תל אביב, עיר ללא הפסקה, תוססת ותמיד מלאת חיים, מציעה מגוון רחב של מקומות בילוי לכל טעם ולכל כיס. בין אם אתם מחפשים בר קוקטיילים יוקרתי, בר שכונתי אותנטי, גינת בירה אירופאית או מסעדת בר טרנדית - תל אביב לא תאכזב.

מאחר שבשנים האחרונות נסיעה ברכב בתוך העיר הפכה למתישה, החלטנו לצאת ולבדוק איך הכי נוח וזול להגיע למקומות בילוי בתל אביב באמצעות תחבורה ציבורית. 

תחנת הרכבת סבידור מרכז נבחרה כנקודת התחלה לבחינת אפשרויות הנסיעה השונות בתל אביב. תחנה זו נחשבת למרכזית ונגישה הן לתושבי העיר והן למבקרים מבחוץ. לצורך בחינת אפשרויות התחבורה הציבורית, נעזרנו באפליקציית Moovit המאפשרת תכנון נסיעה ממקום למקום בישראל בעזרת קווי תחבורה ציבורית, ותשלום מהיר ונוח באפליקציה. כדי לחשב את עלות הנסיעה במונית, השתמשנו באפליקציית Yango.  הנה מה שמצאנו:

הקונסיירז'
בר הקוקטיילים ומסעדת השף נמצאת בלב תל אביב עם נוף אל כיכר דיזנגוף הפועמת.
מחיר משוער במונית כ-60 שקל מתחנת רכבת סבידור מרכז אל רחוב דיזנגוף 95.
ניווט מתחנת רכבת תל אביב סבידור/על פרשת דרכים, ניתן לעלות על קו 61 או על קו 5 ולרדת לאחר כ-7 תחנות בכיכר דיזנגוף. משם, ניתן להמשיך רגלית כדקת הליכה לקונסיירז.
עלות נסיעה: 6 שקלים.

אייל שני (צילום: דניאל לילה)
אייל שני (צילום: דניאל לילה)

סלון
הסלון היא מסעדת הדגל של השף אייל שני. המסעדה ממוקמת מזרחית לאיילון (מעבר יבוק 8), ויש לה רשימת המתנה ארוכה.
מחיר משוער במונית: כ- 50 שקל מתחנת רכבת סבידור מרכז. 
ניווט ב- Moovit: מתחנת רכבת תל אביב סבידור מרכז / גשר מודעי, עלו על קו 46 לכיוון יגאל אלון/עמק ברכה. רדו לאחר 3 תחנות והמשיכו בהליכה של 8 דקות, או עלו על קורקינט/אופניים על מנת להגיע לסלון. כל זה יכלה לכם 6 שקלים לכיוון.

התדר
כמעט 15 שנים שהתדר בבית רומנו (דרך יפו 9) הוא אחד המקומות החמים שיש בעיר. מה שהתחיל כפופ-אפ נשאר איתנו כמוסד תל אביבי חשוב . המקום מציע מוזיקה טובה והופעות חיות, לצד אוכל קליל. מחיר משוער במונית: כ-80 שקל מתחנת רכבת סבידור. כל שעליכם לעשות זה לעלות על הרכבת הקלה מרכבת מרכז לכיוון פתח תקווה ורדו לאחר ארבע תחנות בתחנת הרכבת הקלה אלנבי. משם המשיכו בהליכה קצרה  כ-6 דקות או היעזרו באופניים/קורקינט עד הגעה ליעדכם, התדר. עלות נסיעה חד פעמית: 6 שקלים, לא כולל השכרת קורקינט.

דיזי פרישדון
הדיזי הוא בר תוסס עם אזור ישיבה בחוץ, עם נשנושים ובירות מהחבית. הבר, שנמצא בדיזינגוף 121, עמוס בצעירים כמעט כל ימות השבוע. מחיר משוער במונית: כ-70 שקל מתחנת רכבת סבידור מרכז. אם תצאו מתחנת רכבת תל אביב סבידור/על פרשת דרכים, עלו על קו 61 או קו 5 ורדו לאחר 6 תחנות בתחנת דיזנגוף/ש"ץ. משם, המשיכו בהליכה קצרה של 3 דקות או העזרו באופניים/קורקינט על מנת להגיע אל דיזי פרישדון. עלות נסיעה חד פעמית בתחבורה ציבורית: 6 שקלים.

בלבוי (צילום: אנטולי מיכאלו)
בלבוי (צילום: אנטולי מיכאלו)

BellBoy Bar 
הבר שנמצא בתוך מלון, הוא אחד הברים המדוברים בתל אביב. בבלבוי אפשר למצוא קוקטיילים מעוצבים ואוכל מוקפד. אל הבר, בברדיצ'בסקי 14, תעלה מונית כ-70 שקל. אם תיסעו מתחנת הרכבת הקלה אבא הלל/דרך ז'בוטינסקי, תוכלו לעלות על קו 238 ורדו לאחר 7 תחנות בתחנת הבימה/שדרות בן ציון. משם, המשיכו בהליכה קצרה של 2 דקות או היעזרו באופנים/קורקינט על מנת להגיע ליעד בעלות של 6 שקלים.

כולי עלמא
הכולי עלמא הוא מוסד תל אביבי שנמצא במקווה ישראל 10. המקום, שנפתח בשנת 2014 מציע חוויה לילית סוערת לאוהבי המוזיקה והאמנות. מחיר משוער במונית אל המקום\ שנמצא בדרום העיר: כ-80 שקל מתחנת רכבת סבידור מרכז. אם תבחרו בתחבורה ציבורית, תצאו מתחנת הרכבת הקלה אבא הלל/דרך ז'בוטינסקי, עלו על קו 65 ורדו לאחר 9 תחנות בתחנת שדרות רוטשילד/שד"ל. משם, המשיכו בהליכה קצרה של 2 דקות או היעזרו באופנים/קורקינט על מנת להגיע אל כולי עלמא. זה כאמור יעלה לכם 6 שקלים.

ביר גארדן
הביר גארדן נמצא בלב כיכר דיזנגוף (ריינס 2), והוא מציע מקומות ישיבה בפנים ובחוץ. לצד בירות טריות מהחבית הם מציעים תפריט הכולל נקניקיות ובשרים. להגיע לריינס מרכבת מרכז, יעלה במונית כ-70 שקל. אם תנווטו ב-Moovit תוכלו למצוא מסלול מתחנת רכבת תל אביב סבידור/על פרשת דרכים. המסלול לוקח אתכם על קו 61 או קו 5 - 7 תחנות ואתם בכיכר דיזנגוף/דיזנגוף. משם, המשיכו בהליכה קצרה  של דקה על מנת להגיע אל ביר גארדן.

אברקסס בר
ה"אברקסס" הוא עוד בר ומסעדה מבית היוצר של אייל שני. הבר, שנמצא בלילנבלום 40, ידוע בזכות האנשים והאווירה שהוא מושך. מונית לאברקסס מתחנת רכבת סבידור מרכז תעלה כ-50 שקל. באוטובוס לעומת זאת, תסעו מתחנת הרכבת הקלה אבא הלל/דרך ז'בוטינסקי, עלו על קו 65 ורדו לאחר 10 תחנות בתחנת שדרות רוטשילד/אלנבי. משם, המשיכו בהליכה קצרה של 3 דקות או היעזרו באופנים/קורקינט על מנת להגיע אל אברקסס בר.

סילביה באמפר
הסילביה באמפר הוא בר ספורט בתל אביב שנפתח בשנת 2014, באבן גבירול 38 (בין הלונדון מיניסטור לכיכר רבין). במקום משדרים משחקים, יש בו מוזיקה אקלקטית ואווירה צעירה. להגיע אליו במונית יעלה כ-60 שקל מתחנת רכבת סבידור. באוטובוס, תצאו מתחנת רכבת תל אביב סבידור/רציף C, עלו על קו 18 ורדו לאחר 4 תחנות בתחנת לונדון מינסטור/שאול המלך. משם, המשיכו בהליכה קצרה של 5 דקות או העזרו באופנים/קורקינט על מנת להגיע ליעד. 

תפריט חורף של אמש (צילום: אסף קרלה)
תפריט חורף של אמש (צילום: אסף קרלה)

אמש
אמש, בלילינבלום 30, הוא בר - מסעדה אופנתי עם מרפסת גדולה, בחצר ומתחם אירועים. להכיע לאמש במונית יעלה כ-80 שקל מתחנת רכבת סבידור מרכז. במקום זה עלו על קו 40 מדרך נמיר/ז'בוטינסקי וסעו 9 תחנות עד לדרך יפו/נחלת בנימין. משם, המשיכו בהליכה קצרה של 5 דקות או היעזרו באופנים/קורקינט על מנת להגיע אל אמש.

Jimmy Who
מועדון הלילה נמצאה ברוטשילד 24, בלב העיר. המועדון מציע סאונד טורף וליינאפ עדכני ותפריט קוקטיילים מושלם. מחיר משוער במונית אליו, יעמוד על כ-75 שקל מתחנת רכבת סבידור מרכז. אם תצאו מתחנת הרכבת הקלה אבא הלל/דרך ז'בוטינסקי, תוכלו לעלות על קו 65 ורדו לאחר 10 תחנות בתחנת שדרות רוטשילד/אלנבי. משם, המשיכו בהליכה קצרה של שלוש דקות או היעזרו באופנים/קורקינט על מנת להגיע אל Jimmy Who.

עלות נסיעה חד פעמית בתחבורה ציבורית: 6 שקל