החופש הגדול אמנם מציע לנו הזדמנות לבלות זמן איכות עם הילדים, אך החום והלחות הופכים את השהייה בחוץ לכמעט בלתי נסבלת. כדי שבכל זאת ננצל את הזמן הפנוי, מצאנו לכם 3 אטרקציות ממוזגות שמשלבות הנאה ולימוד.

מוזיאון רמלה
מוזיאון רמלה המחודש שוכן בבניין היסטורי בלב העיר סמוך לשוק העירוני המפורסם ומציע תערוכות מרתקות הממחישות את ההיסטוריה והתרבות של העיר רמלה. מדובר בפרויקט שבוצע בהובלת החברה הממשלתית לתיירות בשיתוף פעולה עם עיריית רמלה, משרד המורשת ורשות העתיקות ששופץ וחודש לאחרונה בעלות של כ- 5 מיליון ₪. המוזיאון מציג מגוון רחב של מוצגים, כולל פריטים ארכיאולוגיים, ממצאים היסטוריים והסברים על העיר ששימשה בירת הארץ לפני כאלף שנים. בין היתר, תוכלו למצוא במוזיאון פריטים נדירים מהתקופה העות'מאנית והבריטית, לצד ממצאים מהתקופות הקדומות כדוגמת אוסף מטבעות זהב נדיר. עוד במוזיאון תיעוד מלחמת העצמאות בעיר ובסביבתה, אוהל המעברות, המייצג את ההתיישבות המואצת בעיר בשנות החמישים, פירוט הפיתוח המתוכנן של העיר ומוסד יד לבנים, המנציח את חללי העיר במערכות ישראל. המוזיאון סמוך לשוק העירוני המפורסם על מסעדותיו המגוונות, למסגד הגדול, הכנסיות של העיר ובמרחק הליכה לבריכת הקשתות בא תוכלו לערוך שייט בסירות עץ מתחת לאדמה כמו גם לטפס על המגדל הלבן בן 700 השנים.
לפרטים וכרטיסים: www.goramla.com

מוזיאון רמלה (צילום: אבי הירש)
מוזיאון רמלה (צילום: אבי הירש)

"מאירים את הטבע" – מיזם חוויתי לכל המשפחה במוזיאון א. גורדון בדגניה
מיזם 'מאירים את הטבע' הוא מוזיאון שממוקם בתוך מוזיאון א.ד גורדון שבקיבוץ דגניה. הוא נפתח לציבור הרחב לפני מספר חודשים והוקם בעלות של כ – 3.5 מיליון שקל ע"י החברה הממשלתית לתיירות ובמימון משרד מורשת, משרד החקלאות ומועצה אזורית עמק הירדן. המוזיאון מציג את הטבע ואת האדם בארץ ובבקעת כנרות הכולל את מגוון העופות, היונקים, הזוחלים, הצמחים המינרלים והמאובנים. במקום מוקרנים 4 סרטוני אנימציה בחדרים שונים, עם חווית סאונד מיוחדת, עיצוב מרהיב ואיורים מונפשים המדמים סביבות טבעיות שונות: הירדן וגדותיו, חישות הקנים, הכנרת וגדותיה, והשדות והעצים. גיבורי הסיפור הם חיות הבר עצמן אשר חיות בסביבות אלו. כל מה שצריך הוא להאזין לקולות ולצלילים ולחזור אחורה אל ההיסטוריה מזווית שמעולם לא סופרה. המיזם, ממוקם בתוך מוזיאון בית א.ד גורדון, המוזיאון הראשון בתנועה הקיבוצית שאי פעם נבנה ב-1935 לפני קום המדינה.  המוזיאון קרוי על שמו של אהרון דוד גורדון, הוגה תורת העבודה ושומר הטבע הציוני הראשון. במוזיאון נמצאת תצוגה ייחודית ומרהיבה של הטבע והאדם בארץ ובבקעת כנרות. תפגשו בה מגוון עופות, יונקים, זוחלים, צמחים מינרלים ומאובנים, ולצידם תערוכה ארכיאולוגית מהמתיישב הראשון בארץ מלפני מיליון שנים ועד ימינו. בנוסף, פינת גורדון ותערוכות מתחלפות בנושאי המוזיאון ומופע אור קולי.
לפרטים וכרטיסים: beitgordon.co.il

בית א. ד. גורדון (צילום: החברה הממשלתית לתיירות)
בית א. ד. גורדון (צילום: החברה הממשלתית לתיירות)

בית חנה סנש בשדות ים
מוזיאון חנה סנש מציין את זכרה ופועלה של חנה סנש, לוחמת ומשוררת יהודייה שנפלה בקרב במלחמת העולם השנייה. דמותה של חנה ומאורעות חייה שימשו חינוך לדורות כסמל להקרבה למען המדינה. גבורתה ועם זאת הרגישות והרוחניות אשר ניכרת משיריה וזיכרונותיה היוו השראה. המוזיאון ממוקם בקיבוץ שדות ים, בו התגוררה סנש, ומציג את חייה, כתביה והפועלים ההרואיים שלה במלחמה. בתערוכות ניתן למצוא פריטים אישיים של סנש, כולל יומניה המפורסמים ושירים שכתבה, לצד ממצאים היסטוריים מהתקופה. המוזיאון המחודש בוצע באמצעות החברה הממשלתית לתיירות ובהשקעה משותפת של כ 4.5  מיליון שח של משרד התיירות והמשרד למורשת. המוזיאון מנגיש את הסיפור במספר דרכים, הן באמצעות תצוגה מיוחדת ומרהיבה, הן באמצעים טכנולוגיים והן באמצעות סרטונים חשובים המספרים את סיפורה של הצנחנית הלוחמת והמשוררת מעוררת ההשראה.
לפרטים וכרטיסים: hannahsenesh.org.il

בית חנה סנש  (צילום: ניב רוזנבלט)
בית חנה סנש (צילום: ניב רוזנבלט)

אלעד ארנפלד, מנכ"ל החברה הממשלתית לתיירות: "בימים האלו היה חשוב לנו בחברה הממשלתית לתיירות, להמליץ על מקומות לבקר בהם בישראל שהם בעלי ערך ומשמעות  ומהווים חוויה מעשירה ומלמדת לכל המשפחה, תוך שהם מספקים מפלט מהחום הכבד של הקיץ. על אף המצב המורכב במדינה, אנחנו ממשיכים לטפח ולשמר את אתרי התיירות, הפנאי והמורשת של מדינת ישראל לטובת כלל התושבים ובכדי שיוכלו ליהנות מהאוצרות המקומיים הפזורים ברחבי הארץ. אני מזמין את כולם להגיע, ללמוד ולהנות מההיסטוריה והתרבות העשירה של מדינתנו."