נראה שהשנאה לתיירים לא עוצרת בבירות התיירות של אירופה. לאחר שברצלונה, מדריד ואפילו באיים הקנריים, החלו במאבק אגרסיבי נגד תיירות יתר, עיירת נופש חדשה מרימה את ראשה. 

בעיירה קלפה שלחוף הים התיכון של ספרד החליטו להשית קנס כבד על תיירים השומרים מקום על החוף לעצמם.

מועצת העיר הוציאה הודעה לבאי החוף כי על פי פקודת השימוש והניהול העירונית של החוף, נאסר עליהם להתקין חפצים כמו כסאות, ערסלים ושמשיות חוף לפני השעה 9 בבוקר, כדי לא להפריע לניקיון של החוף. החופים. מי שלא יציית לחוק חפציו יפונו והוא יכול לקבל קנס בסך 250 אירו. כמו כן, במידה והשראתם ללא השגחה כסאות, ערסלים ושמשיות, הפיקוח צפוי לפנות אותם.

מפוטין ועד ארפס: 10 מנות אוכל רחוב מרחבי העולם שאתם חייבים לנסות

ריף הדולפינים, ספינות הזכוכית והמצפה התת-ימי: בואו לאילת, לאילת!

ההודעה של המועצה מגיעה אחרי אינספור תלונות של מקומיים על כך שאנשים ששמורים מקום על החוף משעות הבוקר המוקדמות, וכאשר מבקרים מגיעים באמצע הבוקר הם מגלים שהוא כבר עמוס באביזרים ללא בעליהם.

במהלך החודשים האחרונים, גברה האכיפה נגד נופשים בספרד ובאייה.

להזכירכם, רק בחודש שעבר הודיעה ממשלת ברצלונה כי תאסור השכרת דירות לתיירים עד שנת 2028, מכיוון שהיא שואפת לרסן את עלויות הדיור. בחודש מאי, היו פעולות תקיפות נוספות על אוניות מסיבות ושתייה ציבורית באיים איביזה ומיורקה. באפריל, המקומיים באיים הקנריים מחו נגד תיירות יתר, שלטענתם גורמת לנזקים סביבתיים ועלייה במחירי הדיור.