוצלות לפיקניק משפחתי עתיר גבינות (ויין להורים) ומופעי חוצות צבעוניים שישמחו את הילדים.     

הבית של אנה פרנק - הלוקיישן המפורסם והמרגש ביותר בעיר, אך קחו בחשבון שאם אתם מטיילים עם ילדים קטנים הנושא עלול להיות כבד עבורם ואפשר לוותר. הבית-מוזיאון מציע סיור מלווה בהסברים מרתקים בין החדרים בהם התגוררו אנה ובני משפחתה ובעליית הגג בה הסתתרו.    

אמסטרדם (צילום: אינגאימג)
אמסטרדם (צילום: אינגאימג)

שייט בתעלה - שייט תעלות באמסטרדם היא דרך מעולה להכיר את האטרקציות המיוחדות של העיר, לצפות במבנים ובאתרים מפורסמים, בכנסיות עתיקות ובגשרים היפים החוצים אותה. המלצה שלנו: חפשו את השייט שמציע פיצה טעימה ומשקאות לכולם (ותודו לנו אחר כך).  

גן החיות ארטיס - אחד מגני החיות הגדולים והמרתקים בעולם. הגן מחולק למתחמים שונים, והביקור בו מתנהל באווירה חופשית ורגועה. יש בו בעלי חיים שנאספו מכל קצוות תבל, אקווריום ענק עם מגוון נאה של דגים ויצורים תת-ימיים, יער טרופי קסום ועוד המון הפתעות וריגושים. 

כפר טחנות הרוח זאנסה סכאנס - כפר פסטורלי מלא קסם ויעד מושלם לטיול מחוץ לאמסטרדם. הכפר המשוחזר מציג את חיי המקומיים במאות ה-18 ו-19 ונעים לטייל בו בין טחנות רוח ענקיות ובתי חווה עתיקים, ללמוד איך מכינים קבקבי עץ הולנדיים, ולזלול גבינות במפעל הגאודה המקומי.    

רחוב אוקספורד, לונדון (צילום: אינגאימג')
רחוב אוקספורד, לונדון (צילום: אינגאימג')

לונדון: חוויה תרבותית באווירה מלכותית

בירת אנגליה היא עיר תוססת ומלאת חיים עם היצע מסחרר של אטרקציות לכל המשפחה, פארקים, ארמונות פאר, מופעים וארועי חוצות. בין אם אתם חובבי היסטוריה, אמנות, או פשוט מחפשים ליהנות מחוויה תרבותית אמיתית, לונדון היא המקום המושלם עבורכם.   

לונדון איי - גלגל ענק (London Eye) ואחד מסמליה הבולטים של העיר, המתנשא לגובה של 135 מטרים ומציע תצפית משגעת על נהר התמזה, הפרלמנט הבריטי והביג בן. הסיבוב בגלגל מהפנט ומתבצע בקפסולת זכוכית סגורה, כשמכל נקודת גובה מתגלה חלק אחר של העיר וסביבותיה.   

מוזיאון הטבע - מוזיאון מרשים וגדוש הפתעות מלהיבות לכל המשפחה. בין המוצגים מככבים תערוכת הדינוזאורים המפורסמת, עם דגמים איקוניים של דינוזאורים מכל התקופות, תערוכת מינרלים ותערוכות בוטניקה וזואולוגיה, לצד חוויות ומשחקים אינטראקטיביים. הכניסה חינם.

לונדון איי (צילום: אינגאימג')
לונדון איי (צילום: אינגאימג')

גני קנזינגטון - פארק פסטורלי בלב העיר שהביקור בו הוא חוויה מקסימה ומגוונת. הפארק שופע אטרקציות ואתרים מעניינים כמו פסלו של הילד הנצחי פיטר פן, מזרקת הנסיכה דיאנה, גלריות לאמנות מודרנית, וגם מסעדה ובית קפה נעימים וגן משחקים שסנאים שובבים מקפצים בו.   

חנות הצעצועים המליס - טיול עם הילדים בלונדון לא ייחשב מוצלח בלי ביקור בממלכה הקסומה של Hamleys. קומת פעוטות, קומות לבנים ובנות, גאדג'טים, מחלקה שלמה של דובים מתוקים בשלל צורות וצבעים, הפעלות ועוד המון הפתעות שיסדרו לכם כמה שעות נפלאות עם הקטנטנים.     

מלך האריות - לונדון מציעה שפע רב של הצגות ומחזות זמר מצוינים לגדולים וקטנים, אבל אם יש מחזמר אחד שהוא מאסט זה מלך האריות. אחד ממחזות הזמר המרשימים והמרגשים ביותר, שיסחוף את כל בני המשפחה ולא ישאיר עין אחת יבשה. המלצה שלנו: לכו להצגת צהריים.     

מצודת פראג, צ'כיה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)
מצודת פראג, צ'כיה (צילום: צילום מסך אינסטגרם)

פראג: מסקרנת ומלאת הפתעות    

בירת צ'כיה מככבת דרך קבע ברשימת הערים הרומנטיות לזוגות ולצעירים, אך גם משפחות עם ילדים יגלו בה אטרקציות ואתרים מעניינים. בשנים האחרונות, כחלק מהמאמצים להתאים את העיר גם לדור הצעיר תמצאו ברחובות, בפארקים ובקניונים מתחמי משחקים ופעילויות לילדים.  

גבעת פטרין - גבעה ירוקה ויפה המתנוססת מעל נופים עוצרי נשימה של העיר. אל הגבעה מגיעים בקרונית, שם תפגשו את מגדל רוזלנדה (העתק קטן של מגדל אייפל), מבוך מראות שאהוב מאד על ילדים, לצד מצפה כוכבים, מתקני שעשועים והדובדבן שבקצפת: אפשרות לרכוב על סוסי פוני.  

תצפית מגבעת פטרין, פראג (צילום: אינגאימג')
תצפית מגבעת פטרין, פראג (צילום: אינגאימג')

כיכר העיר העתיקה - כיכר שוקקת ומרהיבה ביופיה במרכז העיר. באזור הכיכר תמצאו דוכני אוכל ומזכרות ומגוון פעילויות לילדים כמו בובות ענק וקוסמים. האטרקציה המלהיבה ביותר בכיכר הוא השעון האסטרונומי הממוקם בראש מגדל, שאחת לשעה יוצאות ממנו דמויות למופע משעשע. 

מוזיאון המיניאטורות - חוויה מעולם אחר שילדים אוהבים אבל מבוגרים יותר. המוזיאון מציג אוסף מופלא של יצירות מיניאטוריות (ציורים ופסלים), שנראים רק דרך מיקרוסקופ. כך למשל תוכלו לראות שיירת גמלים המפוסלת על קוף של מחט, דיוקן על גרגר אורז ורכבת על שערה. מקסים. 

גן החיות של פראג - גן חיות גדול ומטופח ואחת האטרקציות השוות ביותר בעיר. הגן מחולק למתחמים ומכיל אלפי בעלי חיים שירגשו את הילדים, ג'ירפות, נמרים, קופים ואלפקות חמודות. תוכלו לטייל בו ברגל או ברכבת קטנה, ולהמשיך לבילוי בגן המשחקים ובמסעדות שבמקום. 

פארק המים אקווה פאלאס - פארק מים גדול ומקורה מחוץ לעיר. מומלץ ללון במלון הצמוד ולבלות בו כמה ימים. הפארק נקי ומתוחזק ומכיל בריכות שחייה, מתחם ענק עם מגלשות מים, בריכת גלים, אבובים ולא מעט הפעלות שיעסיקו את הילדים לאורך היום ויאפשרו לכם ההורים לנוח.     

ברצלונה (צילום: אינגאימג')
ברצלונה (צילום: אינגאימג')

ברצלונה: שמחה, ססגונית ומסבירת פנים 

העיר הידידותית והצבעונית ביותר באירופה (ואנחנו לא משוחדים) היא יעד קלאסי לחופשה עם  ילדים בכל הגילאים. יש בה מגוון יוצא דופן של אטרקציות, אדריכלות והיסטוריה עשירה, וגם   פארקים וחופים משגעים, ואוכל משובח שאפילו הבררנים הקטנים יאהבו.      

פארק גואל - פארק ציבורי גדול ומפואר שכמו לקוח מסיפורי אגדות, ואחת מיצירות המופת של האדריכל המפורסם גאודי. הילדים ישמחו לטייל בין המבנים הצבעוניים המצופים שברי קרמיקה, להשתובב בגן המבוך המפותל ולזלול גלידה בשלל טעמים מול הנופים הפנורמיים של העיר. 

ברצלונה (צילום: אינג אימג')
ברצלונה (צילום: אינג אימג')

האקווריום של ברצלונה - אחד האקווריומים המרשימים באירופה ויעד כייפי לכל המשפחה. ממוקם בנמל הישן של העיר ויש בו שפע רב של חיים ימיים, מינים רבים של דגים, כרישים ויצורי מים, ומנהרה ארוכה עם קירות זכוכית שתוכלו לצעוד לאורכה בנחת ולהתפעל מהדגים ב-360 מעלות. 

מוזיאון האשליות - מוזיאון קטן ומטריף המכיל תשעה חדרים: חדר הפוך, מבוך מראות, חדר אימה, מבוך רגיל, חדר שיאי גינס, בריכת כדורים, חדר מתוק, חדר עם מוצרי ענק וחדר אשליות. כל אחד מהחדרים הוא חוויה מופלאה לכל החושים ולא פחות חשוב-לוקיישן מושלם לתמונות אינסטגרם. 

רכבל מעל הר היהודים, ברצלונה (צילום: אינגאימג')
רכבל מעל הר היהודים, ברצלונה (צילום: אינגאימג')

הר היהודים - אחד המקומות המרגשים בעיר. אפשר לבלות בו שעות עם הילדים, לבקר במצודה המרשימה, בגנים הבוטניים ובגני השעשועים, או להצטייד בסל פיקניק ולבלות בגני חסינטו ורדגר, ולהתמוגג מהנוף היפה וממופע מוזיקה, אורות ומים של המזרקה המזמרת הפועלת בערב. 

פורט אוונטורה - פארק שעשועים ענק מחוץ לברצלונה כשעה נסיעה ברכבת, אטרקציה מלהיבה לכל המשפחה. הפארק מחולק לשישה עולמות שונים (פולינזיה, צ'יינה, מקסיקו ועוד), כשבכל עולם תמצאו מגלשות אקסטרימיות, רכבות הרים והמון מתקנים, הרפתקאות ופעילויות מסעירות.   

ליהי רון היא עיתונאית ועורכת, מחברת מדריכי יעדים ומובילה טיולי נשים ואוכל בארץ ובעולם.