מי שיכול להרשות לעצמו יודע - שייט תענוגות הוא החופשה האידיאלית. מסע מפואר מסביב לגלובוס, על סיפון ספינות בוטיק מהודרות אל מול נופים קסומים, חוויה שאין שנייה לה. מדובר בספינות קטנות יותר הנושאות פחות מאלף איש, מה שמאפשר לספינות לעגון בנמלים קטנים שאין אליהם גישה עם ספינות ענק, וכך להיחשף למקומות נדירים.

ספינות בוטיק המציעות סוויטות מפנקות עם מרפסות פתוחות ללב הים, ארוחות שף מהטובות בעולם, שירות אישי אדיב ומוקפד, מופעים נדירים ותוכן עשיר לאורך כל ההפלגה. ללא ספק חשבו על הכול לפרטי פרטים, כדי שזו תהיה חופשה יחידה מסוגה. אז אילו חברות מציעות את ההפלגות הכי מרתקות? הדקו חגורות, אנחנו מפליגים.

שייט באוניית בוטיק ברמת 6 כוכבים

Crystal Cruises היא אחת מחברות השייט הטובות והנחשבות ביותר בעולם. בארץ מייצגים אותה "אופיר טורס", כשהם מציעים הפלגות יוקרה ברמת 6 כוכבים למגוון יעדים מסביב העולם. אחד המסלולים המבוקשים הוא מקוויבק (Quebec) שבקנדה, לפורט לודרדייל (Fort Lauderdale) שבפלורידה. מדובר ב-14 לילות מפנקים במיוחד באוניית בוטיק הנושאת כ-740 נוסעים בלבד. 
מחיר הפלגה האקסלוסיבית זו כ-8,600 $ לנוסע כולל מיסים בסוויטה מפנקת. במחיר זה כלולים מסעדת יוקרה כשרה ברמת מישלן, שתייה חופשית, צוות הכולל שף ומשגיח כשרות, ולקינוח, הופעה של הכוכבת גלוריה גיינור, כך שתוכלו לשיר איתה "I Will Survive" בלב ים. 
בשונה מחברות אחרות, Crystal Cruises שטה במסלול בו ניתן לרדת מהספינה ולחזור למחרת. בהפלגה זו, עוצרים ללילה בניו יורק, כך שתוכלו גם לטעום מהתפוח הגדול באותה חופשה. 
Crystal Cruises ואופיר טורס מציעות עוד מגוון הפלגות מפנקות ברחבי העולם, ביניהן שייט אקסלוסיבי כשר ברמת שישה כוכבים, עם ארוחות ברמת של מסעדות מישלן ומשגיח צמוד. בין ההפלגות תוכלו ליהנות ממסלול שיוצא מליסבון ללונדון במשך 10 לילות מפנקים. השייט יוצא לדרך כבר ב-12.6.25. מסלול נוסף ומרתק יוצא מקופנהגן שבדנמרק לרייקיאוויק שבאיסלנד, 8 לילות מול הנופים היפים בעולם. השייט יוצא לדרך בשיא הקיץ, בתאריך 14.8.25. מסלול נוסף יוצא מרייקיאוויק שבאיסלנד לאוסלו שבנורבגיה, מסע מרתק במשך 14 לילות יוצאי דופן, החל מ-8,300$ לנוסע.

ארוחת שף ברמת מסעדת מישלן (צילום: יח''צ)
ארוחת שף ברמת מסעדת מישלן (צילום: יח''צ)

שייט של פעם בחיים מבית נשיונל ג'אוגרפיק

לחוקרי הטבע שביניכם, הכירו את Expedition Cruises, שייט יוקרתי שייקח אל הטבע הכי פראי בעולם. הזדמנות נדירה להיחשף לטבע הבראשיתי, לתרבויות המקומיות ולמדע שמאחורי האזורים הכי מעניינים על הפלנטה. ספינות המסע של נשיונל ג'אוגרפיק מצוידות היטב במעבדות מחקר, חדרי הרצאות ולוגיסטיקה מתקדמת, כדי לאפשר לצוות המדריכים והמומחים להעביר את הידע שלהם לנוסעים, מסע יוצא דופן עם האנשים המרתקים בעולם. אל המסע יצטרף צוות מומחים, צלמים ותיקים, ביולוגים ימיים, היסטוריונים או חוקרי טבע ומדריכי צילום. 
חלק בלתי נפרד מהמסע הוא יציאה לחופים ומסלולי טיול בטבע הפראי והבתולי, בסירות זודיאק מיוחדות. תוכלו להיחשף מקרוב מבעלי חיים נדירים, לצפות בנופים עוצרי נשימה ולהכיר תרבויות אותנטיות בסביבתן הטבעית. צי הספינות של נשיונל ג'אוגרפיק כולל כ-15 ספינות בוטיק קטנות, בנות 28-150 נוסעים בלבד, חלקן אף משולבות במסוקים למי שמעוניין לצפות בהכל ממבט הציפור. חוויה בלתי נשכחת עבור אוהבי הטבע והחוקרים בנפשם. הזדמנות פז לחקור ולהכיר את קצוות תבל תוך למידה והעשרה מדעית ותרבותית.
אם חשקה נפשכם במסע קצר יותר, Expedition Cruises מציעה גם מסלולים קצרים יותר של 7-14 לילות ומסלולים ארוכים יותר של 14-28 לילות באסיה, אפריקה, הים התיכון, אוסטרליה וניו זילנד, פסיפיק, דרום אמריקה, הקריביים, ברמודה/צפון אירופה ואלסקה, במחיר מיוחד החל מ-4,300$ לנוסע. 

שייט תענוגות ברחבי אירופה

חברת השייט Oceania Cruises מציעה הפלגות יוקרה מפנקות ברמה הגבוהה ביותר. מדובר באחת החברות המובילות בעולם בהפלגות יוקרה, המתמחה בחוויה קולינרית ברמת מסעדות מישלן ומסלולי שייט חובקי עולם. שמונת ספינות היוקרה של Oceania נושאות  בין 600-1200 אורחים על סיפונה ולמעלה מ-400 אנשי צוות, שיהפכו את החוויה הייחודית הזו למדויקת, תוך חשיבה על הפרטים הקטנים ביותר. 
החוויה כוללת סוויטות אלגנטיות, סיורי חוף, שתייה קלה וקפה משובח ללא הגבלה, אינטרנט חופשי, שירות אישי יוצא מן הכלל והטבה של קרדיט לסיורי חוף ייחודיים. במחיר של עד 1,200$. שייט של 15 לילות לגרינלנד ואיסלנד, שיוצא מטרומסו שבנורבגיה ומסתיים ברייקיאוויק שבאיסלנד. החל מ-6,229 $ לנוסע בחדר זוגי. 

הפלגת בוטיק. שירות אישי מוקפד (צילום: יח''צ)
הפלגת בוטיק. שירות אישי מוקפד (צילום: יח''צ)

מסביב לעולם בחמישה חודשים

אם תמיד חלמתם להקיף את העולם במסע יחיד מסוגו, Regent Seven Seas Cruises מציעה את הפלגת החלומות לראשונה בהיסטוריה. מדובר במסע מרשים החוצה 40 מדינות ו-6 יבשות ב-140 לילות, כחמישה חודשים מסביב לגלובוס. המסע מתחיל ממיאמי, דרך הקריביים, תעלת פנמה, האוקיינוס השקט לכיוון אוסטרליה וניו זילנד, דרך אסיה, אפריקה, אירופה ויסתיים בניו יורק. 
לאורך המסע הספינה תעגון ב-71 נמלים, ותעצור ל-14 לילות בערים מרכזיות כמו באלי וסינגפור. מסע נדיר ברחבי העולם שיוצא לדרך לראשונה בינואר 2027, המקומות ספורים וההרשמה כבר החלה. 
מדובר בספינת יוקרה המכילה כ-746 נוסעים, הכוללת סוויטות ענקיות ומוקפדות במיוחד, ארוחות שף יוקרתיות, יינות ושמפניות איכותיים, שירות יוצא דופן ותוכן עשיר, עם למעלה מ-480 סיורים הכלולים במחיר וביקור ב-73 אתרי מורשת עולמית של אונסק"ו. הזדמנות פז לצאת למסע נדיר מסביב לכדור הארץ, ברמה הנוחות והיוקרה הגבוהה ביותר בעולם. 
Regent Seven Seas Cruises מציעה גם הפלגות מפנקות קצרות ברחבי העולם, אחד המסלולים המבוקשים ביותר הוא מברצלונה לאתונה, 10 לילות מפנקים בסוויטה זוגית עם מרפסת ללב הים, החל מ-$6,500 לנוסע כולל מיסים.

שייט תענוגות הכול כלול

Silversea, אחת מחברות היוקרה הטובות בעולם, מחזיקה בצי ספינות יוקרתיות וחדשניות, ביניהן יאכטות בוטיק ואוניות Expedition להפלגות מפנקות ברחבי הגלובוס. מה שמייחד את Silversea, הוא מסלול הכול כלול שדואג לכם מהרגע שיצאתם מפתח הבית ובחזרה, כולל שירותי הסעות ומה שביניהם. הספינות מציעות סוויטות פאר, הכוללות באטלר אישי צמוד, חוויה קולינרית יוצאת דופן ומגוון שירותים שיהפכו את החופשה שלכם למושלמת. 
המסלולים הייחודים של החברה מקיפים את כל שבע היבשות, מהקוטב הדרומי ועד הקוטב הצפוני, דרך היעדים המרתקים בעולם. לאחרונה הושקה Silver Origin החדשה, ספינת הדגל הייחודית של החברה להפלגות חקר באיי הגלפגוס שבאוקיינוס השקט. רק מאה נוסעים יוכלו ליהנות ממסע של פעם בחיים, החל מ-$10,500 לנוסע בסוויטה זוגית. המלצה שלנו, הכינו את הדרכונים.

הפלגות לאלפיון העליון (צילום: יח''צ)
הפלגות לאלפיון העליון (צילום: יח''צ)

לחקור את קצוות הגלובוס

אם אתם סקרנים ורוצים לראות את העולם מזווית קצת אחרת, כדאי שתכירו את חברת Hurtigruten Expeditions, המתמחה בהפלגות בלתי נשכחות לאנטארקטיקה שבקוטב הדרומי ולפיורדים הנורבגים בקצה הצפוני של הגלובוס. מדובר באוניות דואר עתיקות שהוסבו לאוניות חקר גיאוגרפי מפנקות, כדי לאפשר למטיילים להכיר מקרוב את היעדים המרתקים בעולם. אם קרחונים דרמטיים, פסגות נישאות ונופים עוצרי נשימה מדברים אליכם, זה השייט בשבילכם.