סם חלבי, אמן צעיר וכריזמטי, חייכן ומוכשר המתהלך בגאווה בדלית אל כרמל שלו, וגורם לך ברגע, להרגיש שהבית שלו פתוח בפניך, הלכה למעשה ובפני כל מי שמגיעים לבית הצבעים שלו.

המחשבה של לקחת בית ילדות שלם, וילה של ממש, ולהפוך אותה למוזיאון חי ונושם, הוא קסם של ממש. יש משהו ייחודי בלראות בית שלם על כל פינותיו, משעוליו, קומותיו ומדרגותיו, שכולו צבוע בטכניקה המיוחד של סם, שגורם לך פשוט להרגיש חופשי. כי זו מידה מסוימת של אומץ וחירות מחשבה, של שחרור מעכבות ומסורות שכובלות אותך ל"מה יגידו?!", ובמקום זה מוצגת מולנו פרשנות חדשה לבית, למשפחה, לגבולות היצירה שאין לה גבול. וכל אלו ממלאים את כל חדרי הלב בהשראה.

בית הצבעים הינו הבית המקורי של משפחתו, אותו הפך ליצירת אומנות אחת מפוארת בשיתוף חברת הצבע הישראלית “נירלט”, התומכת באמנים מקומיים ונרתמה לפרויקט עם 1,800 ליטר צבע.

בית הצבעים (צילום: דנה סתוי)
בית הצבעים (צילום: דנה סתוי)

במקום תמצאו גם מיצג אוטובוס שהעניקה חברת דן לטובת הפרויקט ואפילו הפתעה נוספת בגג. תגלו בעצמכם! הבית משלב מייצגי אומנות, פירוטכניקה, אולם מבקרים אינטימי, בו מוקרן סרט יפה ומרגש על תהליך היצירה של בית הצבעים ועל סיפור המשפחתי שלו.

במהלך החופש הגדול, בימים ראשון חד חמישי, יערכו בבית הצבעים סיורים מודרכים לכל המשפחה, בסיומם יוכלו המבקרים, להצטרף לסדנאות יצירה שהם חלום של כל ילד- ציור, כתיבה ויצירה בצבעים מיוחדים, בצורה חופשית וללא גבולות על כל הקירות, הרהיטים והחפצים הלבנים בגלריה לאמנות של סאם חלבי במרכז הכפר . הזדמנות לקחת חלק במיצג אמנותי קהילתי. ללא עלות נוספת.

מחיר: כרטיס רגיל 45 שקל, משפחה (עד 3 ילדים) 110 שקל, חייל בשירות/אזרח ותיק 30 שקל
מתי: ימים א'-ה' ושבת בין 10:00 -16:00 ,יום שישי 10:00 -15:00
פרטים נוספים באתר: https://samhalaby.co.il/#about

אימאן - אירוח דרוזי  (צילום: דנה סתוי)
אימאן - אירוח דרוזי (צילום: דנה סתוי)

אימאן חלבי- אירוח דרוזי 

ואם כבר הגעתם לדלית אל כרמל, כדאי לכם להכיר ולשלב גם ביקור בתיאום מראש, בביתה של של אימאן, חמותו של סם חלבי. תזכו לטעום ארוחה מפנקת מעשה ידיה להתפאר של אימאן, לשמוע סיפורים פיקנטיים ומעוררי השראה מבית המשפחה וליהנות מחוויה אחרת.

אימאן, אישה רבת כישרונות, אם וסבתא, שכל המשפחה עוטפת אותה וסביבה. גם היא, מסתבר מסיפוריו של סם, באה ממשפחה דרוזית מכובדת שהייתה מהחלוצים שקשרו את גורלם בגורל הארץ והמדינה ועודדו בגיוס בוגריה לצה”ל מאז ועד היום. הגאווה הזו ניכרת גם בעיניה.

והיא, גאה גם בשורשים שלה ובעיקר בתבשילים ובמתכונים שירשה ועברו במשפחתה מנשות המשפחה עד אליה, וכיום כל אלו וביתה הפורח והמקסים בדלית אל כרמל, מאפשרים לה לארח בחפץ לב קבוצות ומשפחות גדולות שרוצים חוויה טעימה, איכותית ואותנטית. ומה בתפריט? מסלטים טריים, תבשילים חמים כמו מקלובה ומסח’ן ,מנסף אורז, בשרים (הפרגיות המתובלות היו חלום!) ועד מאפים, והכל בתוצרת מקומית טרייה וטעימה ממש.
אין ספק שתחזרו מלאי חוויות ושבעים מיום שכזה, שהוא מושלם גם כחוויה זוגית וגם כחוויה משפחתית.

לתיאום הגעה מראש: אימאן חלבי – 052-6630273, או באינסטגרם  eman.kitchen112@

 דנה סתוי - כתבת תיירות | מדריכת סיורים בנווה צדק | בעלת הבלוג " זמן איכות" לטיולים ופנאי. 050-5418675 |  https://linktr.ee/danatime