אמסטרדם מתכננת לאסור על אוניות קרוז  להיכנס למרכז העיר החל משנת 2035. זהו צעד נוסף בסדרת הגבלות שאמסטרדם נוקטת, כדי להילחם בתיירות יתר.

כחלק מהתכנית, מסוף שייט הנוסעים שלה יעבו אל מחוץ למרכז העיר ותוך עשור אף אחת מהסירות לא תוכל לעגון בבירה. ההכרזה מגיעה על רקע תוכניות שמטרתן לצמצם כמעט במחצית את מספר ספינות השייט המורשות לעגון בטרמינל הנוסעים אמסטרדם (PTA) כבר עכשיו.

נכון להיום, 190 סירות מורשות לעגון בעיר, אבל זה ירד למקסימום של 100 משנת 2026. כמו כן, עד 2027 כל סירות במסוף אמסטרדם יידרשו לעשות התאמות אקולוגיות, כדי להפחית את השפעתן הסביבתית.

איך זה ישפיע על התיירות? אמנם התוכניות ללא ספק יעזרו בשיפור התנאים הסביבתיים בעיר, אך יש חששות שההכנסה שתיווצר מתיירות תרד משמעותית. ההערכה היא כי על ידי הפחתת מספר נוסעי השייט וחברות הספנות בעיר, מוזיאונים, מסעדות, חנויות וחברות טיולים עלולים להפסיד. נכון לעכשיו, הפלגות מביאות לעיר הטבות כלכליות של כ-105 מיליון אירו מדי שנה.

אמסטרדם מקבלת כ-21 מיליון מבקרים מדי שנה, רק אחוז אחד ממספר זה מגיע באמצעות ספינת תענוגות. כל שלא בטוח כמה כסף העיר תפסיד מהמלך. כמו כן, גם אם נוסעים לא יורדו ממש במרכז העיר, הם עדיין יוכלו לבקר בה בעזרת תחבורה ציבורית.