תשעה חודשים חלפו מאז 7 באוקטובר ואנחנו עדיין רחוקים מסיום. גם אם אתם לא גרים בדרום או בצפון, אין ספק שהמלחמה עדיין משפיעה על חיי היומיום שלנו. היא גם שינתה סדרי עולם בכל מה שקשור לאופן שבו אנחנו מתכננים ומבלים את החופשות שלנו הקיץ. בעוד בתקופה הזאת בשנה שעברה מיליונים עברו בנמל התעופה בדרכם לנופש בחו"ל, השנה מדובר רק בעשרות אלפים. ונכון שנראה שכל ישראל נמצאת עכשיו בקפריסין ויוון, השנה דווקא יותר ישראלים מעדיפים להישאר קרוב לבית ולתמוך בעסקים מקומיים.

האופציה הטבעית לישראלים שמחפשים חופשה בארץ היא כמובן אילת. אז אחרי שרוב המפונים עזבו את המלונות בעיר הנופש הדרומית, נראה ששוב הם מתמלאים במשפחות של נופשים, והמחירים, איך לא, עלו בהתאם לביקוש.

למי שרוצה להגיע לאילת בתקופה זו של השנה בלי לקרוע את הארנק, יש בעיר עוד אופציות ללינה - החל מאוהלים, דרך גלמפינג ועד דירות אירוח. האופציה האחרונה השתכללה והתפתחה בשנים האחרונות, ומתאימה מאוד למשפחות עם ילדים שרוצות ליהנות מכל מה שיש לעיר להציע במחירים שפויים.

אחת מהאופציות בתחום דירות הנופש היא מתחם אלמוגים - קומפלקס בניינים הנמצא בלב העיר, במרחק של 5 דקות נסיעה מהטיילת התוססת והחופים היפים. המתחם מציע שילוב הרמוני של מרווח ופרטיות, יחד עם מגוון שירותים שהתרגלתם לקבל במלונות, והכל במחיר אטרקטיבי יותר.

המתחם בנוי כך שיש לו מבנה מרכזי עם לובי, סופר קטן, מסעדה וחדר כושר. בצמוד אליו יש בריכה עם בר קוקטיילים. מסביב למבנה המרכזי יש בניינים, שבהם יש דירות וסוויטות מעוצבת. בדירות יש מטבחים מאובזרים היטב, הכוללים כלי אוכל ומכונות אספרסו, יש בהם גם מסכי טלוויזיה, אינטרנט אלחוטי וחדרי רחצה רחבי ידיים. החדרים, רובם משופצים, מרווחים ומזמינים. יש כאן דגש על עיצוב מודרני ומודולרי, לנוחות מרבית. יתרון נוסף הוא מגוון סוגי החדרים, כמו: דירת גלריה המתאימה לזוג עם שלושה ילדים, או דירת שני חדרים שיכולה להתאים לשני זוגות עם שני ילדים או משפחה גדולה, דירות עם דלת מקשרת, פנטהאוזים, דירות גן למשפחות ואפילו צימר רומנטי.

לא חייב בתי מלון. ''אלמוגים'' (צילום: מיטל שרעבי)
לא חייב בתי מלון. ''אלמוגים'' (צילום: מיטל שרעבי)


כמו כן, בניגוד לכמה מהמלונות בעיר, לכל בניין מוצמדת חניה חינם, דבר הכרחי במיוחד, מאחר שהמתחם לא נמצא בסמוך למוקדי התיירות ויש צורך להזיז את הרכב כדי להגיע לאטרקציות.

כאמור, אחת הסיבות לבחור בדירות נופש על פני מלון, היא עניין המחיר. ואומנם המחירים משתנים בהתאם לתפוסה ולעונה, המחירים גם כעת שומרים על שפיות. למשל, בבדיקה שעשינו (דרך בוקינג), דירת סטודיו עם מרפסת שמתאימה לזוג פלוס ילד ב"דירות נופש אלמוגים", לשני לילות בסוף שבוע ביולי עולה כ־2,400 שקל. ללא כל ספק מחיר נמוך, בסטנדרטים של אילת בקיץ. לפרטים נוספים: https://almogimsuiteseilat.co.il

ואם אתם מגיעים לאילת בתקופה הזאת, מהר מאוד אתם תבינו שהדרך היחידה לשרוד את החום היא על קו החוף או בבריכה. אם בכל זאת אתם רוצים לזוז קצת, יש כמה אטרקציות שאף פעם לא נמאס מהן.

מנפלאות ריף הדולפינים

כשהשמש מנצנצת מעל מימיה הצלולים של אילת, שוכנת פנינה נסתרת שמחכה להתגלות על ידי חובבי טבע וחובבי הרפתקאות כאחד - ריף הדולפינים. גן העדן הימי הזה, השוכן בקצה הדרומי של ישראל, מציע חוויה ייחודית למבקרים בכל הגילים.

מעבר לרצועת חוף יפהפייה, בריף הדולפינים תוכלו לראות מקרוב צמד דולפינים שמדי פעם שמחים להתקרב למצפה הצף שנמצא בקרבת החוף, ולצוללנים שיוצאים לצלילת היכרות לידם. הצוות בריף הדולפינים נותן עדיפות לרווחתם ולשימורם של הדולפינים, ולכן לא תראו כאן פעלולי אקרובטיקה למיניהם. כאן מקפידים לתת להם לחיות את חייהם בשלווה ועם מינימום הפרעות.

שנורקלין בריף (צילום: מיטל שרעבי)
שנורקלין בריף (צילום: מיטל שרעבי)


מעבר לצפייה בדולפינים, אם אתם חובבי שנרקול, תוכלו לראות כאן דגים אקזוטיים וחיים ימיים אחרים. חוץ מזה, עבור מי שבחר להגיע לכאן כדי להטעין מצברים, המסעדה השלווה על חוף הים וחוף הים עצמו מספקים את הסביבה המושלמת להירגע לאחר יום של שיטוטים בעיר.
מחיר כניסה: מבוגר - 69 שקל, ילד (בגילי 3־15) - 48 שקל.

סודות המעמקים במצפה התת־ימי

כל חובב ים שמבקר באילת, חייב לבקר לפחות פעם אחת במצפה התת־ימי כדי להבין מה מסתתר מתחת לפני המים. אטרקציה אייקונית זו, היא פלא של שימור ימי וחינוך, קורצת לכל מבקר - גדול או קטן - לחקור את פלאי הממלכה התת־ימית.

המצפה התת־ימי, הממוקם בקצה חוף הים האדום, מזמין את האורחים לראות ממרחק נגיעה את החיים הימיים בסביבתם הטבעית בלי להירטב. משוניות אלמוגים צבעוניות ועד להקות דגים אקזוטיות, כל מבט דרך חלונות המצפה הייחודי שניתן למצוא רק בישראל. המצפה מספק תמונת פנורמה של החיים מתחת לגלים.

המצפה התת ימי (צילום: מיטל שרעבי)
המצפה התת ימי (צילום: מיטל שרעבי)


מעבר למצפה שמתנשא מעל פני הים, הפארק מחולק למספר חללים - חלקם בחוץ וחלקם בפנים. בחוץ ניתן למצוא בריכות רדודות עם דגים מקומיים, בריכות צבים גדולות וגינת משחקים לילדים. בחללים הסגורים ניתן למצוא בין היתר את ה"אקווה דום" - אולם קולנוע שבו ניתן לראות סרט בתלת־ממד על חיי הלווייתנים. בסמוך אליו נמצא "עולם הכרישים" - מבנה שבו ניתן לראות את החיה הכי מסקרנת בטבע, לצפות בהאכלה על ידי צוללן וללמוד מקרוב על חייהם של הכרישים.

מחירים: כניסה למצפה ול"אקווה דום" - 125 שקל למבוגר, 105 שקל לילד.

ספינות הזכוכית "ישראל־ים"

שיט הוא אחת הפעילויות האהובות על המשפחות, ומלבד בריזה קלילה ונופים יפים על קו החוף, יש מי שמציע יותר מזה. אחת האטרקציות שיכולות להתאים למשפחות עם ילדים קטנים היא שיט בספינות זכוכית, המאפשרות לקבל הצצה על החיים מתחת לפני המים. השיט, שאורך בדרך כלל כשעתיים, יכול להיות אידיאלי למי שרוצה לראות דגים אך לא אוהב שנורקלינג.

הספינות גדולות, מכילות ארבעה אולמות על פני שלוש קומות ממוזגות. בספינה יש גם שני מצלולי זכוכית, התאמות לצורכי נגישות, מוזיקת רקע והסברים מקפטן הספינה. השיט עובר דרך תצפית הגבולות, שמורת הדגים והאלמוגים, ריף הדולפינים נמל אילת וחיל הים.

מחירים: 45 שקל לילד, 60 שקל למבוגר.

פתוח כל ימי השבוע, בתיאום מראש - 050־5310090, 08־6332325.

טיילת האורות (צילום: MK ILLUMINATION ישראל)
טיילת האורות (צילום: MK ILLUMINATION ישראל)


מאירים את הטיילת

ואם כבר מיציתם את כל האטרקציות ואתם מטיילים לאורך הטיילת בשעות הערב, כדאי לדעת שבאזור שסובב את המרינה, הוצבו לאחרונה 15 מיצבי תאורה צבעוניים ויפהפיים. את המיצבים עיצבו אומני האור הבינלאומיים ענת וסיון פרג', והם יוצרו על ידי חברת MK Illumination. הפסלים עשויים מאלומיניום ממוחזר ותאורת לד ירוקה חסכונית בחשמל, והם אפילו עמידים לחום הקיצוני של העיר הדרומית.

בין הפסלים תוכלו לראות דולפינים כחלחלים, עמדות צילום בצורת לבבות, עץ משאלות, זרי פרחים צבעוניים ועוד.