מתלבטים איך ייראה הקיץ שלכם, אך לא בא לכם על בטן-גב? יש לנו בשורות בשבילכם. קיץ 2024 הוא זמן מושלם לצאת לחופשת שופינג בבירות האופנה של אירופה. כי כשהטמפרטורות עולות, הסיילים מתחילים ולא רק בחנויות. בימים אלה חברת התעופה ארקיע מצטרפת לחגיגת הסיילים ומציעה מגוון טיסות במחירים מפתיעים, שיתאימו לחובבי הקניות שפשוט לא יכולים לוותר על אירופה בקיץ.

בין אם אתם מחפשים את פריטי המעצבים הנחשקים ביותר, מציאות וינטג' ייחודיות או פשוט בגדים חדשים לחופשה, אירופה היא היעד המושלם עבורכם. עם שלל ערים מרתקות, כל אחת עם אופי ייחודי וסגנון אופנתי משלה, תוכלו למצוא את כל מה שחלמתם עליו ובמחירים שלא יאמנו.

רובע הפלאקה, אתונה, תיירות (צילום: מאיר בלייך)
רובע הפלאקה, אתונה, תיירות (צילום: מאיר בלייך)

אתונה: שיק יווני ומסורת ים תיכונית

אולי לא הייתם מאמינים, כי יוון עדיין נתפסת בעינינו מתאימה רק לחופשת בטן-גב, אבל בירת יוון מציעה שילוב מרתק של היסטוריה עתיקה, תרבות עשירה וסצנת אופנה תוססת. בקיץ, סמטאותיה הציוריות של העיר העתיקה, הפלאקה (Plaka), מתמלאות חיים עם חנויות מזכרות, תכשיטים בעבודת יד, בגדי פשתן קלילים וסנדלים מעור.
שדרת ארמו (Ermou Street) - רחוב הקניות הראשי של אתונה, המתחיל בכיכר סינטגמה ומגיע עד לכיכר מונסטיראקי. כאן תמצאו את כל הרשתות הבינלאומיות המוכרות, כמו זארה, H&M ומנגו, לצד חנויות יווניות מקומיות המציעות בגדים, נעליים ותכשיטים בעיצוב מקורי. אל תשכחו להציץ גם בסמטאות הצדדיות של ארמו, שם תמצאו חנויות וינטג' וחנויות ספרים מעניינות.
שכונת קולונאקי (Kolonaki) - שכונה יוקרתית עם חנויות בוטיק יוקרתיות של מעצבים יווניים ובינלאומיים. כאן תוכלו למצוא פריטים ייחודיים ומעוצבים שלא תמצאו בשום מקום אחר. קולונאקי היא גם ביתם של בתי קפה ומסעדות אופנתיים, כך שתוכלו לשלב את השופינג עם הפסקת קפה מפנקת או ארוחת צהריים טעימה.
שוק הפשפשים במונסטיראקי (Monastiraki Flea Market) - שוק הפשפשים התוסס של אתונה, הממוקם בכיכר מונסטיראקי. כאן תוכלו למצוא הכל מהכל, מרהיטים עתיקים ותכשיטים ועד בגדים יד שנייה ומזכרות. השוק פתוח בכל יום, אבל הוא הכי תוסס בימי ראשון.

כמה זה יעלה לכם: 180$ לטיסה לאתונה עם ארקיע בתאריכים 13-15 ביולי.

פיאצה נבונה ברומא (צילום: אינגאימג')
פיאצה נבונה ברומא (צילום: אינגאימג')

רומא: לה דולצ'ה ויטה של הסיילים

בירת איטליה הקסומה מציעה שילוב מושלם של היסטוריה, תרבות ואופנה. בקיץ, רחובותיה הציוריים הופכים למסלול תצוגת אופנה ססגוני, עם חנויות בוטיק ומותגים איטלקיים נחשקים המציעים הנחות מפתות.
ויה דל קורסו (Via del Corso) - הרחוב המרכזי של רומא, הומה אדם ומלא בחנויות מכל הסוגים. כאן תמצאו את כל הרשתות המוכרות, כמו זארה, H&M, מנגו ועוד, לצד חנויות איטלקיות מקומיות כמו OVS ו-Coin המציעות פריטים אופנתיים במחירים נוחים. הדרך הנוחה ביותר להגיע לויה דל קורסו היא באמצעות מטרו (קו A, תחנת Spagna או Flaminio). לפני שאתם יוצאים למסע השופינג, אל תשכחו לאכול ארוחת בוקר טובה שתיתן לכם אנרגיה ליום הארוך שלפניכם - קפוצ'ינו איטלקי משובח וקרואסון חמאתי הם התחלה מצוינת. תוכלו למצוא שם גם שלל בתי קפה ומסעדות לאורך הרחוב, כמו Antico Caffè Greco, בית הקפה העתיק ביותר ברומא, או Giolitti, גלידרייה מפורסמת עם טעמים ייחודיים.
ויה דיי קונדוטי (Via dei Condotti) - הרחוב היוקרתי ביותר ברומא, ביתם של בתי אופנה יוקרתיים כמו גוצ'י, פראדה, ולנטינו, בולגרי וארמני. אם אתם מחפשים פריטי יוקרה, זה המקום בשבילכם. חפשו את הדגמים הקלאסיים והנצחיים של המותגים האלה, כמו תיק ה-Jackie של גוצ'י או נעלי ה-Rockstud של ולנטינו.
שוק הפשפשים בפורטה פורטזה (Porta Portese) - שוק הפשפשים הגדול והמפורסם ביותר ברומא, המתקיים בכל יום ראשון בבוקר. כאן תוכלו למצוא מציאות וינטג' ייחודיות, עתיקות, בגדים יד שנייה, תכשיטים, ספרים ועוד. אל תשכחו להתמקח! הגיעו מוקדם כדי להימנע מההמונים ולחטוף את המציאות הטובות ביותר. תוכלו למצוא כאן גם דוכני אוכל רחוב איטלקי אותנטי, כמו פיצה אל taglio ופסטה טרייה.

כמה זה יעלה לכם: 399$ לטיסה לרומא עם ארקיע, בתאריכים 26.8 עד 4.9

ברצלונה (צילום: אינגאימג')
ברצלונה (צילום: אינגאימג')

ברצלונה: שופינג בסטייל קטלוני

בירת קטלוניה התוססת היא גן עדן לחובבי אופנה. עם שדרות רחבות ידיים, ארכיטקטורה מרהיבה וחנויות מכל הסוגים והמינים, ברצלונה היא היעד המושלם לחופשת שופינג קיצית.
פסץ' דה גרסיה (Passeig de Gracia) - השדרה המפורסמת של ברצלונה, ביתם של מותגי יוקרה כמו שאנל, לואי ויטון וגוצ'י, המציעים הנחות משמעותיות בסיילים. תוכלו להגיע בקלות לפסץ' דה גרסיה באמצעות מטרו (קו L3, תחנת Passeig de Gràcia). אל תוותרו על ביקור בבוטיקים של מעצבים ספרדיים כמו Loewe ו-Adolfo Dominguez, המציעים עיצובים ייחודיים ואיכותיים.
אל קורטה אינגלס (El Corte Ingles) - בית הכלבו המפורסם של ספרד, שם תמצאו הכל מהכל, מבגדים ונעליים ועד מוצרי אלקטרוניקה ומזון. אל קורטה אינגלס ממוקם בפלאסה קטלוניה, הכיכר המרכזית של ברצלונה. הקומות העליונות של הכלבו מציעות נוף פנורמי מרהיב של העיר, ויש בו גם מסעדת גורמה ומעדנייה עם מבחר גדול של גבינות ונקניקים.
אל בורן (El Born) - שכונה ציורית עם סמטאות צרות וחנויות בוטיק ייחודיות. כאן תוכלו למצוא בגדים של מעצבים מקומיים כמו Custo Barcelona ו-Desigual, תכשיטים בעבודת יד ופריטי וינטג'. אל בורן הוא גם מקום מצוין לשבת בבית קפה או טאפאס בר ולהתבונן באווירה המקומית התוססת. אל תפספסו את שוק האוכל Mercat de Santa Caterina, המציע מגוון רחב של פירות, ירקות, גבינות, נקניקים ומאכלים מקומיים.

כמה זה יעלה לכם: 399$ לטיסה לברצלונה עם ארקיע בתאריכים 21.7 עד 28.7.

עושים שופינג (אילוסטרציה) (צילום: אינג אימג')
עושים שופינג (אילוסטרציה) (צילום: אינג אימג')

טיפים חשובים למסע השופינג שלכם:

הכינו את עצמכם: לפני שאתם יוצאים למסע השופינג, ודאו שיש לכם מספיק מסגרת אשראי פפנויה והודיעו לחברת האשראי שלכם על נסיעתכם הקרובה. 
לבוש נוח: לבשו בגדים קלים ונוחים שיהיה קל לפשוט וללבוש בחזרה במדידות, ונעליים נוחות להליכה מרובה.
טרולי: קחו איתכם טרולי ריק כדי להקל על סחיבת השקיות.
תכנון מראש: הכינו רשימת חנויות שאתם רוצים לבקר בהן, ובדקו את מיקומן ושעות הפתיחה שלהן.
סדר קניות: התחילו בקניות הגדולות והיקרות יותר, כמו נעליים ומעילים, ועברו לפריטים הקטנים והזולים יותר בהמשך.
הפסקות: אל תשכחו לעצור להפסקות קפה ומאפה כדי להטעין מצברים ולהמשיך במסע השופינג שלכם.

תשלום בטוח והחזרי מס:

כרטיס אשראי: הדרך הנוחה והבטוחה ביותר לשלם באירופה. ודאו שיש לכם מספיק מסגרת אשראי פנויה והודיעו לחברת האשראי שלכם על הנסיעה לחו"ל. 
מטבע מקומי: כדאי להמיר מעט כסף למטבע המקומי (אירו, יורו), למקרה שתרצו לשלם במזומן בחנויות קטנות או בשווקים. תוכלו להמיר כסף בשדה התעופה, בבנקים או בצ'יינג'ים.
החזר מס: תיירים זכאים להחזר מס על קניות באירופה. שמרו את הקבלות שלכם ובדקו את התנאים לקבלת החזר מס בכל מדינה. בדרך כלל, תצטרכו להציג את הקבלות והדרכון שלכם בשדה התעופה לפני הטיסה חזרה לארץ.