בעוד אירופה נלחמת נגד התיירים שממלאים את הרחובות בתקופת הקיץ, בקופנהגן הבינו שאין מה להילחם במטיילים ובמקום זאת חשבו על פתרון יצירתי שירתום אותם למען מטרה חשובה. 

במסגרת פיילוט חדש, מטיילים המבקרים בקופנהגן בין ה-15 ביולי ל-11 באוגוסט, אשר יעסקו בפעילויות ידידותיות לסביבה, כמו איסוף אשפה או נסיעה בתחבורה ציבורית, יוכלו לזכות באוכל חינם, חוויות תרבותיות וסיורים.

זהו ניסיון ל"הפוך פעולות ירוקות למטבע עבור חוויות תרבותיות", אמרו ב-Visit Copenhagen, רשות התיירות של בירת דנמרק. כחלק מהפיילוט לדוגמה, מבקרים שייקחו פסולת פלסטיק לגלריה הלאומית של דנמרק יקבלו גישה לסדנה שבה יוכלו להפוך אותה ליצירת אמנות, בעוד שמי שרוכב על אופניים או נוסע בתחבורה ציבורית לתחנת החימום בעיר, יוכל להחליק באטרקציית הסקי שנמצאת על גג הבניין.

נחלים, מצודות ונוף קסום: יצאנו לטיול מרתק בעמק
למבוגרים בלבד: תכירו את מלון הבוטיק החדש שנפתח במרכז

על פי Visit Copenhagen, ההטבות יכללו סיורים מודרכים חינם במוזיאון, השכרת קיאקים בחינם, ואפילו ארוחת צהריים צמחונית בחינם.

ולא שזה כל כך קשה לקבל את ההטבות, הרי זה חלק מהחובה שלנו לאסוף את האשפה שאנחנו מותירים בעולם. כמו כן, קופנהגן היא גן עדן עבור רוכבי אופניים, עם 382 קילומטרים של שבילים נוחים לרכיבה.

התוכנית הזאת כאמור יוצאת לדרך בזמן של עליה בתלונות על תיירות יתר במקומות כמו ברצלונה, האיים הקנריים ומיורקה.