המציאות הבלתי אפשרית שאנחנו חיים בה כבר כמעט שנה גומרת על הנפש. רבים מאיתנו מבינים את החשיבות הקריטית של לתמוך דווקא עכשיו בעסקים מקומיים. מתוך ההבנה ש"אם אין אני לי- מי לי" יצאנו ללילה זוגי בצפון הארץ, לחוויה מאווררת, מחזקת, מטעינה ונפלאה. כמה כיף להיזכר ביופי המרהיב של המדינה הנהדרת שלנו, וכן גם בצפון.

נתחיל מהסוף, הצפון זה כשליש ממדינת ישראל. הוא מאוד מאוד גדול. המלחמה מתרחשת מדן ועד אילת, אבל יש אזורים שהם מסוכנים יותר ויש אזורים שנחשבים ל'בסדר'. בחרנו לנסוע ל-24 שעות של התרעננות בבוסתן הגליל, בין עכו לנהריה. אזור קסום ויפהפה, מנותק, ירוק, ומלא עסקים קטנים קסומים ואטרקציות נהדרות שרק משתוקקים שהתיירים יחזרו.

התחלנו בצימר יוקרתי. אם אתם כמוני כנראה שהמילה צימר מעלה בכם אסוציאציה של בקתת עץ עם שמיכות סקביאס ופרעושים, לא אסוציאציה מאוד מוצלחת. תדעו שבימינו יש גם צימרים מודרניים שהם וואו. בחרנו להתארח בגלילה, צימר שהוא סוויטה יוקרתית מודרנית, מעוצבת מדהים עד לפרט האחרון, ברמה כזו שאני חולמת לשפץ את חדר השינה ולעצב אותו בדיוק כמו הצימר. סוויטה גדולה, מרווחת, נקייה, מהממת, פשוט בחירה מושלמת. זה צימר בודד ומבודד המתאים לזוג בלבד. לצד מיטה מרווחת, אמבטיה מפנקת וענקית (אל תוותרו על הפינוק עם המלחים והשמנים) והוט-טאב בגינה שמשמש גם כבריכונת בשעות היום ,מצאנו את עצמנו פשוט נחים ונהנים מכל רגע. המארחת המקסימה שלנו, הילה וקראט-אונגר, גרושה ואמא ל-3, דאגה לכל דבר שביקשנו, כולל אספקה שוטפת של קרח לדרינקים כשישבנו בבריכה. יש מקרר קטן (חשוב בחום הקייצי), מכונת קפה, מוצרי טיפוח, יין ופינוקים, וכמובן אינטרנט אלחוטי. זה צימר מושלם לכל מי שרוצה ומחפש זמן איכות, שקט, פסטורליה, רוגע - כל התחושות שקצת שכחנו מאז החלה המלחמה. כן דאגתי לוודא מראש שיש מרחב מוגן למקרה וחלילה קורה משהו, ואכן יש ממד. זו הייתה בחירה מצויינת וניתוק מושלם לנפש, ובזכות העובדה שמדובר בצימר ענקי - מצאנו את עצמנו מתבאסים לצאת ממנו. מזמן לא נהנינו כך והרגשנו שיש תמורה בעד התשלום ושזה שווה כל שקל.

Galila - גלילה - הסוויטות של הילה https://he.airbnb.com/rooms/912239625875460737?source_impression_id=p3_1721027383_P3lOXNgcJgHMu-S5

גלילה סוויטה יוקרתית בבוסתן הגליל  (צילום: תומס סולינסקי)
גלילה סוויטה יוקרתית בבוסתן הגליל (צילום: תומס סולינסקי)

אל הצימר הזמנו סדנת קישוט לקיר מפרחים מיובשים של 'כרמל פלאוארס'. הגיעה אישה מקסימה העונה לשם מעיין בן חיים, בת 37, אמא ל2 בנים ובתחום הפרחים כבר 5 שנים. בשגרה היא מעצבת אירועים. בתקופה הזו, מכיוון שאין הרבה אירועים בצפון, היא יצאה ביוזמה של סדנאות בצימרים. זו בהחלט חוויה נפלאה. בספטמבר היא פותחת מתחם מיוחד לסדנאות בבוסתן. היא הגיעה עם מגוון רחב של פרחים וכל החומרים, והעברנו יחד שעה מצחיקה ונהדרת, ויצאנו עם קישוטי קיר יפהפיים שיצרנו במו ידינו. היא סבלנית, מסבירה מעולה ומאוד אדיבה ונעימה. זה גאוני בעיניי סדנה בצימר. שובר שיגרה מושלם ולא מצריך מאיתנו לצאת מהמזגן.
פרטים נוספים: carmel_flowers ,054-450-5717@

מעיין, סדנת פרחים (צילום: גאלה רחמילביץ)
מעיין, סדנת פרחים (צילום: גאלה רחמילביץ)

כמובן שבשלב הזה התחילה לקרקר לנו הבטן. בהתייעצות עם הילה, בעלת הצימר, בחרנו במסעדת בשרים כשרה בשם 300 גרם. אם השם נשמע לכם מוכר זה מכיוון שהם הגיעו ממושב בצת, שם היו 12 שנה. כיום בצת הוא אזור צבאי סגור על הגבול.  איתי וגל חסון החליטו לא לוותר על העסק המשפחתי ובחרו להעביר אותו לבוסתן הגליל, ופתחו לפני כחודש. איתי חסון, השף והבעלים, ואשתו גל, מנצחים לא רק על המסעדה המשובחת אלא גם על 2 ילדים. האג'נדה שלהם נשארה כמו שהיא גם בלוקיישן החדש- בשרים איכותיים ברמה גבוהה במחירים סופר נגישים. מה זה אומר? בתפריט ניתן למצוא ארוחה זוגית ב-199 שקל, הכוללת לראשונות: לחם הבית, טאפאסים וצ'וריסוס עגל. לעיקרית מיקס בשרים של כ-700 גרם כולל סטייק אנטריקוט, סטייק פרגית וקציצות עגל טלה ותוספות של תפוחי אדמה ושעועית. ארוחה עשירה ומשביעה במחיר מצחיק אבל חשוב מכך- היה מאוד מאוד טעים. הבשר איכותי ועשוי נפלא, הטאפסים נהדרים, בעיקר החומוס שהוא הום מייד. הכל מתובל בעדינות ובדיוק. מרגישים את חומרי הגלם הטובים שהתיבול מרים להם ולא משתלט עליהם. הזמנו גם 2 קינוחים שלמרבה ההפתעה היה וואו. למה הפתעה? כי ברוב המסעדות הכשרות למהדרין גם האוכל וגם הקינוחים לא ברמת הטעם כמו כאן. המקום חדש ומעוצב בטוב טעם, השירות נפלא ובקיצור- נהנינו מאוד, ועוד יותר שמחנו שזה כ-3 דק' נסיעה מהצימר.
ימים א’ - ה’ 12:30 ועד 22:00, ימי ו’ 12:00-15:00.
רחוב האקליפטוס 13, מושב בוסתן הגליל.

מסעדת 300 גרם  (צילום:  עוז אוחיון)
מסעדת 300 גרם (צילום: עוז אוחיון)

בזמן המלחמה נתקלתי בפוסט בפייסבוק על בייקרי משובח שגם תורם לא מעט לחיילים. היה לי ברור שכשאגיע לאזור אני חייבת ללכת לפרגן וכך פתחנו את הבוקר שלמחרת ביעלי בייקרי של הקונדיטורית יעל גיל קירלי, במתחם ביג ברגבה, 7 דק' נסיעה מהצימר. יעל היא קונדיטורית כ- 22 שנה ולפני כשנתיים וחצי היא פתחה את הבייקרי שמאז עשה לעצמו שם באזור. והאמת? בצדק. מדובר בבייקרי יפהפה עם מאפים בעבודת יד בייתית וזה מורגש. מרוב שלא ידענו מה לבחור הזמנו המון מאפים מלוחים ומתוקים כאחד. הכל היה טעים והבצקים וואו. תמצאו שם סנדוויץ סלקים נפלא לצד כריך קרואסון שחוסל ברגע. גם מאפה קרם הארטישוק עם פטריות ופרמז'ן היה מושלם וכמובן גם קרואסון הקינדר, מאפה פטיסייר פירות וקרואסון ברולה. כבר אמרתי שלא יכולנו לבחור? והקפה היה משובח. הכי כיף שהמחירים נוחים והוגנים כך שאפשר להזמין ולטעום מגוון רחב. אפשר גם לקנות ולנסוע לעשות פיקניק באזור הגן הבהאי מול הכניסה לבוסתן הגליל.
yaeli_bakery@, כשר, מתחם ביג רגבה,
פתוח בימים א׳-ה׳ מ-08:00-20:00, ו׳ וערבי חג מ-08:00-14:00.

יעלי בייקרי  (צילום: גאלה רחמילביץ)
יעלי בייקרי (צילום: גאלה רחמילביץ)

משם חזרנו לבוסתן הגליל לסדנת פסיפס מקסימה אצל שרה פרלמן, בזוגיות, אמא ל-2 וסבתא ל-2, שיוצרת בסטודיו הביתי הקסום מגוון סדנאות כגון פסיפס, קולאז' הנשמה, יומן ויזואלי ועוד. במשך כשלוש שעות למדנו להכיר את הדמות הססגונית והנדיבה הזו והתנסנו ביצירת כלי מפסיפס. אין ספק שזו חוויה שוברת שיגרה. אי אפשר שלא להתאהב בשרה שיוצרת מהיום שזוכרת את עצמה. בגיל  6  כבר הייתה סורגת בהפסקות. לפני כעשור החלה ללמד פסיפס ומאז הביקוש גדל והיא העבירה את הסדנאות מסלון ביתה אל הסטודיו היפהפה והעשיר בחומרים. חצר ביתה הוא כתערוכה עוצרת נשימה עם יצירות אומנות צבעוניות ומרהיבות מכל עבר. מתאים גם לאנשים עם ידיים שמאליות. אפשר לתאם סדנה עד 8 אנשים. 054-4363643

לסיכום, צאו לטייל בארץ. העסקים הקטנים צריכים אותנו יותר מתמיד.