מלון אמריקן קולוני הוותיק עבר בחודשים האחרונים מתיחת פנים כוללת במהלכה שודרגו 41 חדרים, כולל חדרי האמבטיה ולחלק מהחדרים אף נוספו מרפסות.  

המלון יושב במבנה יפהפה שנבנה בשנת 1860 כארמונו של הפאשה וארבעת נשותיו. המלון מתהדר בקשתות ערביות מרהיבות, ריהוט עתיק וסוויטות מרווחות. ארבעת המבנים שבו, גניו השופעים, המזרקות העתיקות, מסעדותיו וסגנונו יוצא הדופן, מבטיחים למבקרים תחושה של חו"ל במרכז שעה ממרכז הארץ. כמו כן, המלון הוא חלק מהארגון היוקרתי SLH המחייב אותו לשמור על רמת שירות ואירוח מהטובים בעולם.

חדר במלון אמריקן קולוני (צילום: מיקאלה בורסטואו)
חדר במלון אמריקן קולוני (צילום: מיקאלה בורסטואו)

במלון 85 חדרים הנחלקים לשמונה סוגים שונים של חדרים וסוויטות, לכל אחד מהם הקסם שלו. שמו הולך למרחוק, והתארחו בו אנשים מרתקים, בהם מלורנס איש ערב, דרך ווינסטון צ'רצ'יל, ריצארד גיר, בוב דילן, ג'ורג'יו ארמני טוני בלייר ולהקת קולדפליי.

במלון יש כמה פינות חמד משותפות, בהן הלובי ושלוש גינות בפטיו המרכזי. הגינה המרכזית אף משמשת את הסועדים בארוחת הבוקר ובארוחת תה מנחה המוגשת  אחר הצהריים, עם כריכונים ועוגיות בסגנון לונדוני. במלון יש גם בריכה חיצונית מחוממת, חדר כושר, סאונה ומתחם טיפולים.

תה מנחה, מלון אמריקן קולוני  (צילום: מיקאלה בורסטואו)
תה מנחה, מלון אמריקן קולוני (צילום: מיקאלה בורסטואו)

בנוסף, ישנן במלון מסעדות וברים (לא כשר) כמו: מסעדת ערבסק המציעה מטבח מקומי ומסעדת ואל (Val's Brasserie) המשקיפה אל הבריכה. בר הקיץ נמצא בגינה  של המלון עם תפריט קייצי חדש בו ניתן למצוא  מנות מהמטבח הים-תיכוני, סלטים טריים, פיצות ופוקאצ'ות הנאפות בטאבון המקומי ונתחי בשר על הגריל, מנות צמחוניות וטבעוניות וקינוחים.

מלון אמריקן קולוני - לואי ונסן 1, ירושלים