פארק הלאומי יוסמיטי, בו נתפס יאיר נתניהו מצטנן בימים החמים האלה, הוא אחד הפארקים הלאומיים הפופולריים ביותר באמריקה. הפארק הוכרז על ידי הנשיא אברהם לינקולן כבר בשנת 1864 כשמורת טבע לאומית. יוסמיטי נמצא בחלק המזרחי-מרכזי של קליפורניה והוא משתרע על פני שטח של 3,029 קילומטרים רבועים. רק בשנת 2023 הפארק זכה ל-3,897,070 מיליון מבקרים, מספר עצום שחוזר על עצמו מידי שנה כמעט. 

פארק יוסמיטי (צילום: אינגאימג')
פארק יוסמיטי (צילום: אינגאימג')

וגם אם לא ביקרתם בו עדיין, בוודאי שמעתם או ראיתם בסרטים חלק מהאתרים המפורסמים שלו, בהם מפל יוסמיטי שמתנשא לגובה של 739מטר, ונחשב לשישי בגובהו בצפון אמריקה. כמו כן, ה"אל קפיטן" ועצי הסקויה העתיקים. אז מה כל כך מיוחד בפארק הלאומי יוסמיטי? הרבה - ליוסמיטי יש הרבה מה להציע למבקרים.

הפארק מצליח לשלב בטבעיות בין ההיסטוריה מקומית, ליופיו ועוצמתו של הטבע. יש בו מסלולי טיולים, מפגשים חטופים עם חיות בר, מוניומנטים אייקונים ומפלים גועשים. מלבד פלאי הטבע, הפארק מלא בהיסטוריה של הילידים שחיו בו במשך מאות שנים. וכמו כל דבר באמריקה, אפשר למצוא בו גם מקומות לינה. למשל, יש כאן את אחד ממלונות הנופש ההרריים הראשונים בקליפורניה, מלון Wawona שנפתח בשנת 1856 ויש בו בריכה ומסלול גולף. או את מלון Ahwahnee, שנבנה מאוחר יותר, בשנת 1927 ויש בו את בקתות הנופש הכי מפנקות שתמצאו.

מאחר והקיץ היא עונת השיא באזור, כדאי להיכנס לשטחו יש להזמין מקום מראש. הפארק מפעיל מערכת הזמנות לכניסה לפארק בשעות השיא של 5 בבוקר עד 4 אחר הצהריים, ואם לא תזמינו מראש יכול להיות שלא תוכלו להיכנס. הזמנות עולות 2 דולר וזמינות שבעה ימים לפני הביקור. גם אם אתם מתכננים לנסוע דרך הפארק, עליכם להזמין כרטיס מראש. כביש 120 המפורסם הוא אחד מהפולופריים בפארק, והוא עובר דרך ציוני דרך כמו אגם Tenaya ו-Tuolumne Meadows, ועד למעבר טיוגה. 

פארק יוסמיטי (צילום: רויטרס)
פארק יוסמיטי (צילום: רויטרס)

עונות האביב והקיץ, הן העונות המתויירות ביותר בפארק. אחרי שהקרח נמס, המפלים נמצאים בשיאם ואגמי הפארק הופכים ליעד פופולרי עבור מבקרים שרוצים לשחות ולשוט בקאנו. כמובן שגם לסתיו יש את הקסם שלו, עם פלוס נוסף - פחות מבקרים.

אחת האטרקציות בפארק היא ביקור ב-Wahhoga Village, הכפר האינדיאני האמריקאי האחרון בעמק שפורק ב-1969 ותושביו פונו. אינדיאנים חיו בשטח הפארק כמעט 4,000 שנה אחורה, ושבטים רבים ממשיכים לקרוא ליוסמיט בית עד היום.

עוד דבר שחייבים לראות ביוסמטי, הוא את הצוק “אל קפיטן” - צוק גרניט בגובה של 910 מטרים. את הצוק העוצמתי אי אפשר לפספס (בצפון הפארק) ואפילו תוכלו לטפס לפסגה שלו, ממסלול היוצא בקרבת מפלי יוסמיטי.