בריטניה מצטרפת למדינות נוספות ומוציאה אזהרה לתיירים המתכננים לבלות את חופשת הקיץ ביוון, בשל הסיכון להידבק בגרסה חדשה של נגיף הקורונה. נראה שווריאנט ה-FLiRT החדש תוקף את האי, וכבר ניתן לראות עלייה חדה במספר האשפוזים בבתי החולים.

על פי דיווחים של הרשויות ביוון, כ-669 חולי קורונה חדשים אושפזו בין ה-8 ל-14 ביולי. זאת עלייה של 44% בממוצע השבועי בהשוואה לתקופה המקבילה ביוני. בסך הכל, נרשמו 26 מקרי מוות מנגיף הקורונה. כתוצאה מהעלייה בכמות האשפוזים, בית החולים האונקולוגי בפיראוס, אתונה, החליט להחזיר את מדיניות המסכות ואמצעי הגנה אחרים.

איגוד רופאי בתי החולים הנשיא של אתונה ופיראוס, מטינה פגוני,  אמר: "אף פעם לא אמרנו שנגיף הקורונה נעלם. השנה יש יותר מדי אשפוזים וגם מקרי מוות". על פי ההערכות של האיגוד, ההתפרצות צפויה להימשך עד סוף יולי.

עליה בכמות האשפוזים והתחלואה בקורונה ניתן לראות גם ביעדי תיירות אחרים, בהם קפריסין, בלגיה ואירלנד. במלטה, למשל, רואים עלייה של כמעט 400% בתחלואת קורונה בחודשים האחרונים. בפורטוגל, מספר המקרים שתועדו עלה ב-700% בין מאי ליוני.

ארגון הבריאות העולמי הוציא אזהרה חריפה לאלו שמתכננים חופשת קיץ, וקורא להם לנקוט באמצעי זהירות נגד הקורונה כמו התחסנות, מסכות, שמירת היגיינה ועוד.

התסמינים האחרונים של ורייאנט ה-FLiRT כוללים עייפות, כאב גרון, גודש, נזלת, כאבי ראש, כאבי גוף ושיעול - בדומה לתסמינים שנראו קודם לכן במגיפה. בעוד שאובדן טעם וריח הפך פחות שכיח, חלק מהאנשים עלולים לחוות דלקת הלחמית, או בעיות במערכת העיכול כמו בחילות, הקאות ושלשולים.