חופים לבנים, טיולי טבע הרפתקניים או סיורים עירוניים, הדרך לחופשה משפחתית מוצלחת מתחילה בפרטים הקטנים. מבחירת היעד ועד ארגון פעילויות שיענו על הצרכים ותחומי העניין של כל בני המשפחה, תכנון מוקפד הוא המפתח להצלחה. הנה טיפים מעולים שיעזרו לכם להתארגן על חופשה משפחתית חלומית.      

הכינו את החופשה המושלמת: תכנון, אריזה וחיסכון

שתפו את כולם - דברו עם בני המשפחה על היעד הנבחר ועל האטרקציות והפעילויות שיש בו. זה יעזור להם להרגיש מושקעים. קחו בחשבון גילאים ותחומי עניין - מרתון מוזיאונים לא יעניין את הילדים הצעירים יותר, בעוד גני שעשועים שהם פחות מאקסטרימיים ישעממו את הנוער.

בחרו יעד שכולם יאהבו - חופשת בטן גב, טיולי טבע והרפתקאות או גט אווי עירוני תוסס ומלא הפתעות, כל מקום והסגנון שלו. בחרו יעד מתאים לתקציב, לקבוצות הגיל ולתחומי העניין של כולם, עם פעילויות לכל המשפחה כמו פארקי מים, טיולי רכיבה על אופניים או סדנת פיצות.

החליטו על מקומות לינה - חפשו אפשרויות לינה שיתאימו להרכב המשפחתי. מלונות רגילים הם לרוב הבחירה המועדפת, אך מלונות עם מועדוני ילדים יכולים לספק לכם זמן למנוחה. לעומת זאת, דירות נופש מציעות מרחב, פרטיות ותחושה ביתית, ולמרות שצריך להצטייד באוכל החיסכון רב.  

הזמינו כרטיסים מראש - מלבד כרטיסי טיסה ומקומות לינה, כדאי להזמין מראש כרטיסי כניסה לאטרקציות ומופעים שתרצו לבקר בהם. במיוחד בעונת התיירות. כך תשיגו דילים טובים יותר, תפנו את שאר הימים לפעילויות אחרות, ותחסכו זמן יקר וטנטרומים מיותרים על עמידה בתורים.     

ויזות וביטוחים - החלטתם על יעד ותאריכי נסיעה? זה הזמן לטפל בניג'וס הידוע כ"ענייני ניירת". אם צריך להוציא ויזות מיוחדות, לרכוש ביטוחי נסיעה מתאימים לילדים, בעלי צרכים מיוחדים ופעילויות אקסטרים, או להזמין מושבים מיוחדים במטוס, סגרו את הפינה הזו מבעוד מועד.    

ארזו חכם - הכינו רשימת אריזה מראש כדי למנוע התקלות של הרגע האחרון. קחו בחשבון את מזג האוויר והדרישות של כולם וארזו בסגנון "ערבב ולבש", כך שהבגדים יתאימו לפעילויות שונות. אל תארזו יותר מדי, בכל מקום יש מכבסות ציבוריות ובכל מקרה אתם מתכננים שופינג.  

אריזת מזוודה, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
אריזת מזוודה, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

הפיקו את המרב מהחופשה: פעילויות, אטרקציות ואוכל

בחרו פעילויות ביחד - בחרו פעילויות מתאימות לכל המשפחה, אבל שמרו על ראש פתוח ותנו גם לילדים לבחור אטרקציות ופעילויות שהם אוהבים. זה יגרום להם להרגיש חלק מהחוויה, שאתם "לא מחליטים עליהם", ולא פחות חשוב - לשחרר בפעילויות שנבחרו על ידי בני משפחה אחרים. 

שמרו על גמישות - ילדים מתעייפים ומאבדים עניין מהר. לא חייבים להיצמד לכל התכניות ולהתנהל כמו במבצע צבאי, אתם בחופש. קחו הפסקות קבועות למנוחה, שנו תכניות אם צריך וזרמו בכיף עם השינויים. אין יותר משמח מהפתעות שמגלים כשעושים דברים בספונטניות.   

שימו לב לתזונה שלכם - חופשה היא הזמן האידיאלי להתפרע ולזלול בלי חשבון. אבל כשיוצאים לגמרי מהמסלול זה משפיע על האנרגיות וכמובן על המשקל. אל תוותרו על ההנאה שבגילוי מאכלים מקומיים, אבל השתדלו לאזן בין ארוחות בריאות ומזינות לג'אנק פוד וממתקים.   

קחו פסק זמן - בכל חופשה גם בנינוחה ביותר, יש אינטנסיביות ששואבת את כולם. שחררו, תנו לכל אחד מבני המשפחה זמן עם עצמו: לקרוא ספר, לצפות בסרטונים באייפד, לגלוש ולשחק בטלפון, או סתם לתפוס פינה שקטה ולהתנתק. זה מרגיע, מתחשב ומטעין אנרגיות רעננות.   

אספו זכרונות - צלמו תמונות וסרטונים, רגעים מרגשים, אטרקציות מעניינות ונופים יפים, אבל אל תשתעבדו לזה. רוב האנשים שוכחים שאפשר להיות נוכחים וליהנות מהרגע גם בלי לצלם. שימו את האלקטרוניקה בצד לפעמים והתמקדו ביצירת זכרונות נפלאים שילוו אתכם בלב לכל החיים. 

ליהי רון היא עיתונאית ועורכת, מחברת מדריכי יעדים ומובילה טיולי נשים ואוכל בארץ ובעולם.