זה לא סוד שישראל היא מדינה חמה מאוד וכל קיץ נשברים כאן שיאים חדשים של חום. האור בקצה המנהרה הוא שיש מה לעשות: בישראל יש המון מקומות להתרענן, למרות המלחמה בצפון שהורידה משמעותית את ממפת הטיולים, לפחות בעתיד הנראה לעין.

עם כל ההקדמה הזאת, מצאתי עבורכם 4 מקומות שווים להתרענן בצפון הקרוב, במרכז ובדרום. כל המקומות נחשבים לשקטים מבחינה ביטחונית, ונכון לכתיבת שורות אלו אינם מטווחים. אז איך לצאת מהמזגן ולטייל באופן שפוי בלי לגמוע מרחקים מהרכב?

גן לאומי עין יהודה (צילום: גיל אהרוני מאתר ''בא לי לטייל'')
גן לאומי עין יהודה (צילום: גיל אהרוני מאתר ''בא לי לטייל'')

אזור הצפון

אזור עמק המעיינות נחשב לעשיר מאוד במים, ובמלחמה הזו היה ועדיין נחשב לאחד האזורים הרגועים והבלתי מופגזים בצפון. מעבר לכמות רבה של מעיינות, מדובר על אזור יפהפה עם נופים קסומים, כמו רכס הרי הגלבוע שהוא שמורה בפני עצמה.

גן לאומי עין יהודה - אחד המעיינות שנפתחו מחדש לאחר שיפוץ ממושך של לא פחות מ-3 שנים ובהשקעה של כמעט 7 מיליון שקלים הוא "גן לאומי עין יהודה". הוא נפתח מחדש לפני כחודש וחצי בלבד, בניהולה המסור של רשות הטבע והגנים. במקום נפתחו שלוש בריכות מרשימות ויפות שנבנו על בסיס המעיין המיתולוגי והאהוב "עין הנציב". 
הדעות חלוקות באשר לעין יהודה, חלק טוענים שהוא הפך לסינטטי ופחות טבעי, אך על דבר אחד אין עוררין: מדובר בבריכות נקיות ויפות מאוד עם הנגשה מלאה הנמצאות בטבע. יש אפילו מציל הנמצא בין הבריכות.
מתחם הבריכות הראשון כולל שתי בריכות: אחת עמוקה מאוד (עד 3.5 מטר עומקה), והשנייה בריכת שכשוך כ-40 ס"מ בלבד. 
הליכה של כ-2 דקות בשביל עפר בתוך הגן תביא אתכם לבריכה שלישית הנחשבת לאקזוטית, אינטימית ומופרדת מהגן בצמחייה, שבמרכזה מפל מים גדול ובריכה רדודה. אפשר לומר שבריכה זו קרובה ביותר "לדבר האמיתי".  
כיום הכניסה בחינם, אך חשוב לתאם הגעה מראש באתר רשות הטבע והגנים. באתר יש מקומות חנייה חינמיים, שירותים, מקלחות פתוחות, מזנון, שירותי הצלה, ומקומות ישיבה (חלק קטן בצל). המינוס היחידי של המקום הוא שכרגע אין הרבה צל, אבל כמות המים הרבה מחפה על כך. איך מגיעים: בוויז - גן לאומי עין יהודה. המקום נמצא בכניסה לקיבוץ עין הנציב.

בריכת נחל אבוקה (צילום: גיל אהרוני מאתר ''בא לי לטייל'')
בריכת נחל אבוקה (צילום: גיל אהרוני מאתר ''בא לי לטייל'')

בריכת נחל אבוקה  
ההמלצה השנייה מיועדת לאוהבי הטבע הפראי הבלתי מפוקח ומוסדר. תתכוננו לבריכה ענקית הניזונה מנחל אבוקה, גם הוא באזור עמק המעיינות ונמצא במרחק נסיעה של פחות מ-20 דקות מ"עין יהודה". הבריכה גדולה וארוכה, המשתרכת במקביל לדרך עפר, המוצלת בשדרת עצים. רבים מנצלים את אזור הבריכה כדי לעשות קמפינג או מנגל לאורך הבריכה. אם בחרתם להגיע ולהתרחץ בלבד – הנאה מובטחת, מה גם שהמים אינם קרים מדי. מדובר על בריכה מרווחת, גדולה מאוד ומוקפת בצמחיית קנה. כל שנותר לכם הוא להגיע להתרענן, להקשיב לציוץ הציפורים ולקפוץ עם חבל הטרזן שהוצב בגדת הנחל. המקום אינו מפוקח.  
איך מגיעים: בוויז - "נחל אבוקה". המקום נמצא ליד כפר רופין.

אזור המרכז

אזור המרכז אמנם אינו עשיר במקורות מים ומעיינות כמו הצפון , אך אזור המפגש בין פתח תקווה והוד השרון מוליד מפגש מעניין עם מקורות הירקון הנקיים.

כפר הבפטיסטים (צילום: גיל אהרוני מאתר ''בא לי לטייל'')
כפר הבפטיסטים (צילום: גיל אהרוני מאתר ''בא לי לטייל'')

מקורות הירקון
מקורות הירקון מתחילים מאזור ראש העין וממשיכים עד לניקוזם באמצעות נחל הירקון לים התיכון. רבים חושבים שנחל הירקון מזוהם כולו, אך אין הדבר נכון; יש חלקים נרחבים ממנו שהם נקיים ומשמשים בית ביולוגי לבעלי חיים וצמחים רבים. אחת הנקודות בנחל הירקון הנקי נמצאת סמוך לכפר הבפטיסטים שליד צומת ירקונים, שם תוכלו להתרחץ ולשבת לצד הנחל היפה מתחת לעצי אקליפטוס ענקיים שמצלים את כל השטח.  
איך מגיעים: בוויז - כפר הבפטיסטים. חונים בצדי הדרך ויורדים עם הכביש עד שרואים מימין שלט של רשות הטבע והגנים "מקורות הירקון". שם פנו ימינה והמשיכו ללכת לאורך שדרת בוגנוויליות צבעונית. מולכם תראו המון עצי אקליפטוס – לכו ישר. ברגע שתגיעו לסוף הדרך פנו שמאלה ולכו עם השביל המוקף צמחיית קנה. לאחר כ-200 מטר תראו מימינכם נקודה יפה עם עץ אקליפטוס ענקי. זה המקום - גן עדן במרחק נגיעה מגוש דן. המים עמוקים ומרעננים.

אזור הדרום

ואחרון אחרון חביב, אזור הדרום. למרות הדעה הקדומה שהוא משולל מקורות מים, מסתבר שיש בו מקומות מופלאים, בלב השממה, אשר מלאים במים שלא יביישו אפילו חלק ממקורות המים בצפון.

עין בוקק  
אחד מהנחלים שהוכתרו כמיוחדים בישראל הוא נחל בוקק. שמורת הטבע עין בוקק  היא מכלול של אלמנטים שהופכים אותו ליצירת מופת. האמרה "סך המרכיבים עולים על השלם" מתאימה לו בדיוק. 
השילוב המושלם בין מדבר הכולל מצוקים וקניונים, שבמרכזם זורם נחל כל השנה. מעל מביטים ומשתאים יעלים על העוברים ושבים, יחד עם צמחייה עשירה של עצי אשל וצמחיית קנה. כל אלו הופכים אותו למסלול הרטוב הישראלי האולטימטיבי.  

המסלול כולו מסומן בצבע שחור וכולל הליכה של כחצי שעה לכל כיוון בווריאציה הקצרה, שבמהלכה תפגשו בריכות מים ומפלים בהם תוכלו להתרחץ ולהנות מטבע מושלם.  
איך מגיעים: בוויז "עין בוקק". ממש לאחר הירידות של סדום מערד פנו שמאלה וסעו בכביש 90 מעל בתי המלון, השוכנים לחופיו של ים המלח. המשיכו ישר מעל הים, לאחר כקילומטר תראו חנייה קטנה משמאל. חנו ורדו עם הסימון השחור לתחילת המסלול.  

עין בוקק (צילום: גיל אהרוני מאתר ''בא לי לטייל'')
עין בוקק (צילום: גיל אהרוני מאתר ''בא לי לטייל'')

לפי מה שנראה בשטח, בקרוב תיפתח במקום שמורת טבע מוסדרת של רשות הטבע והגנים עם מקומות חנייה, מזנון, שירותים והנגשה בכניסה לשמורה.

ההמלצות ניתנו על ידי גיל אהרוני, בלוגר טיולים, בעל אתר הטיולים "בא לי לטייל" וקבוצת הפייסבוק "מטיילים מכייפים ומשתפים". לעוד המלצות שוות של גיל היכנסו לאתר "בא לי לטייל" והצטרפו לקבוצה: "מטיילים מכייפים ומשתפים", עמוד האינסטגרם : baliletayel