אם התרגלתם לטייל בחופי יוון ולראות שהנוף מנוקד במיטות שיזוף? תתכוננו להיות מופתעים. החופים יווניים המכוסים בכיסאות נוח הופכים למראה נדיר יותר, אחרי שהרשויות החלו להשתמש במזל"טים המפטרלים בשמים כדי לאכוף כללים חדשים.

המל"טים, שנמצאים במוקדי תיירות, ברים ומסעדות, נועדו "לטפל" במפעלים שממקמים מקומות ישיבה קרוב מדי לים - אחרי שחוק שאושר במרץ 2024 קבע, כי כיסאות נוח ושמשיות חייבים להיות לפחות ארבעה מטרים מהחוף. המשמעות היא שאסור למקם ולהשכיר כיסאות בחופים ברוחב של פחות מארבעה מטרים. כמו כן, על פי החוק, החופים ביוון חייבים כעת להיות נקיים ממיטות שיזוף בלפחות 70%.

כדי שהמל"טים ידעו היכן לשייט, מקומיים מדווחים על הפרות באמצעות אפליקצית MyCoast. כנראה שהמקומיים ממש בעד החוק, כי מוקדם יותר החודש, כלי חדשות מקומיים דיווחו כי התקבלו למעלה מ-1,000 תלונות שהובילו לקנסות של מעל 350,000 אירו בהפרות תוך חמישה ימים בלבד.

כרגע, נמצאים 14 חופים במוקד ההפרות. לדוגמה, חוף קריונרי בחוף הצפון מערבי של המדינה קיבל כבר 169 תלונות . גם בחוף ואלטוס הסמוך קיבלו מספר תלונות גבוה. גם חופי לגוניסי וניאה בחלקידיקי זכו לתלונות דומות, יחד עם חוף קלימה באי אגינה וחוף מסורי בקלימנוס. גם חופים ביעדי קורפו ורודוס אפשר לראות מלט"ים בפעולה.

הקנס הגדול ביותר שניתן למשכיר מיטות שיזוף עד כה, הוא 220 אלף אירו. הקנס ניתן לו כי הוא נתפס כפועל ללא רישיון בחוף תימארי באנביסוס (דרומית לאתונה).