תחת ההגדרה "אומנות" יש כל כך הרבה אפשרויות בילוי, בטח כשמדובר במפגשים עם אנשים שבחרו לחיות במקומות מיוחדים בגליל והופכים כל פעילות או חוויה לסוג של אומנות. גם מי שלא מגדיר את עצמו כחובב אומנות יוכל ליהנות מסדנת צילום סנפלינג, או מקליעת סלי קש שאותם ממלאים בשלל מאפים שמכינים לבד. יש גם פיסול בשוקולד, הופעות מוזיקה או ריקוד והשקות של ספרים, תערוכות ואלבומים.

כל אלה, ועוד המון, יתקיימו במהלך חודש יולי בגליל המערבי, באזורים המוגדרים "ירוקים" כמובן, כחלק מאירועי "יוליארט", המתקיימים זו השנה השביעית. אז כדי לתמוך קצת בעסקי הגליל יצאנו להכיר מקרוב כמה מהם.

וליד חורי נפח אמן (צילום: אנטולי מיכאל)
וליד חורי נפח אמן (צילום: אנטולי מיכאל)

גלריות בחינם

קודם כל, אם אתם ספונטניים, אז מחר (13.7) תתקיים גולת הכותרת של החודש - שבת גלריות, שתהיה סביב נושא כל כך מרכזי וכאוב בימים אלה - "בית". באותו יום גלריות וסטודיות ברחבי הגליל יפתחו את שעריהם לביקורים, הדגמות והסברים. הכניסה ללא תשלום, אבל צריך להירשם מראש.

באותו יום גם תיפתח תערוכה חדשה בשם "ביתו של החרש" של אומן הברזל וליד חורי, מהכפר הנוצרי פסוטה, הסמוך לגבול לבנון. חורי, שביתו הפך ללא בטוח בימים אלה, יגיע להתארח עם התערוכה במרכז המידע בעכו, וגם יקיים שיח אומן בשעה 11:00. התערוכה תציג עד לחודש ספטמבר, והכניסה אליה חופשית.

יוליארט (צילום: ענבל אורלב)
יוליארט (צילום: ענבל אורלב)

יין ומוזיקה

יקב כישור הוא יקב שאין דומה לו בנוף הישראלי. הכרמים והיקב שייכים לכפר כישורית, כפר לאנשים עם צרכים מיוחדים, שגם לוקחים חלק פעיל בעשייה של היקב. הם שותפים מלאים לתהליך הפקת היין, מטפחים את הכרמים ומטפלים בהם, בוצרים את הענבים, מבקבקים, מפיצים ללקוחות, ויוצרים, בליווי ובהדרכה של צוות יועצים מומחים ועובדי הכפר, את יינות כישור.

גם במרכז המבקרים היפה של היקב תוכלו לפגוש את חברי הכפר, שם הם לוקחים חלק באירוח. מעבר לסיפור היפה, ליקב יש יינות מצוינים שזכו בלא מעט פרסים, וגם מחירים אטרקטיביים, בטח בהשוואה ליקבי בוטיק אחרים. ב"יוליארט" הם יארחו ב־18.7 בחצר היקב את להקת 4play להופעה חיה עם קאברים לשירים אהובים בעברית ואנגלית, משנות ה־70, ה־80 וה־90. מחיר: 70 שקל לאדם, כולל הופעה וכוס יין. בנוסף ל־10% הנחה ברכישת בקבוקי יין בערב האירוע.
לפרטים ולהזמנות: 072-3957565.

מרכז מבקרים יקב כישור (צילום: אנטולי מיכאלו)
מרכז מבקרים יקב כישור (צילום: אנטולי מיכאלו)

רוקמים את הסטייל

חסי נוה היא אומנית ויוצרת קווילט (מעשה טלאים). בנוסף היא יוצרת ומלמדת אחרים את מלאכת צביעת הבדים וההדפס הבוטני על בד באמצעות פרחים, עלים, שורשים וקליפות, כשההשראה היא הטבע והצומח סביבה, שממנו מלקטים ויוצרים. בסטודיו שלה, בבוסתן הגליל, היא מארחת לסדנאות והדגמות (יש לה גם בקתות אירוח, למי שרוצה להישאר לישון). בסטודיו ניצב שולחן ענק עם מכונת תפירה ולצדו ערימות של בדים צבעוניים בעלי טקסטורות שונות ומיוחדות, שם אפשר לפתח את הפן היצירתי שלכם וליצור ביחד שמיכת טלאים.

במפגש מעל הבדים הצבעוניים, חסי תספר על דרך היצירה והעבודה של הקווילט וצביעת הבדים, על דרכה כאומנית, על יצירותיה, שחלקן מוצגות בעולם וזוכות לפרסים ולכבוד רב. במהלך "יוליארט" היא תקיים שני מפגשים: הראשון ב־18.7 - סדנת טקסטיל מיוחדת, שבה כל משתתף יוצר פרויקט אישי. מחיר 350 שקל; ולמחרת, ב־19.7, היא תחבור לאורנה רוטברט ניצן, למפגש של סטיילינג תרפי וסדנת יצירה של צעיף מודפס. מחיר: 300 שקל.
לפרטים ולהזמנות, טלפון: 072-3941144.

חסי נווה (צילום: ענבל אורלב)
חסי נווה (צילום: ענבל אורלב)

אומנות באקסטרים

אופק רון כרמל הוא שילוב מאוד מיוחד של מורה דרך וצלם מקצועי. את השילוב הזה הוא מביא לידי ביטוי בטיולים שהוא מדריך, מלווים בסדנת צילום בסמארטפון. רובנו רגילים פשוט לשלוף את הנייד ולצלם, אבל אופק מראה לנו בסבלנות שבטלפון של כל אחד מאיתנו מסתתרות שלל אופציות שיכולות לשדרג פלאים את הצילומים שלנו. וזה באמת עובד, כמה הגדרות קטנות, שלקח לנו שתי דקות לסדר, הביאו לשינוי משמעותי באיכות התמונות.

ב"יוליארט" הוא לוקח את העניין צעד קדימה, וחובר לאחים אבינועם ונמרוד ישראל מ־TOP IL, שמתמחים בסנפלינג וטיפוס. יחד הם יקיימו סדנת צילום בשילוב סנפלינג במצוקי הגליל. אז אם אתם אוהבים קצת אקסטרים, ורוצים לשפר את איכות הצילומים שלכם, זו הפעילות האידיאלית עבורכם.

מתי: יום חמישי, 25.7, בטרסת היונים בכרמיאל.
מחיר: 250 שקל לאדם, כולל סדנת צילום, הדרכה וגלישת מצוקים (סנפלינג).
לפרטים ולהרשמה: 072-3971192.

סדנת צילום סנפלינג (צילום: אופק רון כרמל)
סדנת צילום סנפלינג (צילום: אופק רון כרמל)

טועמים את האומנות

כבר הבנו שכל דבר יכול להיות אומנות, ואין ספק שגם האוכל עונה על ההגדרה הזו. בית אל יסמין בעכו הוא כל כולו יצירת אומנות. מבנה עות'מאני מפואר בן 400 שנה, הממוקם בסמטה קסומה בלב העיר העתיקה של עכו, מלא ביצירות אומנות של האומן הבינלאומי ג'ימי עיק. במקרה או שלא, ג'ימי הוא גם אחיה של בעלת הבית, מרים עיק.

במהלך האירוע ביולי מרים תגיש ארוחת צהריים על טהרת המטבח העכואי המסורתי, שכוללת מנות כמו אורז עם צנוברים, מקלובה עם חצילים, שולבטו סוואני ועוד. במהלך הארוחה בת השעתיים מרים תשתף בסיפור המשפחתי שלה ושל אחיה, על הרקע לרכישת הבית הייחודי והחלום להפוך אותו למרכז תרבות ואומנות ועל היצירות של אחיה המוצגות בבית, שהבולטת שבהן היא ציור התקרה בסגנון רנסאס המעטר את החלל המרכזי.

האירוע יתקיים ביום שבת, 27.7, בבית אל יסמין בעכו.
מחיר הארוחה 135 שקל לאדם.
טלפון: 072־3941151.

עכו בית אל יסמין (צילום: מיכל שילוח גל-נור)
עכו בית אל יסמין (צילום: מיכל שילוח גל-נור)

פרטים נוספים על אירועי "יוליארט" אפשר למצוא באתר של עמותת זמן גליל מערבי.