הסרט המפורסם ההוא משנת 2006 עם מריל סטריפ ואן התאווי עשה רק טוב למותג הרותח. בית האופנה פראדה זכה לתהילת עולם - כאילו שהיתה חסרה לו כזאת. כבר שנים הוא שומר על מעמדו כמותג נחשק ואולי בגלל זה החברים של מיוצ'ה עוסקים כל היום במתיחת מותג היוקרה שלה.

רבים מבתי האופנה מאפשרים לפאשניסטות וחובבי סטייל ואופנה ליהנות מהמותג בדרכים פחות שגרתיות. מעצבי על רבים מתחזקים בתי מלון, מסעדות וברים ברחבי העולם. לג'ורג'יו ארמני, האחים דיסקוורד, ראלף לורן ורוברטו קאוולי יש כבר. כעת מגיע תורה של פראדה. אחרי ההשקה המוצלחת במילאנו החליטו בבית האופנה להשיק בית קפה ופטיסרי בלונדון. 

View this post on Instagram

A post shared by flying (@fly.flytravel)

הלוקיישן הנבחר, איך לא, הוא בית הכל-בו הרודס לשם מתנקזים כל השמות הרותחים בעולם האופנה, העיצוב והביוטי. בבית הקפה שכולל שתי קומות תוכלו ליהנות מקפה משובח, ארוחות בוקר קלילות, לאנצ'ים מפתיעים בנוסח איטליה, קינוחים מסורתיים ומשמינים וקוקטיילים מרעננים. אם תרצו תכלו לקחת הביתה קרואסונים אווריריים ומתפצחים או לארוז פרלינים, מרמלדות, עוגיות ותופינים כמתנה, בעיקר לעצמכם. 

בביקור האחרון שלנו בלונדון לא יכולנו לוותר על החוויה נוטפת השיק והסטייל. החללים במקום מעוצבים במינימליזם מתבקש. הגוונים הרכים של הלבן, הטורקיז והשחור מדברים בהרמוניה. התבליטים הפרחוניים מקשטים את הקירות וספות הקטיפה מספרות לנו לאן הגענו. מדובר בעיצוב קלאסי, על זמני וכזה שלגמרי מכניס לאווירה שמתכתב עם הקו העיצובי של בית האופנה.

PRADA CAFFÈ (צילום: יניב משיח)
PRADA CAFFÈ (צילום: יניב משיח)

 רגע לפני שהתיישבנו ללאנצ' טיילנו במקום שכלל שולחנות ישיבה ואת כל הטוב שיש לפראדה להציע מאוחרי זכוכיות מבריקות. היו שם קינוחים כמו טירמיסו פיסטוק, עוגת שוקולד עשירה, מרמלדות דביקות ומתוקות, עוגיות במארזי פח יוקרתיים ופרלינים חמודים וקטנים- כולם ממותגים. הגענו בשעת צוהריים בדיוק בזמן להתלבט מה בא לנו ללאנצ'. 

על השולחן מסודרים להם צלחות ממותגות, אליהן מצטרף התפריט שלא יאפשר לכם לפספס את שם המותג. ההיצע לא עשיר במיוחד ואל תצפו לבישול עילי או מתוחכם. כאן תקבלו מנות איטלקיות מסורתיות וקלאסיות שעשויות בקפידה. לקחנו פוקצ'ה קריספית עם שמן זית וחמאה נימוחה. אחריה הגיעו סלט שרימפס, תפוזים ואנדיב שהיה טרי מרענן ועם מרכיבים שהשנייה התעוררו משנת היופי. לא ויתרנו על הריזוטו פרמזן שהיה נראה כמו מנה מנצחת. המנה שנראתה ממש טוב אכזבה קלות כשהאורז היה אל דנטה ונראה שהיה זקוק לעוד קצת זמן של אהבה ויחס בקלחת. 

בסיום חשבנו שקינוחים איטלקיים אף פעם לא מאכזבים והחלטנו להתפרע. ההחלטה התבררה כנכונה כי לא הפסקנו לקושש ביסים ופירורים. הזמנו לקינוח גם את הטירמיסו פיסטוק וגם שלושה כדורי גלידה. כאן הקפידו להזכיר לנו איפה אנחנו נמצאים. על הטירמיסו המעולה הונח דף שוקולד לבן ממותג ובין כדורי הגלידה נח ופל עגול עליו מתנוסס שם בית האופנה. 

בדרך החוצה הסתובבנו עוד קצת בין יצירות האמנות השוקולדיות והפחמימות הריקות. הצטיידנו במתנת יום הולדת מפתיעה שכללה קופסאות פח ממותגת עמוסות בעוגיות שוקולד ועוגיות פיסטוק חמאתיות ונימוחות שנארזו, איך לא, בשקית הנושאת את השם פראדה להשלמת החוויה. 

וכדי שטוקביקסטים לא ירגישו מקופחים - מילה קטנה על התמחור: מדובר בבית קפה המשתייך למותג על. המחירים יקרים ויהיה מי שיגיד מוגזמים. אבל כשמגיעים למקום שכזה מבינים שממש כמו שבחנויות בהרודס משלמים בין היתר גם על המותג, כך גם בבית הקפה.

פראדה קפה - בית הכל-בו הרודס, לונדון
Harrods Ground Floor, Entrance via, 87-135 Hans Rd, Brompton London