שביתות הפכו לתופעה שגרתית באירופה, והן לא פוסחות על עולם התעופה. למרות שהשביתות והשיבושים שמתכננים עובדים בסקטורים שונים לפעמים ספונטניים, לא פעם הם מכריזים עליהם שבועות מראש. לכן תמיד משתלם לבדוק לפני הנסיעה לאירופה, מה השיבושים הצפויים.

איטליה
עובדי נמל תעופה מתכננים הפסקה ברחבי המדינה במהלך ה-5 ביולי. נמלי התעופה המושפעים מכך, כוללים את בולוניה, קרוטונה, למציה טרמה, מילאנו, רג'יו קלבריה, רומא וונציה. המשמעות, שיבוש בלוח הטיסות.

אירלנד
הטייסים של חברת הדגל של אירלנד Aer Lingus ממשיכים בשביתה שלהם, כרגע ללא הגבלת זמן. המשמעות היא שאם אתם הזמנתם טיסת פנים עם החברה באירופה, סביר שכבר קבלתם הודעת מייל על ביטול כל הטיסות עד ה-7 ביולי. גם אם יש לכם הזמנה בחברת התעופה, עדיף לבדוק את סטטוס הטיסה שלך מידי יום.

בריטניה
גם שדה התעופה גטוויק מתכונן לשיבושים במהלך יולי, אחרי שהעובדים הכריזו על סכסוך עבודה במהלך דיונים על שכר. כ-300 אנשי אבטחה ושירותי נוסעים ישביתו את עבודתם בין התאריכים 12-14 ביולי ו-18-21 ביולי. זה עלול לעכב את בדיקת המזוודות ולהשפיע על נוסעים הזקוקים לסיוע מיוחד. כמובן שהסיטואציה עשויה להתפתח במהלך תקופת הקיץ אם המחלוקת לא תוסדר.

שלט המטרו בפריז (צילום: אינגאימג')
שלט המטרו בפריז (צילום: אינגאימג')

צרפת
חברי האיגוד CGT-RATP הכריזו על התראה על שביתה עד ה-9 בספטמבר, שעלולה לפגוע ברשת האוטובוסים והמטרו - כולל במהלך המשחקים האולימפיים. למרות שעלו בצרפת הצעות חוק שיכולות לעצור שביתה שתפגע במשחקים האולימיפיים, כמו חוק שאוסר שביתות תחבורה לתקופות מסוימות, הנושא עדיין לא נפתר. גם כאן, כדאי להיות עם היד על הדופק - במיוחד אם אתם מתכננים טיול שכולל נסיעות ארוכות בתחבורה הציבורית.

הולנד
בהולנד מתוכננת שביתה של תחבורה ציבורית בערים הגדולות במהלך ה-12 בספטמבר, בעקבות מלחמה על גיל הפרישה. בעקבות השביתה השירותים באמסטרדם, האג ורוטרדם יושפעו.